[WN] Hengsten die brede nakomelingen fokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Henla

Hengsten die brede nakomelingen fokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:48

Ik ben op zoek naar wat oudere reininghengsten die vaak brede nakomelingen geven. Onze merrie is vrij iel en ik zou haar dit jaar of volgend jaar willen deken en een veulen willen fokken waarop mijn vriend later ook zou kunnen rijden. Ik ben op zoek naar hengsten die over het algemeen brede nakomelingen geven. Dan kan ik uit deze hengsten de hengst zoeken die op de andere punten ook het beste bij mijn merrie past.

En zijn er misschien mensen met nakomelingen van BQ Peppy Lena en Cutter Bill Cody? Zouden zij mij misschien meer over hun nakomelingen willen vertellen?

Boldly

Re: Hengsten die brede nakomelingen fokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:07

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:46

Wij hebben een dochter van Cutter Bill Cody; Hollywood MahpiyaLuta, in het dagelijks gebruik Mappie Haha! van inmiddels 6 jaar oud.

Afbeelding

Ze is niet heel erg breed maar dat komt denk ik doordat haar mams nogal atletisch (en dus niet zo breed) is. Op het ogenblik is ze wel flink wat breder maar dat komt omdat ze drachtig is Clown van Colored Colonel B ( http://www.eifelgoldranch.be), ook een mooie brede jongen trouwens. Ze heeft wel mooie, stevige benen, al komt dat er op deze foto niet helemaal uit (ze lijken haast wel krom terwijl dat echt niet zo is Verward) Het is vooral een erg lief paard. Heeeel anders dan haar dominante moeder (dus wij genieten daar extra van). Ze heeft ook de lieve ogen van haar bet-bet-bet-overgrootvader Hollywood Gold Ja Ze is erg makkelijk in de omgang en met rijden ook. Ze werkt graag voor je, doet altijd haar best. We trainen voor de reining en de working cowhorse maar voor een trailparcoursje draait ze ook haar hoef niet om. Ze is nu met zwangerschapsverlof. Wij zijn in ieder geval erg blij met haar Lovers

Oak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:25

Misschien is ARC Genuine Oak wat voor je? Hij is zelf vrij breed met zwaar beenwerk en geeft dat ook door aan zijn kinderen.
www.arcgenuineoak.com

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:21

Beide hengsten van Galaxy Quarterhorses (Gisela op Bokt) zijn bulletjes, zowel Flash als Ace. Ze zijn niet groot, maar wel BREED.
De nakomelingen zijn, ondanks hun jonge leeftijd, ook breed. Kijk maar op de site.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 18:17

Dutch Peppy Flash is inderdaad ook nog een optie om te gaan kijken. Vind hun andere hengst ook erg mooi, maar in onze merrie zit ook hollywood dun it en ben op zoek naar een wat oudere hengst.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:38

hallo ik heb er nu 1 lopen van Cutter Bill Cody,(is van een vriendin en staat te koop)hij komt uit een stevige moeder.maar hij is niet super breed.
hij is hoog en vrij luxe.maar heeft wel een super eerlijk karakter.
zie foto

Afbeelding

maar is een halter hengst niet wat???

Broady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:42

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:01

Had hem al gevonden Lachen
Denk niet dat een halter hengst een hele goede oplossing voor ons zal zijn, omdat wij er later graag reining mee willen rijden en eventueel working cowhorse

Marie1234567

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:45

Messchien Jaz Mighty Mouse...? Is een echte Bull dog type....
100% Foundation, en een mooie kleur.....
Heb zelf een drie jarige Merrie nakomeling van hem.. Zij is ook vrij breed en bespierd..
Kijk maar op zijn site www.jazmightymouse.com
Groetjes Marieke

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:17

Volgend jaar heb ik ook een leuke hengst in de aanbieding. Zie mijn profiel. Qua bloedlijnen veel cutting en reining: o.a. Colonel Freckles, Cuttin for Cash.
http://www.allbreedpedigree.com/sweet+spot+of+cash
Hij heeft nog niets gepresteerd maar zowel paps als mams zijn groot, ca. 1.57m en breed. Zijn vader is helaas vorig jaar overleden.
http://www.jerrykimsey.com/spots.html
Hij is zelf nu 1.50 m, 21 maanden oud. Je mag hem een keer komen bewonderen Knipoog

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:57

Ik heb een nakomeling van Taris Skeeto en dat is echt een tank hoor heeel erg gaaf!!