painthengst voor mijn haflingermerrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: painthengst voor mijn haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 21:37

Wow, Rookie is fantastich. Mooi kleurtje ook. Is Rookie van Red Pebbles (nog steeds mijn favoriet)? Heeft hij ook een goede galop en veel werklust? En weet je toevallig zijn stokmaat en wellicht ook van zijn moeder?
Overigens gaat de mamma-to-be morgen onder het mes. Ik liet voor de zekerheid toch maar een fotootje maken van een bobbel op haar kaak (je kan het allemaal maar gehad hebben voor ze gedekt moet worden). Bleek aan de andere kant van haar kaak een enorme rotte kies te zitten. Morgen wordt hij er operatief uitgehaald. Arm beest, ze moest vanavond al vanaf 18 uur nuchter blijven. Dat zal niet meevallen voor een haflinger.

Axefield

Berichten: 482
Geregistreerd: 14-09-03

Re: painthengst voor mijn haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:22

Ja, Rookie is inderdaad een Red Pebbles-kind. Hij heeft een geweldig karakter en de galop is, zoals je vraagt, geweldig. Een goede galop met goede sprong. Hij kan alles heel goed aan, wil graag leren. Ik heb hem gekocht toen hij twee maanden was en het beestje heeft mij nog nooit in de steek gelaten. De stokmaat van Rookie is 1.45, van zijn moeder weet ik het niet. We starten WRAN-amateur, reining nog beginners. Hij doet alle onderdelen geweldig (vind ik Haha! Haha! ) Rookie is overigens, zoals mijn onderschrift al zegt, te koop. Niet omdat ik hem kwijt wil, maar goed, eurootjes he Boos! Boos! . Ik moet een keus maken tussen twee. Zowie, een jaarling paint-merrie, is overigens ook een Red Pebbles-kind.

Sammyoo, alles goed gegaan met de kies-verwijdering? Als je een keer tijd hebt kom je Rookie en zijn vader gewoon een keer bekijken. Rookie staat namelijk bij z'n pa op stal.......

Hier twee foto´s naast elkaar van vader en kind ..........

Afbeelding

Groetjes,
Anja

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: painthengst voor mijn haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 22:18

Hoi Anja, wat erg voor je dat je Rookie weg moet doen. Ik hoop dat je een heel lief baasje / vrouwtje vindt. Met de kies verwijderen is alles goed gegaan. Het viel erg mee, ze konden hem gelukkig trekken. Als ze moeten stempelen is het een heel ander verhaal. Ze staat alweer in haar eigen stal. Nu nog wel druk met de nazorg.
Mijn haflingermerrie is 1,44, dus een nakomeling van Red Pebbles zal toch wel een aantal centimeters groter zijn. Dat Red Pebbles een goede galop vererft vind ik erg belangrijk. Overigens ben ik niet van plan om wedstrijden te gaan rijden. Ben na jaren Engels pas overschakeld op western, dus het lijkt eerlijk gezegd nog nergens op, maar ik heb in tijden niet zo'n lol in het rijden gehad. Maar je weet natuurlijk nooit. Het duurt nog zeker vijf jaar voordat het nog geen eens gemaakte veulentje groot genoeg is gegroeid om erop te zitten. Dan zal ik het toch wel een beetje geleerd hebben? Ik kom in de winter zeker een keer naar Red Pebbles kijken. Het zou leuk zij als Rookie er dan nog is.

groetjes, Caroline

peaches

Berichten: 1705
Geregistreerd: 04-12-05

Re: painthengst voor mijn haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:42

Mijn maatje is de volle broer van travis en dus een kind van kibblers...hij heeft een super rustig karakter maar is nu wel ruin.

Hij is nu pas 2,5 dus er is nog niet op gereden uiteraard.

Afbeelding
Afbeelding

esther27
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-10-06

Re: painthengst voor mijn haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:18

Ik heb ook een haflinger x paint merrie gehad. Haar vader was ook Red Pebbles. Het was een schat van een merrie en ik heb enorm veel spijt dat ik haar verkocht heb. Ik toen ook een keuze tussen een paint merrie veulen van mijn moeder of mijn eigen paardje houden. Ik heb me helaas laten overhalen om het veulen te nemen. Haar naam is Selena en ze heeft ook een aantal wedstrijden op manege Silver Ranch gereden en daar ook een tijdje gestaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


groetjes esther

peaches

Berichten: 1705
Geregistreerd: 04-12-05

Re: painthengst voor mijn haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:57

ow wauw...ik vind die kinders van red pebbles toch wel erg mooi!
Ik kan me voorstellen dat je er spijt van hebt. Ze was een mooi paardje.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: painthengst voor mijn haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:43

Mooie pebbles merrie inderdaad! een lekkere buffel!
je zou niet meteen zeggen dat daar haf door zit!!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:42

Toevallig kwam ik dit hele oude topic van mezelf tegen :D

Uiteindelijk heb ik het eerste advies, wat onder meer door Wranglerbutt werd gegeven, opgevolgd. De hengst is dus Mac Summer Bar geworden en daar heb ik geen moment spijt van gehad! Op 31 maart 2008 is Mr.Johnny Jones geboren. Hij is een beetje klein gebleven, hij zit rond de 1,50, maar is verder echt een toppony. Ik ben zo blij met hem.
We hebben een poosje western gereden, maar daar werden we niet gelukkig van. We rijden nu Engels, zijn in augustus begonnen met starten en rijden ons nu zelfs regelmatig in de prijzen.

Hier een foto van Jones met mijn dochter!
Afbeelding

Nog allemaal bedankt voor het meedenken destijds +:)+

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: painthengst voor mijn haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:43

Wauw prachtig paard geworden!

troi
Berichten: 17017
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:55

Lekker ding hoor!

En dat engelse tuig staat hem zeker niet slecht!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: painthengst voor mijn haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 00:02

Thanx!

In mijn profiel is nog een foto in onze western outfit te vinden. Eigenlijk staat hem dat beter dan het Engelse, maar ik rijd toch voor mijn plezier en niet voor het mooie plaatje!

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: painthengst voor mijn haflingermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:09

Super leuk zeg om nog eens te zien hoe hij geworden is.
Beide outfits staan prima maar het is gewoon een erg mooi paardje wat alles staat.