Bij paard kijken waar op letten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:23

Jolande schreef:
En inderdaad, misschien heeft de ruiter niet veel ervaring met zadelmak maken maar wil het toch liever toch zelf doen, zoals zovelen als ik hier op bokt lees, denken te weten dat ze het best zelf kunnen. Maar dat is een andere discussie Knipoog


Nou ik denk bijna wel zeker te weten dat dat hier niet het geval is....

Jammer dat de click er niet was Tomcat, gewoon verder zoeken dan maar !

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:36

Veel succes met het verder zoeken, de klik is het allerbelangrijkste!

Inky_devil

Berichten: 3643
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:53

Tulandro schreef:
Roxannne schreef:
Hmm ik vind dit niks... al ingereden en een 2 jarige in de roundpenn vastgebonden vind ik ook geen professionele foto....

najah zelf weten

Mooi dier, maar ik vind dat ze op de foto's verschrikkelijk met het veulen omgaan, ja want het is nog een veulen! Misschien dat als je hem bij jou lekker lang laat bijtrekken dat hij hier geen gevolgen aan over houdt. Verschrikkelijk wat sommige mensen al doen. ..


Wat een reacties Boos! .
Volgens mij vraagt de topic starter alleen maar waar ze naar moet kijken.
Sorry maar zulke reacties zijn echt typisch bokt. Ingereden??????????????? Volgens mij zijn er sommige mensen hier die niet goed kunnen kijken en lezen!!!!!
Er is 5 keer op gezeten, als je goed kijkt is het paard helemaal niet vastebonden in de roundpen en zit het diertje nog aan de longe. Ingereden bah, trek niet zomaar conclusies.
Jammer dat zulke reacties altijd komen van mensen die er geen verstand van hebben en het alleen maar zelf beter weten.
Ik hoop dat hier een slotje op komt want wat hier aan reacties worden neergezet .
Wat sommige mensen al niet zeggen over een paard dat ze niet kennen Boos! . echt zielig ben je dan.
Ik vind het jammer dat ik zulke berichtjes vind op bokt.

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:38

hmm ik oordeel van de fotos, en dat zijn dingen waar je naar kijkt ja, naar mijn weten is dit paard toch echt vastgebonden.

en 5 keer op een 2 jarige zitten is 5 keer te veel. basta

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:43

Inky_devil schreef:
als je goed kijkt is het paard helemaal niet vastebonden in de roundpen en zit het diertje nog aan de longe.

Als je goed kijkt, is dat paard naar beneden toe bijgezet Cool
*westernvariant van op tijd beginnen met RollKur?*

Citaat:
Ingereden bah, trek niet zomaar conclusies.
Jammer dat zulke reacties altijd komen van mensen die er geen verstand van hebben en het alleen maar zelf beter weten.

Jammer dat mensen die menen er verstand van te hebben, altijd met dit soort onnozele argumenten komen Haha!

Citaat:
Ik vind het jammer dat ik zulke berichtjes vind op bokt.

Ik vind het wel goed, dat zet mensen tenminste aan tot voor zichzelf denken ipv achter een meute aanlopen Ja

tresco1
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:58

Boos! Ik ben echt heel erg boos! Als er voor een paardje goed voor wordt gezorgt is het wel voor hem! En de eigenarese van dit paard heeft 30 jaar ervaringen, dus die weet echt wel wat ze doet. En oordeel pas over iets als je echt de feiten weet. Ga eerst eens zelf kijken dan zul je zien dat er niks van waar is.
En dit paard stond NIET vast gebonden aan het hek of zoiets wat een gelul zeg!
Maar inge je hebt gelijk echt weer bok praatjes! Whoosh!

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:12

Citaat:
Ik ben echt heel erg boos!
Oei......

Citaat:
Als er voor een paardje goed voor wordt gezorgt is het wel voor hem!
Rare zinsopbouw, maar ja het paard ziet er goed uit ja, maar niemand heeft gezegd dat dit paard niet goed word verzorgd...

Citaat:
de eigenarese van dit paard heeft 30 jaar ervaringen
30 jaar ervariNG denk ik?? dat zegt niets, ze kan ook 30 jaar lang fouten hebben aangeleerd...



Citaat:
En dit paard stond NIET vast gebonden aan het hek of zoiets wat een gelul zeg!

Paard staat ook niet aan een hek... hoe kom je daarbij? paard is vastgebondenmet zn hoofd richting singel, houd ik al niet van en helemaal niet met pas 2 JAAR, was het maar gelul, dan hadden we er nog wat aan.... Knipoog Haha!



Citaat:
echt weer bok praatjes!
BokT praatjes bedoel je?? ja raar he als je op BOKT zit Clown

tresco1
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:57

Ik wil alleen dat mensen eens niet zo snel een oordeel klaar hebben liggen als ze er niet bij zijn geweest.
Ik wil echt niet zegen dat ik er veel verstand van heb, maar een foto zegt niet alles!
Het wordt nu veel te veel opgeblazen, en dat is nergens voor nodig. Knipoog

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:42

Citaat:
Het wordt nu veel te veel opgeblazen, en dat is nergens voor nodig


Laten we hopen dat ik/wij er allemaal naast zaten en dat er niets aan de hand is.... een foto zegt niet alles, maar telt wel mee als eerste indruk over hoe je je paard te koop zet.
En mijn eerste indruk over de fotos was negatief.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:49

zou topicstarter ook aanbevelen naar een paard uit te kijken wat al wat ouder is en dan pas bereden. In het topic op WN zadelmak kun je de voor en tegens en het waarom lezen van te vroeg inrijden. Een paard op die leeftijd zo uitgebonden door zijn zware roundpen te jagen getuigt in mijn ogen alleen van eurokennis:$ zo'n paard zou ik niet willen hebben.

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 09:01

Graag een slotje!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:32

Je zou ook nog op de http://www.westerngids.nl kunnen kijken in het 'for sale' gedeelte. Daar staan ook diverse paardjes te koop.

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:35

tomcat701 schreef:
Graag een slotje!


Heb je een sleutel dan??? Clown Haha! Knipoog

Inky_devil

Berichten: 3643
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:12

Cer schreef:
Ik vind het wel goed, dat zet mensen tenminste aan tot voor zichzelf denken ipv achter een meute aanlopen Ja


Ook door een ander voor dierenbeul uit te maken want dat schreeuwen die berichtjes toch wel uit.
Maarja, zoals al is verteld, heeft de eigenaresse 30 jaar ervaring. en is ontzettend goed voor haar paarden. Dus zulke berichtjes vind ik simpelweg niet kunnen.



En over de foto, het is dat je de lijnen niet kan zien van de longes want het paard is niet vastgebonden maar loopt aan de dubbele longe. waar wil jij het anders op die plek vastbinden, aan de singel?, beugels? De longes lopen door de beugels.
Maar ieder ziet wat ze willen zien. Maar ik weet dat het paard aan de dubbele longe liep. Maar kan begrijpen dat andere op de foto een "vastgebonden" paard zien.

Maar een slotje is hier inderdaad gepast.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:43

Wat ik dan nu weer niet snap is dat de TS vraagt om advies waar op te letten wanneer zij een quarterhorse koopt. Nu geef je haar advies om op de leeftijd te letten en schijnbaar is dat niet hetgene wat ze wil horen Frusty . Dan had ze dat in het openingstopic moeten zetten.

Inky-devial ik reed met 16 jaar ook een paard in en reed toen zelf al 9 jaar paard en nu 27 jaar later ben ik nog steeds bezig te leren en weet dat ik het toen veel ste vroeg en verkeerd gedaan heb. Met de kennis die je nu via internet en boeken en clinics op kunt doen is er eigenlijk geen excuus meer om nog zo bezig te zijn tenzij je niet bereid bent om je verder te ontwikkelen. Prima maar houd dat paard dan zelf. Of die fote nou wel of niet uitgebonden is vind ik niet interessant wat ik wel zie is een diepe bak en een volte. Dat alleen is al een zeer 'goede' combinatie

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:23

Citaat:
wat ik wel zie is een diepe bak en een volte. Dat alleen is al een zeer 'goede' combinatie


ai, weer iets negatiefs....

Citaat:
Graag een slotje!


Geen kettingslot inmiddels??

woldhoeve

Berichten: 1819
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Foxwolde

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:58

Citaat:
Dus we gaan nu verder opzoek.....mochten jullie een leuk paardje weten

Haha! Haha! Haha!

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:39

slotje maar. Het is niet de bedoeling om advertenties van elders te bespreken, en zeker niet op deze manier.