Solid Paint Breds

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Solid Paint Breds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:41

Welkom op bokt en vooral bij de BS ruinen Haha!
(check mijn profiel Knipoog )

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Solid Paint Breds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:44

Ach slidingpep, je onderschrift zegt natuurlijk genoeg in deze context Knipoog.

Ook welkom overigens! En ik ben het roerend met je eens: de BS mogen gezien worden (zélfs de ruintjes Knipoog -> zie profiel)!!

slidingpep

Berichten: 24
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Solid Paint Breds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:46

Tsja, inderdaad. Hoe krijg ik een avatar klein genoeg? Via Imageshack blijft hij te groot blijkbaar. Huilen

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Solid Paint Breds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:48

Ik gebruik Photoshop om 'm te verkleinen en plaats 'm dan ergens op het I-net. Gaat je SPB in je avatar Knipoog ??

slidingpep

Berichten: 24
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Solid Paint Breds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:53

Met een beetje proppen wel!! Haha!

slidingpep

Berichten: 24
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Solid Paint Breds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:59

Nou, ik heb wat maar in m'n profiel staan betere foto's!! Knipoog

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: Solid Paint Breds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:44

Bij de appies hebben ze er vanaf 2007 een nieuwe regel bij. CPO verdwijnt en er komt iets in die geest (tests) en dan zul je voor de solids een performance permit moeten kopen. Het liefst al al ze een veulen zijn, want later wordt het schreeuwend duur. Ze willen gewoon stippels en vlekken, daar ze de mening zijn toegedaan dat er ondertussen genoeg QH bloed in de appies zit. Terug naar de basis???? Hoop het van niet, want de basis van de appies, daar raak je pas helemaal geen meer aan de straatstenen krijt. Naar de huidige kijk op sportpaarden zijn ze zelfs afschuwelijk en zelfs (naar mijn eigen bescheden mening) gefokt voor de lange afstand en veel uithoudingsvermogen. War/hunt-ponies dus. Bovendien zijn diegenen die ermee gaan fokken, de Perce Nez, ook niet helemaal gek geweest. Die namen (stalen??) ook andere rassen voor de hun fokkerij. We romantiseren tegenwoordig graag en dat verkoopt goed, toch?

Helaas ook voor de appaloosas en de paints geldt, dat je ook uit twee super gekleurde ouders een solid veulen kunt krijgen.

Voor mensen met een solid of BS/Regular die alleen reining willen rijden kunnen zich orienteren bij de NRHA, daar maakt het niet uit wat voor paard je hebt. Voor anderen bij de NSBA (snaffle bit).

Dan nog wat, ook op normale officiële Paint, Quarter of Appaloosa wedstrijden in Duitsland kun je gewoon meedoen. Het niveau gaat daar ook van top naar absoluut, laten we zeggen niet top. Niks anders als in Nederland. Maar het is de moeite waard hier eens een wedstijd te rijden. Dat is namelijk dikwijls wel heel anders dan in Nederlnd. Interessante ervaring.

slidingpep

Berichten: 24
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Solid Paint Breds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:34

Bedankt voor deze nuttige informatie!!