Birth alarm!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38781
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Birth alarm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:43

ECHT??? Of is het een Overo Merrieveulen????

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:44

AHHHHHHHHHHHHHH!! Gefeliciteerd Boldly en Vera en iedereen en WAUW!! Ik kan niet wachten op de foto's!!

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Re: Birth alarm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:44

zat net te bedenken of ik de ochtend kon afwachten voor het nieuws, van harte gefeliciteerd . ben heeeeel erg benieuwd hoe hij er verder uit zal zien
nu kan ik met een gerust hart te bed
Laatst bijgewerkt door kjcm op 21-04-06 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:46

Gefeliciteerd allemaal.
Was Mariska nou nog op tijd er bij???

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:46

Ohhhhh en wat zal de naam worden???

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Birth alarm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:47

Ods schreef:
Och ja!! Oohhh ik hoop het zo voor haar!!! Dan noemen ze het veulen.............


JUST IN TIME!!!!!!!!!!!!



Dat is ook de naam van een bekende tuiger die Just in Time gered werd van de slager

Ik heb vanavond dit topic ontdekt en met spanning gevolgd. We hebben zelf al 3 veulens dus ik weer wat het is om te moeten wachten.
Gefeliciteerd, ben benieuwd naar de foto's.
Wij hebben trouwens KWPN-ers.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38781
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Birth alarm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:47

Maar FlyingHigh kan je ons wel verklappen of Boldly er zelf bij was??? En dan bedoel ik het nu trotse baasje, niet de merrie zelf Ik hoop het zo voor haar!!!

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:48

Hahaha toch een solid.. Ze heeft stiekem de vlekken weggepoetst!!

Geveuliciteerd!!!!!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:49

Ach, om die vlekken is het toch niet te doen, die Solids zijn net zo mooi! Het bewijs staat bij mij op stal! Gezond en wel! Daar gaat het om!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38781
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Birth alarm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:49

Nou heus niet stiekum CrazyCactus, heel Bokt heeft kunnen meegenieten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:54

oe haha, ik heb dit hele topic met spanning zitten lezen! nu nog foto's!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:56

HEEE!! Even weg m'n kind ophalen van de 'disco', komt dat veulen ff stiekum!! Wow, wat een spanning kun je zo opbouwen zeg! En oooh, wat ben ik jaloers... veulentjes fokken is zó leuk!
Bold heeft de tijd genomen om er een héél mooi ventje van te maken, zéker weten en ik kan haast niet wachten op de foto's!!
Maris, en pleegmama Vera natuurlijk ook, Hartstikke gefeliciteerd! 'k Hoop dat je er bij was, dat horen we nog wel...
En nu net zo'n lang topic over wat de naam moet worden?

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:00

Krijg net een sms'je binnen (zat film te kijken ) en JAAAA hij is er!!! Gauw naar dit topic gesprint natuurlijk. Voor zover ik begrepen heb ik alles goed met moeder en kind, dus helemaal toppie . Weet nog steeds niet of Mariska er nu bij is geweest of niet, maar dat zullen we morgen wel horen . Goed gedaan Bold en proficiat Mariska (en Vera ook een beetje natuurlijk )

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38781
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Birth alarm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:02

Ohh Mac.... nu komt het voor ons steeds dichterbij!!

charita

Berichten: 1025
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Birth alarm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:10

Gggrrrrrrrr mijn compie wilde niet meer op bokt en werd er telkens uitgeg....

Maar GEFELICITEEEEEERD ......ben zo benieuwd hoe het veulen eruit ziet..
Gelukkig alles gezond en wel....en nu maar wachten op het verdere verslag van Mariska en Vera..
Mariska ik hoop echt dat je er bij kon zijn meis....

Groetjes Charita

slootje
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Zaandam

Re: Birth alarm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:10

GEFELICITEERD!
Die Bold: 2 van die gave jongens
Zou hij nog aftekeningen hebben?????
FOTOOOOOOOOS *o/*

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38781
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Birth alarm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:13

Och zou ik jullie bijna vergeten te feliciteren!!!! SUPER meiden, ik ben echt heel blij voor jullie!!! Dave zal heel blij zijn met zijn broertje

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 00:10

He, he!
Ik ging de paarden hooi geven om een uur of 10 en kwam Gera tegen op straat.
Die had ik gebeld en zou lekker bij mij aan de thee gaan, in afwachting van de geboorte.
Na het hooien liepen we richting Bold en toen kwam Mariska ook net aanrijden...die hield het niet meer uit op d'r werk

Ik had vanmiddag een monitor geplaatst dus we konden kijken zonder dat Bold het doorhad......ineens zagen we dat ze ging platliggen en prompt ging de mobiel!
Toen we binnenkwamen waren er binnen 5 minuutjes een paar voetjes te zien...
Na een half uurtje kwam er een knoepert van een chestnut hengst uit! Hahahaha, niks merrietje met vlekkies wat ik steeds riep

En een fanatiek geval joh! Na een dik uur begon hij al bokkenprongetjes te maken door de box....
Gera heeft ongeveer 200 foto's gemaakt en die komen zo nog op Bokt.

We kunnen eindelijk rustig slapen

Mariska zit nog in de box maar die komt ook zo.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 00:17

Jaaa hij is mooi! Het is een heel groot, superlangbenig chestnutveulen met vier witte voetjes (de een hoger dan de ander) en een kol en een lange sneb. Supersprekend koppie en enorm volwassen wat betreft uitstraling!

Ik ben NU de foto's naar mijn computer aan het transporteren en zal zometeen een selectie online plaatsen, voordat ik supersnel naar bed moet, omdat ik morgen de Jachtkampioenschappen fotografeer op Paleis Soestdijk en daarom half zeven moet zijn... zzzzzzz

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 00:56

Afbeelding

Foto's staan online! (en ik heb even een ruime selectie gemaakt voor jullie). Ik verwijs jullie even naar een speciaal fototopic viewtopic.php?f=130&t=577236

Afbeelding

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 01:22

Hé hé eindelijk het veulen er uit
Gefeliciteerd

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 01:42

Bedankt voor alle felicitaties!!!

En ja! Ik was erbij... Echt zooo stom toevallig, we hadden afgesproken dat na de receptie ik alleen nog even de eerste rondjes mee liep voor het feest. Ik ben om even over half tien naar huis gegaan, nog even bij mijn ouders langs geweest en rustig aan gedaan. Ik kwam op Krommeniedijk, wordt er opeens naar me geroepen, ik denk, wie zijn dat nou... Vera, Paul en Gera

Toen zijn we dus op de camera gaan kijken en zagen we Bold duidelijk in beeld. We dachten dat ze stond, maar opeens ging ze plat liggen en ging mijn telefoon. Ik zei, ze is bezig hoor.... (Voordat ze ging liggen hadden we bedacht dat we wat lekkers zouden halen en we in de trailer naar de camera gingen kijken... Maar dat was dus niet nodig!) Ik was naar binnen gegaan en zag dat haar muts helemaal open stond. Ik had meteen Amber gebeld, een vriendin die bijna is afgestudeerd voor dierenarts en zeer kundig is. Er was op dat moment voor de rest nog niks. Vlak daarna kwam het blaasje en de voetjes. Toen is Bold gaan liggen, uiteraard weer tegen de muur.... En kon ze gaan persen. Wel weer een KNOEPERD van een veulen!! Dus het was weer erg zwaar.. Ze is niet uitgescheurd, alles ging goed. Alleen die schoudertjes er door heen was wel erg zwaar... Amber en haar vriend Joeri hebben wel moeten helpen, zonder hen had ik het maar eng gevonden allemaal... Ik weet echt niet wat ik moet doen en zou echt in de stress schieten!!

Dat het er uit was had ik echt zo iets, waar zijn de vlekjes.. Ik en volgens mij iedereen was in de veronderstelling dat het vlekjes zou krijgen... Maar die zijn er niet.. Misschien vinden we nog iets anders... Volgens mij heeft hij drie witte voetjes (Gera zegt vier, maar ik heb er maar drie ontdekt volgens mij..) En hij heeft een kolletje en een snepje.

De naam weet ik nog niet, dat besluit ik pas bij het registreren.. Eerder kan ik die beslissing toch niet nemen, dan wissel ik het denk toch.. Ik heb wel leuke ideeen, maar weet nog niet de beste... Als het een merrie had geweest, had ik het als roepnaam Bibi genoemd, naar Vera's B&B, maar dat is een beetje l*llig voor zo'n grote vent... :p

Het is in ieder geval een kanjer!! Hij is heel lief en springt door de stal heen!! Hij heeft ook al een heel sierlijk drafje laten zien! Echt geweldig hoor, dat jonge spul!!!

Moet ik nog meer vertellen.... Volgens mij heb ik alles wel verteld.. Ik ga lekker slapen en show jullie hem morgen weer. Vannacht nog wel even langs of het goed gaat. Oh ja, hij heeft ook gepoept, een mooie grote zwarte drol Grote Jongen!!

Iedereen is welkom om op kraamvisite te komen hoor! Jullie hebben ook zo in spanning gezeten

Ps, en is het niet geweldig, zulke mooie geboorte foto's!!! Bedankt Gera!! Echt super!! Ook alles staat op film! Dank je Vera !!

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 03:35

gefeliciteerd !!!
wat een leuke aftekening op zijn hoofd zeg !
ohw vlug naar me werk ben te laat
wou eerst even kijken of het veulen geboren was

Wranglerbutt

Berichten: 10387
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 05:44

ONWIJS gefeliciteerd!!! Wat gaaf dat je er toch zelf bij kon zijn

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 07:14

Oh daar is hij eindelijk, gefeliciteerd! Wat is hij MOOI!