Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BarbaraNova schreef:Ik heb gelest bij westernstallen, snap niet zo goed wat je bedoelt wat dat voor zin heeft voor de aankoop van een quarter in het algemeen? Ik hoef geen top reiner, maar wil wel iets wat goed op zijn benen staat en een goed karakter heeft, dan heb je met afstamming toch misschien wel een idee?
Wildgirl schreef:Je zou eens wat trainers kunnen benaderen, die hebben vaak wel verstand van bloedlijnen.
Budgettechnisch kom je grofweg onder de 10k bij een jong dier uit, wil je een goed getrainde dan ga je daar boven.
Kopen bij een kleinschalige fokkerij of trainer heeft mijn voorkeur en altijd rx keuren, het is niet het meest gezonde ras. Panel 6 test is vrij standaard, ook daar geen concessies in doen.
Zelf ben ik fan van het wat oudere type, cutting/reining gefokt. Imo zijn dat vaak sterkere paarden dan de wat grotere of commercieel op kleur/witte kop gefokte dieren.
speurneusc schreef:BarbaraNova schreef:Ik heb gelest bij westernstallen, snap niet zo goed wat je bedoelt wat dat voor zin heeft voor de aankoop van een quarter in het algemeen? Ik hoef geen top reiner, maar wil wel iets wat goed op zijn benen staat en een goed karakter heeft, dan heb je met afstamming toch misschien wel een idee?
Ik vind van niet, goed op de benen staan is een moment opname, een quarter die qua afstammeling top van de top is, kan door een trainer totaal de vernieling in zijn gereden op 2,5 jarige leeftijd.
Dan ben je wel bekend met trainers van quarters? Die hebben vast wel regelmatig paardjes die te koop staan, doe daar je licht op.
BarbaraNova schreef:Wildgirl schreef:Je zou eens wat trainers kunnen benaderen, die hebben vaak wel verstand van bloedlijnen.
Budgettechnisch kom je grofweg onder de 10k bij een jong dier uit, wil je een goed getrainde dan ga je daar boven.
Kopen bij een kleinschalige fokkerij of trainer heeft mijn voorkeur en altijd rx keuren, het is niet het meest gezonde ras. Panel 6 test is vrij standaard, ook daar geen concessies in doen.
Zelf ben ik fan van het wat oudere type, cutting/reining gefokt. Imo zijn dat vaak sterkere paarden dan de wat grotere of commercieel op kleur/witte kop gefokte dieren.
Bedankt voor je reactie, wat valt onder de oudere types? Ik hou van korte gedrongen quarters, de flinke zeg maar. Panel 6 is dus wel gewoon een must. Ik ga idd heel rustig aan wat meer info op doen en me orrienteren over hoe en wat dus vandaar ook dit berichtje
Rennie89 schreef:Ik heb zelf een paar jaar een flinke pleasure combi quarter gereden, een grote brede quarter. Ook ervaring met wat reining en barrel/cow quarters opgedaan. Qua reining heb ik persoonlijk fijne ervaringen met Taris Catalyst nakomelingen, die je ongetwijfeld wel van madepolder zal kennen, zoals de hengst Tabasco Tari. Mijn nicht stond ook op die stal gestald met haar quarter, reining gefokt.
Ik zou vooral kijken naar waar jouw prioriteiten liggen, wil je echt wedstrijden rijden of een quarter wat ook Reining kan doen maar vooral lekker rustig is en fijn voor buitenritten? Zou langs meerdere fokkers met lijnen langs gaan en lekker oriënteren voor de toekomst wat je nu ook al goed doet
speedfiets_2 schreef:Ik kan je de nakomelingen van de hengst van Tiinie aanraden. Die van GP Mister Dual jac. Fijne lieve zachte allrounders die van koeien stoeien houden. Ik heb er meerdere getraind en die ik heb gehad zijn allemaal fijne beestjes. Misschien kan je haar vragen of ze er eentje te koop weet?