Sinds een tijdje zit ik te spelen met wat voor hengst zou passen bij mijn merrie. Fokken staat voorlopig nog niet op het progamma maar wilde graag met wat ideën spelen. Ik hoopte dat jullie wat verse inspiratie voor mij hebben.
Waar ben ik naar op zoek? Een ranch riding/ cow horse/ reining gefokte hengst AQHA of APHA. Eentje met iets meer maat. Bobbie is een beetje aan de kleine kant. Laid back attitude, mijn merrie is voor mij lekker voorwaarts maar voor de gemiddelde ruiter net iets te. Kleurtje is leuk maar hoeft niet.
Mijn merrie zelf is Bob Acres Outlaw X BQ Peppy Lena gefokt uit 2018. 5 panel N/N,IMM N/N en OLWS N/O. Stokmaat 1,43 maar groeit nog. Op 3 jarige leeftijd volledig RX gekeurd met alleen 1tjes.
Vos minimal overo. Maar begint over haar lijf stekelharige plekken te krijgen. Als iemand een theorie heeft waar deze vlekken vandaan kunnen komen hoor ik het graag. Deze vlekken had ze een jaar geleden nog niet. Er zit geen roan in de bloedlijnen.
Merrie is lekker voorwaarts maar soms een beetje spicy. Niet snel onder de indruk. Gaat liever op iets spannends af dan dat ze ervoor wegloopt. Is erg cowy en veel gevoel voor lezen van een koe.
Haar grootste verbeterpunten:
- Merrie is aan de kleine kant
- Haar lope mag wat vlakker. In extended lope gaat ze al vlakker maar in het vertraagde voelt ze pony achtig aan.
- Ze is niet de beste spinner
- Kan beetje spicy worden en ongeduldig met zichzelf als ze iets moeilijk vind.
Niet de beste stand fotos, mevrouw is alles behalve fotogeniek:
Standfoto 20/11/22.
Standfoto 20/11/22.
2,5 jarige stand foto.
Als veulen.
Naast haar creatie.
Iets betere foto van haar stekelharige vlekken.
Een sterretje omdat het kan.
Ik hoor graag jullie ideeën en alvast bedankt voor het lezen!