MelissaV schreef:Qua hengst zijn zie ik geen problemen, ruinen op 5 jarige leeftijd geeft vaak weinig tot geen problemen, hou er wel rekening mee dat hij dan nog een maand of 2/3 apart zal moeten van de rest en dat het niet gezegd is dat evt hengstenmanieren er nog uit gaan.
Hengstenmanieren gaan er vrijwel zeker uit. Ik heb mijn hengst als 13-jarige laten ruinen, mijn vorige hengst als 3,5 jarige en die waren vrij snel hun hengstenmanieren helemaal kwijt. Overigens hoor ik dat ook van veel anderen die een hengst op latere leeftijd laten ruinen.
Met een dergelijk papier ( 4 x Impressive) zou ik er ook echt niet mee willen dekken
Ik heb ook even op E-horses gekeken en vind daar een Palomino die het waarschijnlijk is. Het is een typisch haltermodel, te lang gelijnd, te zwaar bespierd en het dier is nog maar 5. Kans dat hij nog zwaarder wordt is groot en dat is voor een rijpaard niet handig; die spieren ( kenmerk van Impressive) gaan hem in de weg zitten ( stijf en niet flexibel). Paard is ook erg zwaar gebouwd op de voorhand en dit kan je nooit goed verzamelen door zijn lengte en de i.m.o. zwakke rug ( al kunnen de foto's vertekenen). De kleur is prachtig maar als rijpaard zou hij niet mijn keus zijn.
Dat er geld wordt gerekend voor proefrijden gebeurd tegenwoordig wel vaker om de genoemde redenen.
Nog een no-go; heeft wedstrijdervaring........hij is pas 5! Waarin wordt niet genoemd, halter is geen probleem ( dan zit er niemand op) maar gezien de plates is hij reining gereden en mogelijk uitgebracht.
De VP brengt mij ook aan het twijfelen; een goed paard in die kleur zou minstens het dubbele moeten kosten!
Er zijn echt wel leuke paarden te koop maar je zal goed moeten zoeken. Wil je perse een Paint of Quarter? Ook andere rassen doen het echt wel leuk in de western als je niet op hoog niveau wedstrijden wil rijden.