[WN] Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:17

Grinnik, ik blijf me toch ermee bezig houden. En aangezien mijn Kwartjesdame gewoon weigert hengstig of drachtig te worden, en omdat het gewoon goed voor haar zou zijn. Welke hengst zouden jullie kiezen voor mijn gepainte dame.

Strait QT Nike. http://www.allbreedpedigree.com/strait+qt+nike
Reining/cutting ranch gefokt. Breed en doe dat maar dubbelop :+
1.49 m. groot. Homozygote voor tobiano en zwart, en ja 5 panel n/n :D

Wat wil ik. Een coole hengst. Wat minder body. De dame is echt gruwelijk breed. Wat meer schoft. En wat langer in de hals. Hengst moet niet te lang in de rug zijn, dame is al lang genoeg.
Kwa kleurtje :D Tobi gaat ze zelf meegeven dus hengst kan ook QH/eenkleurig zijn. Wel belangrijk, aangezien ze zelf dus homozygote zwart is, en al minimal white, geen hengsten die homozygote zwart zijn of een zwart gen dragen. Zwart drukt nl het witte weg, met dus kans op slipped tobiano. En met mijn geschiedenis van Paints fokken, ze waren allemaal solid :+
Een absolute no go is een Skipper of Impressive in de bloedlijn. Die hebben ze gewoon niet voor mij gefokt. En verder ben ik niet zo van de linebreeding.
Geen frozen semen, natuurlijk mag en gekoeld kan ook.

Paar fotootjes van de dame in kwestie.
Afbeelding

Al iets oudere foto, maar het is de enigste standfoto van haar die ik zo heb.
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:44

Hmm dus niet te breed & lang, geen skipper/impressive, liefst vos (geen zwart gen)

Ik vind deze wel heel leuk, heeft wel een zwart gen (perlino EeAaCRCRTOTO) maar is ook homozygoot tobi, dus kans op een minimal is toch wel heel minimaal :)
http://www.hengste-steinsberg.de/magic-on-ice/

Deze vind ik ook leuk, maar daar zit ook wel QT Poco Streke in. (en ook wel weer een zwartgen.. EeaaDDTOTO)
http://www.powerpride-ranch.de/Paint-em-all-Dun.htm

Nog eentje (classic champagne dun tovero TOTO & ook QT Poco Streke wat verder weg)
http://www.crossfield-ranch.de/hengste/ ... reka-luck/

Of eentje van Cheyennes Ranch Duitsland:
Wynnin Silver Mine (vos tobiano TOTO)
Sparklin Tide Greggo (grullo tobiano TOTO)
JMJ Champagne Revenue (classic champagne tobiano TOTO)

(ja sorry ik val blijkbaar altijd voor de speciallekes... weinig vosjes, sorry :D )

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 13:58

Magic= Skipper in de lijn.
Paint em all dun= skipper in de lijn.
Riskey Streka Luck= Skipper in de lijn.
Wynnin is te zwaar kwa bouw. Die heb ik al irl gezien.
Greggo is to close family. Heb ik ook al irl gezien.
Revenue is Skipper in de lijn, en zelfs haar nieuwe was of skipper of impressive :P

Grinnik niet goed gezocht :+
Geen skipper of impressive in de lijn betekend voor mij ook geen geen skipper of impressive in de lijn. Nergens niet. Ook niet verderop.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:03

Maar toch héél ver weg dan, 9-10 generaties, gaat dat nog iets uitmaken? :P

Ja dat maakt de zoektocht wel heel moeilijk vrees ik :) Even opgezocht, al onze paarden hebben heel ver weg wel impressive of skipper zitten, en zijn totaal verschillend gefokt.

rina

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:11

Magic 4e generatie.
Paint em all dun 3e generatie.
Riskey 3e generatie.
revenue 3e generatie skipper, en zelfs 2e generatie impressive.
Ze zitten dus een stuk dichterbij dan 9 of 10 generaties. Maar goed dan nog ik wil ze gewoon niet in de lijn. En er zijn echt wel hengsten te vinden zonder.

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:22

Ik heb niet zoveel verstand van paints en van de afstammingen etc.
maar ik ken een bedrijf dat paints fokt. Die hebben 2 super leuke dekhengsten staan. misschien wat om naar te kijken? Ze fokken alleen wel natuurlijk, dus in de kudde.
Als ik het goed heb geven ze altijd bont door, maar weet het niet zeker. Ze hebben op dit moment een zwart bonte mooie hengst en een bonte heel licht van kleur. Palomino met wit ongeveer. Hoe dat allemaal precies heet weet ik niet, geen verstand ervan haha
Het bedrijf heet de Eagles Ranch.

http://www.eaglesranch.com/nl/painthors ... heyoka.htm

http://www.eaglesranch.com/nl/painthors ... oratio.htm

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:23

Volgens mij tellen wij de generaties anders.. ik zie bv impressive montanan wel in de 2e lijn bij revenue, maar impressive zelf zit pas op de 6e generatie. Een naam op zich zegt niks, paard had even goed Sure montanan ofzo kunnen heten... De echte Impressive en Skipper W zitten heel ver weg meestal.

Maar ik begrijp uiteraard dat je ze nergens niet er in wil, ik denk alleen dat het echt wel moeilijk is? Ik ben nu zo uit curieusiteit eens wat paarden aan het nagaan die ik ken en ben nog geen enkele tegen gekomen. :)

Had je zelf al een hengst op het oog/gevonden die volledig aan de eisen voldoet?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:42

Ik dénk dat ik eentje heb gevonden, maar je zult eens moeten checken :D

Wimpys Smoking Gun

+ vos
+ ik verdenk hem er van zowel splash 1 als splah 2 te dragen, ik denk dus in combinatie met jou merrie veel wit verzekerd.
+ is niet zo heel breed

-kans op doof veulen (splash2)

Die van de eagles ook niet dan Marieke, Oshanee is een zoon van Magic on ice, dus zelfde lijnen. Hickorys gunsmoke heeft ook Skipper in de lijn.

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:08

Okee :), zoals ik al zei geen verstand ervan.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 15:37

Tinniie schreef:
Maar ik begrijp uiteraard dat je ze nergens niet er in wil, ik denk alleen dat het echt wel moeilijk is? Ik ben nu zo uit curieusiteit eens wat paarden aan het nagaan die ik ken en ben nog geen enkele tegen gekomen. :)

Nee hoor ik ken genoeg hengsten die ze niet in de lijn hebben. En echt ik kan spitten dat wil je niet weten.
En ja mss tel ik anders. maar een skipperlijn is een skipperlijn en die begint dan mss verderop, maar de lijnfok daarvan gaat dus veel verder door. En dan kom je veel verder voorin uit.

Ik ben nog maar net begonnen met spitten naar een hengst, en op het moment heb ik er al een stuk of wat op de lijst staan die interessant kunnen zijn. Maar als ik die allemaal ga noemen heeft dit topic niet zoveel zin he :+

Ehmmm IEEEEEWWWWWWW als ik ergens niet van houdt is het splash. Dus die Wimpys Smoking gun absoluut niet.

Oja en nog iets om rekening mee te houden bij mijn merrie, ze is rabicano :D

Marieke je hebt het al gehoord, skipper in de lijn :P

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:54

Haha oké, geen splash hengsten ook niet, en frame overo? Tovero vind je misschien ook niet zo mooi dan? :)

Ik ben toch eens benieuwd welke het gaat worden uiteindelijk :D

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:21

Is I Cee Diamonds niks?
Sorrel overo.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 19:37

joey2010 schreef:
Is I Cee Diamonds niks?
Sorrel overo.

Frozen semen ;)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:52

Oeps daar had ik overheen gelezen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:44

Ik vind het wel echt interessant om te zien/zoeken . Ik heb er dus nog een paar opgezocht hier in BE, en heb er nu toch een paar gevonden denk ik (of ik moest er toch hebben over gezien :D )
Wel allemaal Quarters.

Mister Model Question (vos)
BA Superjac (Vos)
RS Vobinda (Vos)
Whisper Whoa (Vos)
Vivs Dun It (buck)

Dus spit ze eens uit he :D (maar weet eigenlijk niet zeker of MMQ en WW nog wel dekken sinds ze verkocht zijn.. Viv wel dacht ik, maar is al vrij oud.)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:13

Volgens mij smokey dun it geen skipper w of impressive in de bloedlijn. Maar of hij aan je andere eisen voldoen zou ik niet weten.

Hij staat wel bij je om de hoek :P

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:38

Jawel, Skipper W 9e generatie :D ik word een echte pro :P

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 23:07

Tinniie schreef:
Jawel, Skipper W 9e generatie :D ik word een echte pro :P

_O- _O- _O- rofl.

Dat zoeken is leuk he Tinniie :D
Mister model Question, geen foto van te vinden.
BA Superjac, niet verkeerd. Die mag op het lijstje.
RS Vobinda, ook niet verkeerd, maar Italie. De hassle van sperma daar wegkrijgen. Dat is me voor een eerste veulen even te.
Whisper Whoa ook weer geen foto of verdere info van te vinden.
Vivs Dun It, wel foto's maar geen eigenaren info. Dus of die en die andere 2 nog dekken??

Smokey idd Skipper en zover ik weet heeft ze die hengst nog steeds niet laten testen, en voor mij dan een absolute no go.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:23

Men en ik had zo goed gezocht! Geboortejaar en alles opgezocht van dat beest _O-

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:29

Ik heb er geen verstand van maar volgens mij is het Whizper Whoa en hebben ze daarmee gefokt bij ons op stal(waar ik les)...

EDIT: de S is een Z en dan kan je hem wel vinden als t goed is.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:35

:P ja bij redelijk nieuwe bloedlijnen is het even spitten he :)

Mister model question (maar is misschien ook beetje te lang in de rug)
http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... elquestion

Whizper whoa (idd met z :) )
http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... izper-whoa

Vivs dun it kan je volgens mij bereiken via zijn Facebookpagina, die is normaal in beheer van de nieuwe eigenaars.

Ik dacht dat het wel vrij makkelijk was zaad van vd robinda hier te krijgen, maar ba superjac is echt heel gelijkaardig, dus das wel een iets makkelijkere optie dan. Presteert ook heel goed hier in be.

Ik vind het super interessant om bloedlijnen op te zoeken, maar ga meestal niet zó ver terug als jij :D wat me hier nu wel echt bij opviel is hoeveel de pssm lijnen voorkomen daar achteraan, in zo goed als alle paarden...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:00

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:09

Ik probeer er meer over te leren etc, maar waarom wil je perse die 2 lijnen er niet in hebben?

En kan iemand mij misschien uitleggen wat Splash 1 en 2 inhoud bij paints?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 11:21

Tinniie schreef:
Ik vind het super interessant om bloedlijnen op te zoeken, maar ga meestal niet zó ver terug als jij :D wat me hier nu wel echt bij opviel is hoeveel de pssm lijnen voorkomen daar achteraan, in zo goed als alle paarden...

griezelig he :D Maar goed als ze n/n getest zijn kunnen ze het ook niet meer doorgeven, dus dan no problem.

MMQ niet zozeer te lang in de rug, maar vind em wel behoorlijk veel schouder en hals hebben. Als in bijna te zwaar voor die merrie.

Tinniie schreef:
Ik dacht dat het wel vrij makkelijk was zaad van vd robinda hier te krijgen

Vanuit Italie naar Dld kost je elke keer tenminste 150 euro voor het verzenden. Mag ik hopen dat ik maar 1 keer nodig ben, maar aangezien hier nooit wat normaal loopt wil ik verzendsperma vanuit het buitenland als laatste optie houden. Ook gelijk de reden waarom Belgische hengsten wat lager op de lijst staan, ik woon echt in het noorden van Dld. Belgie is gelijk weer een uurtje of 4 tuffen, en ik haat autorijden :+

Kwa bloed ed heb ik vergelijkbaar spul in Dld wat voor mij gewoon makkelijker is.

Kwam Smokey overigens tegen op de Duitse QH site, hij is getest maar alleen Herda en PSSM (beide n/n).

Wat ik al gevonden heb en evt interessant kan zijn:
Spotlight Charly http://www.dqha.de/ssa-hengstverzeichni ... b76078abe8

Mss nog wel iets veel body, maar mooie lijnen. Amendago Whiz http://www.dqha.de/ssa-hengstverzeichni ... ddbb931253

En vlakbij staat (als het goed is, ze had em nl te koop staan) Rickety Lena http://www.dqha.de/zuchtbuch-hengstkata ... d0d3b3272c
Staat overigens niet bij of hij getest is, maar dat kan ik heel simpel navragen.

En Nics Peppy Train is nog een optie. http://www.dqha.de/zuchtbuch-hengstkata ... abbf65b245

Punt is ook even het karakter, en daarbij kietelt SC mij toch het meeste. Cutting/reining gefokt. En de Charly die ik ken is ook niet zo sensibel. Eigenzinnig ja :D maar tis geen mietje, en dat hoor je van de Steppin Jacs ook. Whizbloed is vaak toch sensibeler. En bij de Lena's is de training een hoop, maar die zijn ook geestelijk makkelijker kapot te krijgen (eigen ervaring) en ik ken Rickety persoonlijk, en weet waar die weg komt, en wat die beleefd heeft.
De Charly die ik ken zou een optie zijn, ware het niet dat hij zwart is :D

WB ja ik zag JT al voorbij komen op FB. Heb half nog lopen denken, kan ook de hengst kopen ipv alleen een dekking, maar dat geeft oorlog hier thuis :D

Nicky waarom persee die 2 lijnen niet, is gewoon persoonlijk. Ik kan met beide niet door 1 deur. Been there done that, got the Tshirt :+ Daarom dus niet.

Splash zijn bepaalde genen die dus ook een bepaald patroon geven. Is met vriendje google vast wel info over te vinden. Bij Splash2 is geloof ik vastgesteld dat het verbonden is aan doofheid. Maar ik heb me persoonlijk nooit echt bezig gehouden daarmee, aangezien ik die kleur al verschrikkelijk vind :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:24

Splash overo is een bontpatroon, je hebt er 3 varianten in. Splash 1-2-3
1 is de nu Chex & wimpy lijn, bestaat in homozygote variant en geeft dan dikwijls heel uitbundige tekeningen.
2 is de Gunner lijn, nog geen homozygoten tegen gekomen, is mogelijk net als frame overo Lethaal (maar dan met verwerpen veulen, wordt niet levend geboren) deze variant geeft ook dikwijls dove paarden, hangt ook samen met hoe hoog het wit aan de oren komt.
3 is heel zeldzaam bij paints/quarters, ook mogelijk Lethaal in homozygote vorm.

De 3 varianten kunnen we samen en met andere patronen voorkomen, des te meer in de mix, des te meer wit er meestal op het paard te zien zijn. (Tot zelfs volledig wit)

:)

Nee idd rina, als ze n/n getest zijn geen probleem maar idd echt griezelig te zien hoeveel ze voorkomen..