Sinds een jaartje heb ik een nieuwe pony, na 15 jaar fjorden fokken, toch een keer een andere pony op stal. We hebben haar ingeruild tegen een fjorden jaarling hengst, omdat die mensen er eigenijk niets mee konden. Ze is nu 4 jaar en toen ze bij ons kwam was ze niks gewend, kon alleen aan haar hoofd zitten. Ze was nooit bekapt en zodra je naar haar buik of benen wees, begon ze te plassen van angst en had ze snel losse achterbeentjes. Inmiddels kan ik bijna alles met haar. Ik ben haar rustig aan aan het beleren, heb er nu een keer opgezeten.
Ik wil graag in de toekomst western gaan rijden. Ik wil dit eerst zelf leren om een fjord van mij waar ik M2 dressuur mee heb gereden, zij is 100% betrouwbaar en heel goed op de hulpen (zowel stem als been) zodra ik het zelf een beetje onder de knie heb wil ik dit graag ook met mijn bonte pony gaan doen.
Mijn vraag aan jullie is:
Weten jullie wat voor ras het is of een kruising ergens van? zat geen stamboom bij, gefokt door Marcel Bokdam te Rossum en staat ingeschreven bij het appaloosa stamboek ?!
Zou ze geschikt zijn voor western gezien haar bouw of juist niet? ze meet ongeveer 1.45 of iets hoger
Hier een aantal foto's:

Bedankt voor het kijken!
Reacties en eventuele tips en informatie zijn van harte welkom!

Zodat je ook binnen je ras op een hoog niveau kunt presteren.