Fokker in de VS

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziggy05
Berichten: 8
Geregistreerd: 06-03-14
Woonplaats: België

Fokker in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 08:20

Dag Bokkers,

omdat het mij maar niet lukt om een gezonde quarter te vinden (reiner/cutter) en omdat ik het beu ben om fortuinen uit te geven aan negatieve klinische keuringen bij een eventuele aankoop, denk ik erover om een quarter (of eventueel een paint) uit de VS te laten overkomen. Ik weet niet of dat dat beter zou zijn...

Kent iemand een goede fokker in de VS (reining/cutting)?

Benieuwd voor de reacties...

Groetjes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:25

De paarden daar zijn niet beter of gezonder. Sterker nog een keuring hier is kritischer dan waar er daar naar gekeken wordt, en gezien de tendens in de USA om ook met dragers van erfelijke aandoeningen driftig door te blijven fokken, heb ik bij veel fokkers zo mijn twijfels. Tel daar nog een flink bedrag op voor quarantaine en de vlucht, en je kunt in het duurdere segment in Nederland of desnoods Duitsland heel veel leuke paarden vinden.

Het feit dat jij er financieel op achteruit gaat als dieren worden afgekeurd, is toch echt een kwestie van duidelijke afspraken vooraf. Bij goedkeuring is de prijs doorgaans voor de koper, bij afkeuring voor de verkoper. Op andere constructies zou ik nieteens ingaan.

Ik zie dat je in Belgie woont. Al eens bij de Eifel Gold Ranch gekeken?

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Fokker in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:27

Niet doen. Ik ken genoeg mensen die een slecht dier daar vandaan hebben. Het is daar omzeggens nog erger dan hier. Blijven zoeken. In ben tegen hetzelfde probleem aangelopen, maar heb uiteindelijk toch twee goede paardjes gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:50

De Amerikanen zijn dol op de naïeve Europeanen die wel even denken goedkoop een paardje daar te kopen :D Zonder kennissen of vertrouwelingen daar, zou ik nooit een paard kopen zonder het gezien te hebben.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Fokker in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:41

ik heb je een PB gestuurd.
wij hebben op stal momenteel een leuke reiner te koop die vandaag 100% klinisch en rontgenlogisch is goedgekeurd! ze bestaand dus zeker wel! (7 jarige ruin)

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:18

Ik ken wel een hele goede fokker in Amerika, daar komt mijn paard ook vandaan. Daar komt mijn paard ook vandaan en ik ken meerdere paarden van hem, stuk voor stuk goede en gezonde dieren. Maar de goede paarden zijn ook in Amerika nog duur en met transport, belastingen, keuringen etc. kom je dan echt wel op een fiks prijskaartje.
In Europa zijn ook goede paarden te vinden, maar ook daar hangt een prijskaartje aan en zal je ze moeten zien te vinden, maar dat geldt voor alle rassen; echt goede paarden zijn schaars en duur, als ze al te koop zijn.
Als je interesse hebt kan je de naam van de fokker sturen, als hij zelf niks heeft weet hij zeker wel goede paarden te staan.