Ik ben heel voorzichtig aan het rondkijken voor een eigen western paard (Quarter of Paint). Ik ben nu ongeveer een half jaartje overgestapt en aan het lessen in 'Pleasure'. Dat bevalt me erg, ik hou wel van die drang naar perfectie, controle en rust (niet dat altijd lukt, maar ik merk vooruitgang en dat motiveert me). Trail heb ik nog niet gedaan, maar lijkt me ook leuk.
Dus start 'research' naar pleasure gefokte paarden. Maar ik vind heel erg weinig, bijna allemaal reining gefokte/getrainde paarden ? Zijn er fokkers in België (en omstreken) die specifiek pleasure of trail gericht fokken ? Wat zijn namen in de bloedlijnen waar ik op kan letten ?
Of is het zo een onbegonnen zaak dat ik beter voor een 'all-round paard' kan gaan? Hoewel ik misschien wel eens een wedstrijdje wil doen heb ik helemaal geen grote ambities. Naast het eventueel pleasure rijden wil ik gewoon een brave kameraad om mee op stap te gaan in de bossen en wat te ontstressen na mijn job. Dus niks al te high-strung!
Bedankt!
Pleasure, horsemanship / trail. Bloedlijnen: One hot Krymsun, Only invitational, Zippo etc.