Mijn moeder is een beetje rond aan het kijken voor leuke APHA dekhengsten, aangezien ze haar merrie wil laten dekken. Ze is echter niet zo technisch, en aangezien ik op bokt vaak erg leuke beestjes voorbij zie komen, dus leek me het slim om hier ook een 'oproepje' te plaatsen, om te weten te komen wat voor hengsten er allemaal beschikbaar zijn!
Naam: Eagles Eternal Gypsy (van de Eagles ranch in Texel)
Ras: American Paint Horse
Geboortejaar: 2007
Stamboom: http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&h=EAGLES+ETERNAL+GYPSY&g=5&cellpadding=0&small_font=1&l
Kleur: Homozygoot Tobiano
Karakter: Super lieve merrie, maar toch vlot voor het been. Kan af en toe wat merriekuren (eigenwijs vooral haha) vertonen, maar niet overdreven erg.
Leert snel: Ze is western ingereden maar daarna omgezet naar engels. Momenteel springen we er ook mee (recreatief) en rijden we er veel mee buiten. In april/mei willen we haar laten inleren voor het mennen, hierna zou ze dan gedekt gaan worden.
Overig: Ze heeft al ooit een veulen gehad, volgens mij van GI Nocona Freckle Bar. Hier kwam ook een Tobiano veulen uit.

Waar zijn we naar op zoek?:
Mam heeft de eis dat de hengst een goed karakter moet hebben, dit is verreweg het belangrijkste. Daarnaast vind ik het wel leuk als er een apart kleurtje of aparte aftekening op komt; wie weet krijgt het veulen dit ook (al is dit natuurlijk nooit te voorspellen bij paints). Goudkleurig of muiskleurig vind ik zelf erg mooi. Het veulen wordt recreatief gebruikt en zal geen wedstrijden gaan rijden: Hoe ze scoren op wedstrijden of hoe bekend ze zijn maakt dus niet uit. Stamboom is ook niet belangrijk. Zolang het maar een brave is
!

als hij net zo lief is als zijn zussie heb je daar een superhengst aan, wel gevoelig, maar supereerlijk en betrouwbaar.