[WN] Bull Touch Kid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smiley

Bull Touch Kid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 21:30

Deze ruin staat te koop. Van oudere berichten begrijp ik dat hij lang hengst is geweest en vrij "bekend" was?

We zijn al een poosje opzoek naar een brave Paint of Quarter ruin, helaas zijn er inmiddels al 2 afgekeurd (op onze kosten) waardoor we toch wat voorzichtiger zijn. Ontzettend balen om met een paar 100 euro minder en een lege trailer terug te rijden.

Kan iemand me wat meer vertellen? Mag ook per PB

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:34

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:57

Is die allbreedpedigree juist? Ik zag op een forum iets over een naamgenoot en die heeft een andere afstamming.
BULL TOUCH KID
SORREL OVERO PAINT HENGST, minimal white
geboren januari 2005
sire TD IN THREE
dam SHES SIMPLY GENUINE

BULL TOUCH KID is een modern type halter paard!!! Hij heeft nog geen nakomelingen maar daar wordt aan gewerkt Hij heeft een topafstamming want zowel zijn vader als moeder zijn europees kampioen en zijn recent verhuisd naar de states om daar verder in gezet te worden in de fokkerij

BULL TOUCH KID heeft zich al meerdere malen goed laten zien op apha shows
EUROPEAN CHAMPION WEANLING STALLLIONS
EUROPEAN CHAMPION AMATEUR STALLIONS
FUTURITY WINNER PHCG
EUROPEAN CHAMPION YEARLING STALLONS
GRAND CHAMPION
IN 2008 zal bull touch kid weer volop geshowd worden.

dekgeld bedraagt 750 euro exclusief ki kosten

DubbelFun

Re: Bull Touch Kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:22

Er zit behoorlijk wat inteelt van Impressive in iig. En bij Paints staat niet op het papier of ze getest zijn (en wat de uitslag was).

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:47

Kid is inderdaad van TD in Three, de moeder klopt wel. Zijn halfzus, Shes Genuine for Sure, is van dezelfd moeder. Dus de allbreed link van mij klopt niet.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:00

Wij zijn vorig jar ook bij Bull Touch Kid gaan kijken, toen stond hij ook al te koop. Ik volg een beetje de advertenties en hij is nog niet verkocht geweest in de tussentijd.

Waar wij achter kwamen: hij is een echt halter gefokt paard dat niet geschikt is om op te rijden omdat hij zo stijl op zijn achterbenen staat. Waarschijnlijk kan er licht recreatief mee gereden worden maar meer ook niet. Daarnaast waren ze volgens mij net pas begonnen met beleren onder het zadel.
Wat mij opviel is dat hij wel typische hengstentrekjes heeft zoals happen, bijten en een beetje onrust in de hand.
Als ik jou OP zo lees denk ik niet dat dit een geschikt paard voor jullie zal zijn. In een jaar tijd kan er natuurlijk een hoop veranderen, maar toen der tijd zou er nog een hoop tijd in opvoeding gaan zitten.

Daarnaast even een algemene tip, met veel verkopers is er af te spreken dat zodra het paard afgekeurd wordt, de kosten op de verkoper vallen. Dit is een veelgebruikte regeling.
Mocht je over die regeling beginnen bij de betreffende verkoper en het wordt niet geaccepteerd zou ik al achter de oren gaan krabben of dat paard wel in orde is. Hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar dan zou ik wat meer vooronderzoek doen zoals: vaker gaan kijken, iemand meenemen die verstand heeft van het bewegingsapparaat.

Succes!!

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 12:36

Bedankt voor alle reacties, ik geloof niet dat het is wat we zoeken. We gaan weer rustig verder kijken en inderdaad, de volgende keer gaan we het zo afspreken dat bij afkeuring de kosten voor de verkoper zijn. Op deze manier zijn we dadelijk 2000 euro lichter en nog geen paard rijker.....

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:08

ligt eraan wat je voor de tijd afspreekt onderling tussen verkoper en de kopers.
ik zeg er altijd erbij, je mag het laten keuren zowel bij goed als afkeuring zijn de kosten vd koper/koopster.

omdat ik klein loontje heb, kan ik dit zelf niet betalen.
je bent nu in deze tijd al snel tussen de 500/750,= kwijt voor keuring.

succes met de aankoop van een nieuw paard.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:27

Klinische keuring wordt wel vaak op deze manier gedaan hoor. Alleen de kopers moeten dit zelf wel voorstellen. De eerste keer dat ik een paard kocht wist ik dit ook niet, paard afgekeurd, ik geld kwijt.

Gezien het vermoedelijke verkoopbedrag van dit paard en geen vooruitzichten op de sport wordt dit paard toch naar alle waarschijnlijkheid gewoon klinisch gekeurd.