[WN] be a golden star

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fique

be a golden star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 08:52

Heeft iemand enig idee wie deze hengst is?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:15

Lijkt een palomino quarter hengst van 2009 te zijn. Zou bij Cortvrindt staan in Asse. Maar of hij aqha papieren heeft is dan nog af te wachten. Als het is ivm een paard dat je wil kopen mag je me altijd een pb sturen. Oogjes open alleszins.
ETA: ingeschreven bij Palomino stamboek, zal dus geen AQHA papieren hebben.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:08

Afbeelding

Misschien dat iemand met AQHA membership hem voor je op wil zoeken?

crazycactus

Re: be a golden star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:37

Mmm weinig uitstraling, geen paard om mee te fokken (als dat de insteek is).

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 20:44

Cc waarom zo'n reactie als je dus niet weet waar t om gaat. Dat is dus niet insteek, maar dan nog is t knap om van een foto af te zien

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:05

fique schreef:
Cc waarom zo'n reactie als je dus niet weet waar t om gaat. Dat is dus niet insteek, maar dan nog is t knap om van een foto af te zien

Omdat met elk dier waarmee gefokt gaat worden bepaalde kwaliteiten nodig heeft.
En dat zie ik ook niet van dit paard af...
Bij fokken komen er andere waarden kijken als bij een paard prive houden.
en over het algemeen kan je wel zeggen, dat als er zulke type fotos gemaakt worden, die niet voor prive gebruik zijn.

persoonlijk vin ik het ook geen mooi paard, kijk ik naar rug, bespiering en koptype (om mee te fokken dan)
voor prive, heeft hij een lieve uitstraling

gr
an

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:06

Ik zeg toch ook als dat de insteek is... meestal wordt zo'n soort "advertentie" gemaakt om een hengst te promoten ;)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:53

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn 2 quarters die wel fokwaardig zijn, het verschil is toch wel iets te groot, nee?
Heeft er trouwens iemand een idee van de afstamming van Be A Golden Star?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 00:51

AJB hij staat nu op allbreed ;) http://www.allbreedpedigree.com/be+a+golden+star

Is dus wel geregistreerd bij de AQHA.

TS als je deze wilt kopen voor het rijden, zou ik heel goed opletten kwa rug. Erg kort en erg ver naar achter liggende schouder. Lees bijna garantie voor zadeltroubles.
Kwa fok is het er ook niet 1 waarvoor ik zou kiezen. Juist vanwege die rug, en z'n bloedlijn. Maar dat laatste is mijn tik. Skipper erin is voor mij een no go :D :+

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 00:58

rina schreef:
AJB hij staat nu op allbreed ;) http://www.allbreedpedigree.com/be+a+golden+star

Is dus wel geregistreerd bij de AQHA.

TS als je deze wilt kopen voor het rijden, zou ik heel goed opletten kwa rug. Erg kort en erg ver naar achter liggende schouder. Lees bijna garantie voor zadeltroubles.
Kwa fok is het er ook niet 1 waarvoor ik zou kiezen. Juist vanwege die rug, en z'n bloedlijn. Maar dat laatste is mijn tik. Skipper erin is voor mij een no go :D :+

Wat heb je tegen de Skipper's?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:09

Kan er niet mee door 1 deur :+

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:33

Het is ook wel een breed type natuurlijk :).
Kan je het een beetje proberen uit te leggen?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:45

Heeft niks met lichamelijke breedte te maken. En ik zie niet in waarom, en wat ik uit zou moeten leggen. Heb al gezegd dat het mijn tik is en ik ze niet in de lijn wil. Zo heeft iedereen wel een lijn die hem/haar niet bevalt, en ik dus ook.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:00

Dat breed was een grapje ivm de deur waar jullie niet doorkunnen.
Ik vraag je niet om je te verantwoorden, maar was gewoon benieuwd waarom je met die bloedlijn niet graag werkt, wat er zo specifiek verschillend is met andere waarmee je wel graag werkt. En ik vroeg mij ook af of die eigenschappen dan vooral terugkomen bij linebred Skippers. Want dat is hier niet het geval.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:55

Dus vraag je mij te verantwoorden waarom ik geen skipper in de lijn wil. En heel simpel, daar ga je geen antwoord op krijgen. Ik ken er genoeg die of linebreed zijn of het enkelvoudig in de lijn hebben (ik heb er zelfs meerdere van gehad). They ain't my horses. Punt klaar. En ik ga hier nu verder ook niet meer op in, daar gaat dit topic nl helemaal niet over.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:11

Ik vind het een beetje flauw, maar bon.
Eigenlijk gaat het topic wel over dit thema, aangezien de bloedlijn voorkomt in de hengst waarnaar gevraagd wordt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:33

Heb nu een TEM verstuurd aangezien jij niet kan ophouden met hierover te drammen.

Dit heeft niks maar dan ook niks met het thema te maken. De TS vraagt wie die hengst kent. Niks meer niks minder. Jij dramt nu over wat MIJN voorkeuren zijn. En wat MIJN EIGEN voorkeuren zijn. En waar en wat ik wel of niet in een bloedlijn wil hoef ik nergens, maar dan ook nergens aan niemand te verantwoorden of uit te leggen.
Zoals ik al eerder schreef: Zo heeft iedereen wel een lijn die hem/haar niet bevalt, en ik dus ook. Als de TS die bloedlijn wel fijn vind zou ze gek zijn hem te laten staan omdat ik die lijn niet wil.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:54

Wow, wat een reactie om een simpele vraag. Ik ben geïnteresseerd in QH en hun afstamming. Daarom is het altijd interessant te weten of sommige mensen bepaalde eigenschappen vaak zien terugkomen in een bloedlijn. Dat is wel een andere insteek als verantwoording afleggen. Gewoon pure interesse en als je er niet op wil antwoorden so be it, maar wel jammer. Ik heb niet de bedoeling een discussie daarover te starten. Pure honger naar informatie zonder daar waardeoordelen aan te koppelen.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 14:02

Jeetje als ik wist dat hier zo'n ophef over gemaakt zou gaan worden had ik beter niet dit topic kunnen openen.
Al vind ik het ook geen rare vraag van calisto. Ik ben ook nieuwschierig over alle bloedlijnen. De voors en tegens en de ervaringen dus niks mis mee.
Maar ondertussen weet ik genoeg van de hengst om me daar verder in te verdiepen.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 01:17

Wat ik vreselijk vindt, dan maken ze zo'n leuke advertentie van de hengst en spellen dan "Quater" ipv "Quarter" :')
On topic: ik ken de hengst niet, maar als ik zo naar zijn achterhand kijk, bevalt me deze helemaal niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:20

Elke keer als ik die foto zie denk ik 'leuke Haflinger' 8-)

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:37

_O-

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:59

NRJ schreef:
Wat ik vreselijk vindt, dan maken ze zo'n leuke advertentie van de hengst en spellen dan "Quater" ipv "Quarter" :')
On topic: ik ken de hengst niet, maar als ik zo naar zijn achterhand kijk, bevalt me deze helemaal niet.

Die advertentie is toch superlelijk? Ik heb ooit enkele hengsten gezien daar en daarna hun advertentie in dezelfde stijl als deze. Ik vind de foto's en de effecten barslecht.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 01:58

Ja gelijk heb je :') Mijn smaak is het ook niet. Maar wat ik bedoelde, ze doen zich de moeite om in hun ogen een leuke adcertentie te maken, en letten dan totaal niet op de spelling.