Iemand die iets weet van deze pedigree?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
witteRaaf

Berichten: 1054
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Iemand die iets weet van deze pedigree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:25

Iemand die me meer kan vertellen over deze pedigree?

Afbeelding

Wranglerbutt

Berichten: 10400
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:41


witteRaaf

Berichten: 1054
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Iemand die iets weet van deze pedigree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 00:25

Hoe zou het komen dat van de rest niets is terug te vinden dan?

Tessa_1

Berichten: 1133
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:40

Fair Old Tom Cat is ook te vinden: http://www.allbreedpedigree.com/fair+old+tom+cat

(En bij de pedigree van Digedag kan je de ouders gewoon aanklikken, dus dan mis je alleen paard zelf en de moeder nog, denk ik? *Ik heb hier verder geen verstand van, maar ik dacht 'ik google eens'.. :) )

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:42

Omdat niemand het op allbreed heeft gezet ;) Allbreed is gewoon een site waar iedereen de pedigree's kan invullen. Wordt dus ook niet bijgehouden door de verschillende stamboeken. Daarvoor moet je op de site van het stamboek zelf zoeken. Maar daarvoor moet je dus weer lid zijn van betreffende stamboek. En van de Paints weet ik dat je voor een minimaal abbo waarbij je kan zoeken al 25 dollar per jaar betaald.
Bij de AQHA heb je per maand zoveel dollar om op te zoeken. Maar daar ga je de paints in de lijn niet vinden.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:01

@Rina, ook als je" life member" bent? Kan je dan wat vinden?

Mac

Berichten: 11662
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:06

Deze pedigree junkie heeft dat abo uiteraard :P

Dit paard staat idd bij het APHA geregistreerd:
2008 sorrel tovero stallion, stamboeknummer 00942498
Geen geregistreerde nakomelingen; geen show record.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:11

Daar stel je me even een vraag :D Weet het niet meer uit mijn hoofd, maar als member kan je altijd kijken hoeveel en wat je kan opzoeken. Ik weet dat ik met mijn APHA lidmaatschap (3 jaar) niet ver kom :+ Of een lifetime member daar meer mogelijkheden heeft durf ik niet zo te zeggen. Maar als je hem hebt, probeer het, je ziet snel genoeg wat je wel en niet kan opzoeken.

Bij de AQHA zijn ze de boel aan het veranderen, weet even niet hoever ze nu zijn (heb al even niet meer gekeken), maar daar heb/had je per maand zoveel dollar om pedigrees op te zoeken. Geloof dat ze daarin ook iets wilden veranderen, maar weet zo niet meer wat precies.

Edit: grinnik ja ik wist dat de junkie Mac dat abbo heeft :D Heb je al iets meer info TS. Maar Mac kan jij ook de pedigree opzoeken??

witteRaaf

Berichten: 1054
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 10:20

bedankt voor de hulp in ieder geval, jammer dat we er niet wijzer uit worden :(
Paard is ingeschreven bij BQHA en daar wordt niet op gereageert..

witteRaaf

Berichten: 1054
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 10:29


Mac

Berichten: 11662
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Iemand die iets weet van deze pedigree?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:40

Paard in allbreed gezet:
http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... _font=1&l=

Het lijkt me een leuk, werkbaar paard als ik de foto's zo bekijk. Bouw valt moeilijk te beoordelen vanaf deze foto's en temperamant zou je IRL mee moeten maken om er een oordeel over te geven :-) .

witteRaaf

Berichten: 1054
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 10:41

Bedankt Mac!!
We hebben een afspraak donderdag :)

witteRaaf

Berichten: 1054
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Iemand die iets weet van deze pedigree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 10:46

Ik vind wel terug dat de moeder uit een Impressive lijn komt, ik hoorde vroeger wel altijd van mijn DA dat deze lijn op vlak van spieren wat moeilijkheden had? Kwestie van stijve spieren of spierziekte, of ben ik mis?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:50

Wat Mac al zegt, bouw is moeilijk te zien zo op de foto. De bloedlijnen hebben zo hier en daar wat TB erin. Heb wel Impressive gevonden, vraag dus na of het paard, de ouders ed. HYPP getest zijn en N/N zijn. En laat hem zeker ook PSSM testen. Verder geen spektakel bloedlijn, tis een beetje van alles en nogwat. Ranch/allround papier. Kwa karakter/ temperament dat moet je idd irl bekijken.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:52

amouroke schreef:
Ik vind wel terug dat de moeder uit een Impressive lijn komt, ik hoorde vroeger wel altijd van mijn DA dat deze lijn op vlak van spieren wat moeilijkheden had? Kwestie van stijve spieren of spierziekte, of ben ik mis?


Nope HYPP. Daarom ook dat ik zei vraag na (en laat je die papieren ook zien) of de moeder in dit geval getest is en hoe die uitslag was. Hebben ze die niet, besta op een HYPP test mocht je hem willen kopen. Net als PSSM overigens, die zeker laten testen.

witteRaaf

Berichten: 1054
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Iemand die iets weet van deze pedigree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 10:55

Oke, bedankt voor de tip!

HYPP, uit zich dit ook reeds op jonge leeftijd? Moet je dat ergens kunnen zien aan het paard of uit zich dat enkel op latere leeftijd of bij opnemen van zwaarder werk?
Hoeft geen fantastische bloedlijnen te hebben, gaat niet dienen als showpaard of wedstrijden. Een gezond en goed dier met leuk karakter is voldoende.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Iemand die iets weet van deze pedigree?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:12

HYPP kan zich zowel op jonge als oudere leeftijd uiten. Daar kan je dus niet vanuit gaan. Net als PSSM overigens, er zijn paarden waar je het pas later bij merkt en paarden die op hele jonge leeftijd al symptomen krijgen. En bij beide geld een hetrozygote positief paard heeft de aandoening (en laat je niks anders vertellen) en kan symptomen krijgen. Is ook nog discussie over mogelijk, maar ik hou het even op kan, ben er zelf van overtuigt dat ze symptomen krijgen. Maar dit kan zo klein zijn dat je het vrijwel niet opmerkt. Als je pech hebt dat je een paard met veel symptomen hebt, heb je veelal een dure grasmaaier.
Daarom ook dat ik zeg, laat testen. Zeker de PSSM. Die kan je niet echt aan bepaalde bloedlijnen hangen zoals met HYPP wel kan.

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:46

Laatst bijgewerkt door MidnightPSan op 27-08-13 12:51, in het totaal 2 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:47

Ik zie zelfs wat inteelt met Impressive-lijn, dus dubbel reden om te testen !!

witteRaaf

Berichten: 1054
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Iemand die iets weet van deze pedigree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 13:04

Ik ben erg dankbaar dat jullie zo meedenken!!
Op de foto's lijkt hij me ook wel sterk, heeft serieuze hals en meisje moet beetje aan de teugels trekken. (Hoe ze de bosal gebruikt laat ik nu maar even in het midden, dat is hun zaak, al begrijp ik wel waar je naartoe wil midnightpsan) .

witteRaaf

Berichten: 1054
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 13:08

Ik ga nu erg lastig doen..., maar het tweede paard waar we interesse in hadden (mocht Crook niet bevallen) is de volgende quarter:

http://nl.kapaza.be/limburg/zeer-lieve-quarter-ruin-4j-75997957.htm

Wat denken jullie hiervan?

(Sorry, maar ik ken weinig van bloedlijnen en aangezien hier personen zitten met veel kennis en ervaring plaats ik het liever hier)
(Wordt verkocht owv ziekte eigenaar. Stond bij de verkoopster in training en zij verkoopt door)

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Iemand die iets weet van deze pedigree?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:16

Waarom moeten mensen zonodig op een paard gaan staan ??? :n
Beestje ziet er braaf uit, kort gedrongen (zadellengte probleem ?? ) en een beetje mager. Het laatste zou ondertussen al opgelost moeten zijn, de ruglengte is wel iets om naar te kijken.

witteRaaf

Berichten: 1054
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Iemand die iets weet van deze pedigree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 13:19

Ja ik denk dat sommigen dat doen om te bewijzen dat het een 'veilig' paard is, à la familiepaard....
Weet jij iets van de genoemde bloedlijnen DD?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Iemand die iets weet van deze pedigree?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:23

Zie PB ;)

Mac

Berichten: 11662
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:26

Lijkt me een leuk paardje, die ruin. Netjes gereden, iig zo op de foto's te zien.
Testen zou ik sowieso doen, maar zeker gezien dit paard Sonny Dee Bar in de bloedlijnen heeft (PSSM)