[WN] Golden Lark Olena

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smiley

Golden Lark Olena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 10:16

Opzoek naar een Quarter hebben we een ruin van deze hengst op het oog :)
Ik ben niet zo thuis in de Quarters maar voor zover ik kan vinden is zijn vader een Palomino uit 2000 (vader Omo Lena). Moeders vader is, als ik het goed heb, Box C Hot Dog.

Kan iemand me iets vertellen over de hengst Golden Lark Olena? Hoe is het paard verder gefokt?

Ik heb begrepen dat je bij Impressive lijnen op moet passen, voor zover ik terug kan vinden komt deze hengst niet voor op zijn papier.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:53

Omo Lena komt van de Netefarm in Belgie en is daar aan iets aan zijn maag gestorven, meen ik.
Ik heb een paard gereden die Omo Lena als vader heeft. Wat echt een cuttingbloedlijn. Niet de makkelijkste paarden, maar wel beresterk!

Wat wil je ermee gaan doen?

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 13:13

Dankje!
Eigenlijk gewoon recreatief gebruik, mijn vriend wil ermee de bossen in en ik wil ermee gaan lessen.
Cuttingbloed? oppassen met de loslopende koeien hier in het natuurgebied dus :+ }:0

Weet je toevallig ook wat van moeders lijn?

troi

Re: Golden Lark Olena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:26

Cuttingbloed betekent zo doorgaans dat de paarden eigengereider zijn (gefokt om zelf het heft in handen te nemen) en erg oplettend. Zo doorgaans niet direct voor beginners, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen schaapmakke individuen zijn..

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:00

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:20

Rina@bokt heeft een kleindochter van Omo Lena, een ontzettend lieve merrie, maar zoals cutters zijn, ze denken voor jou, daar moet je wel van houden want afleren kan je het ze niet. Dat is nu eenmaal het instinct wat ze meegekregen hebben. Ik heb voornamelijk cuttinggefokte paarden thuis staan en ik vind het heel fijn dat ze zo intelligent zijn, alleen soms zijn ze slimmer dan de ruiter :P en dat levert wel eens komische taferelen op :D

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:32

Beetje meedenken is niet erg al kan ik me voorstellen dat het in de reining niet handig is als ze op een gegeven moment alles uit zichzelf doen :+

Wat me wel op is gevallen, hij heeft geen typisch klein Quarterhoofd met van die brede kaken. Is dat typisch voor cutters of gewoon toeval?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:38

Niet alle QH hebben dat, mijn oude merrie Tina had een lang smal hoofd, haar oma was een engels volbloed, eigenlijk hebben geen van mijn paarden zo'n klein hoofdje.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:17

als ik naar de moeder lijn kijk denk ik dat dit meer richting racing is gefokt, zeker ook gezien de volbloed erin. met veel volbloed erin gaat normaal gesproken 2 kanten uit: of richting hunter/pleasure of richting racing. aangezien dit geen bekende pleasure/hunter bloedlijnen zijn verwacht ik dus racing.

cutting x racing bloedlijnen doen mij denken aan een tempramentvol paard. even puur op bloedlijnen gericht.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:12

Ik heb een ruin en een hengst met Omo Lena bloed ( vader van moeder ) , de hengst is braaf en fijn te rijden maar de ruin is af en toe een lopende tijdbom en kan af en toe echt ontploffen .
Maar in omgang zijn het verder fijne paarden .

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 17:20

Na een keuring vandaag is het hem (helaas) niet geworden. Bedankt voor jullie reacties :)

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:56

Zeker jammer! nu begint de zoektocht weer opnieuw en het kost iedere keer geld -O-