Heb een leuk solid paint merrietje (4j.) op het oog met als vader Like a Diamond en moeder een volle zuster van BA Reckless Chick (van Hollywood Reckless).
Paardje is vrij vroeg ingereden (vind ik minder positief), reining getraind, maar niet goed genoeg bevonden voor de international 'top' waar de mensen haar voor gekocht hadden als jaarling. Ze gaat namelijk trager i.p.v. sneller als ze onder 'druk' staat (vb. bij vragen spin). Is nu iets of wat 'omgeschoold' naar een recreatie paard. Heel lief en aangenaam paard, koel in het hoofd, maar toch lekker voorwaarts. Lijkt potentie te hebben voor de trail, TREC, ECR etc. Dingen die mij allemaal erg aanspreken, alsook 'western riding' en 'western horsemanship' spreken me aan. Maar ik wil eigenlijk gewoon lekker gaan buitenrijden, af en toe eens les nemen en als er in de buurt een onderlinge wedstrijd western rijden is, wil ik voor de lol graag mee doen. Ooit wil ik dan ook graag eens een veulen fokken, puur voor mezelf dan. Al is dat laatste zeker geen must.
Paard mag op alle mogelijke manieren gekeurd worden (sowieso zou ik haar volledig op de foto laten zetten). En ik kan haar even op proef nemen ook om te kijken of de 'klik' er is. Als ik besluit haar te kopen, zou ik haar het eerste half jaar amper berijden, ik zou er voornamelijk veel grondwerk mee gaan doen, vaak meenemen naar buiten aan de hand (alleen en in groep) en af en toe eens een kort ritje maken (het rijden toch een beetje onderhouden). Kwestie van haar toch een beetje te 'sparen' na haar 'vroege' start. Geen idee of dit 'nuttig' is, maar voor mij voelt het zo wel goed aan. Paardje verdient een goede thuis, want het is echt een schatje.
Waar moet ik op letten bij een eventuele aankoop? Waar moet ik rekening mee houden? En welke testen moet ik zéker laten uitvoeren? Zou namelijk nog heel lang willen genieten van dit paardje
(al weet je nooit wat er kan gebeuren natuurlijk, maar het is alvast met de beste bedoelingen!).Owh, en misschien niet onbelangrijk, wat is de gemiddelde prijs voor dergelijk paard? Ik weet dat de prijs meestal is 'wat de gek er voor geeft'. Maar daar ik helemaal (nog) niet thuis ben in de western had ik toch graag een soort richtprijs geweten. Dit mag gerust via PB hoor.
Bedankt alvast!