Justroosterssmartkid × Teedona Stepping Mac

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maryo0
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-09-09

Justroosterssmartkid × Teedona Stepping Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 19:06

Hoi,

Ik ga volgende week misschien kijken bij een hengstveulen:

M. Teedona Stepping Mac
V. Justroosterssmartkid

Kent iemand de hengst en de merrie?? Ben benieuwd wat jullie van deze paarden vinden...

gr. Marjolein

(PS: weet btw niet of dit onderwerp hier thuishoort ??)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31341
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Justroosterssmartkid × Teedona Stepping Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:58

Het klinkt mij als Western in de oren? Ik verplaats je topic naar WN-FA (het western fokkerij subforum)

FB -> WN-FA

Papaya

Berichten: 314
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:53

Ik ben eigenaar van de merrie geweest. Helaas werden mij drie paarden teveel en moest ik een keuze maken. Omdat ik haar (1e) veulen geboren heb zien worden kon ik er geen afscheid van nemen en heb ik voor de moeder - Teedona Steppin Mac - een goed adres gezocht. Af en toe krijg ik nog een berichtje en zij heeft het daar super merk ik. Het is een heel fijne merrie, het ging me aan het hart, maar ze kon geen beter adres krijgen volgens mij. De hengst ken ik niet. Wat wil je weten?

chexy

Berichten: 257
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:21


maryo0
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 22:46

Ben vooral nieuwsgierig naar wat voor paarden het zijn, of er nog bijzonderheden in de bloedlijnen zitten en vooral of het lieve leuke en eerlijke paarden zijn :) . Over de hengst is vrijwel niks te vinden op internet :o

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Justroosterssmartkid × Teedona Stepping Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:16

Teedona Steppin Mac is van kleindochter van Teedona Step, dat is een reiner, en Little Banty Rooster ook. Vaderlijn gaat naar Hollywood Reckles, dus ook helemaal reining. Verder weg in de lijn zie je nog wel de oudere cutting lijnen (Doc's Prescription oa.)
Teedona Step was wel een pittig paard, meeste Peppy San Badgers zijn dat wel. Maar ze willen wel graag voor je werken.

Papaya

Berichten: 314
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:34

Zoals Crazycactus al aangeeft is het een reining-lijn.

Qua karakter: Goudeerlijke merrie, zet geen stap verkeerd, absoluut geen streken. Nooit een bok of anderszins vervelend gedrag gehad.
Een mensgericht, nieuwsgierig, vrolijk, stoer paard. Géén mutserige merrie trekjes.
Een merrie die zoveel voor je wil doen dat je zelf moet kijken dat je de grens niet over gaat. Sterk paard, voor een merrie behoorlijk gespierd.
Wil graag samen dingen doen. Vlot met rijden, een langzame jog kan ze, maar was niet haar favoriete gang, wilde liever meer tempo en kan heerlijk ! galopperen.
Houdt ze ook lang vol, vindt ze leuk. Zit heerlijk.

In de kudde sociaal, voegt zich, geen leid-merrie.

In haar (1e) veulen wat ik hier heb herken ik heel veel van haar qua gedrag. Op zich niet zo vreemd, veulens krijgen veel mee van de merrie in hun opvoeding
Als het 2e veulen ook eenzelfde karakter heeft als het 1e dan heb je er een heel fijn paard aan.
Ik neem aan dat de eigenaren je wel wat meer kan vertellen over de hengst en waarom zij deze combinatie gekozen hebben.
Ze zijn bekend met het western-wereldje en kennen de verschillende bloedlijnen en zoals ik ze heb leren kennen zullen ze proberen een zo goed mogelijke match te vinden met de koper van hun veulen. Dus gewoon even vragen waarom ze voor Justroostersmartkid gekozen hebben en je zult ook meer te weten komen over de vader van het veulen.

maryo0
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Justroosterssmartkid × Teedona Stepping Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 23:38

Hmm als ik dit zo lees klinken ze als fijne paarden en krijg ik nog meer zin om kennis te maken met de kleine man :D

Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met quarters, maar de quarters die ik inmiddels ken zijn geweldige paarden en ben wel voor ze gevallen. Ik heb nu een super eerlijke en knuffelige haflinger merrie die alles voor me wil doen, maar inmiddels begint ze op leeftijd te raken en wordt de slijtage zichtbaar .. Dus ik tel af naar de zaterdag. Wie weet is hij wat voor mij

Naatje1969
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:01

Hoi teedona stepping mac heb ik gefokt! Ze is in mijn armen geboren! Ik had haar papa ook Lee Mac Jack. Met hem heb ik twee veulens gefokt. Met de moeder Miss poco teedo heb ik maar liefst 6 veulentjes gefokt. Ik heb nu nog twee nakomelingen van haar.

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: Justroosterssmartkid × Teedona Stepping Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:04

En lee mac jac is nu van lysbeth de boer topper.

Papaya

Berichten: 314
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Veluwe

Re: Justroosterssmartkid × Teedona Stepping Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:18

Top-combi inderdaad. En Teedona Stepping Mac is nu zelf ook op wedstrijden te zien. Samen met Nynke. Fijn paard.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:30

Miss Poco Teedo staat als fokmerrie op Trainingsstal Starnmeer. Hele zoete merrie, geeft hele mooie nakomelingen.

http://www.trainingsstalstarnmeer.nl/po ... tem/missy/

De vader is geboren op Trainingsstal Starnmeer, ik heb hem als tweejarige gekend voordat hij werd verkocht aan Kristel Bus. De moeder van de vader is Show Kit Twist, ook een zeer braaf paard.

Vader: Justroosterssmartkid

http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... rssmartkid

Moeder van de vader: Show Kit Twist, staat Trainingsstal Starnmeer, is fokmerrie geweest en wordt nu ingezet als lespaard, en is superbraaf!

http://www.trainingsstalstarnmeer.nl/po ... m/twister/

maryo0
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 14:02

Ik ben Nienke en Erik tegengekomen op wedstrijd toen ze Teedona Stepping Mac net hadden gekocht :-) Justroosterssmartkid staat inmiddels in Spanje bij Ombries Performance Horses waar een 13 jarige jongen hem rijdt

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Justroosterssmartkid × Teedona Stepping Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:38

topic is van 2012, heb je dat veulen toen indertijd toch nog gekocht of niet?

maryo0
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 02:19

Ja ik heb het veulen vorig jaar gekocht. Het is een dapper en sociaal paardje, die zichzelf in de groep zeker niet laat ondersneeuwen (door bijv. de reusachtige KWPNers), die als een van de eersten op ontdekking gaat en naar je toe komt in de wei. Het is er een met een eigen mening en hij pleit voor een speciale behandeling (lees: prins op de erwt), maar dat maakt hem zo leuk :D

De fokker heeft gekozen om met Justroosterssmartkid te dekken vanwege z'n vertoning op foto's, verder wist hij vrijwel niks van de hengst en heeft hem nooit gezien.. Een hele grote gok, die gelukkig voor mij tot nu toe goed heeft uitgepakt.

Ik heb van de vorige eigenaar van Justroosterssmartkid wel wat informatie over de hengst gekregen. Vind het jammer dat hij in Spanje staat en ik hem voorlopig dus niet in levende lijve zal ontmoeten.