[WN] suggesties dekhengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Proudy_

suggesties dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:00

Hey,

ben wat aan het rond kijken naar een dekhengst voor mijn merrie. Ik heb een 10 jarige paint/quarter merrie, Mijn paardje heeft geen papieren, is overo vos. Ik ben dus als volgt eigenlijk op zoek naar een vos quarter hengst, deze hoeft niet perse de beste papieren te hebben maar ik wil gewoon een hengst met een sterke,gezonde bouw. Het veulentje is voor mijzelf en zal volgens mijn weet nooit verkocht worden, dus reacties over het kweken met papierloze paarden hoef ik niet . Daarbij is het niet voor direkt maar ik zou graag wat rondhoren al. Hengsten vanuit Nederland of België mogen allebei .

https://www.facebook.com/media/set/?set ... =3&theater

DubbelFun

Re: suggesties dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:14

Je links doen het zo niet :)

Waarom alleen een vos-hengst ??

Proudy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:43

oei hmm... en als ik een imf foto doe dan geeft hij aan dat het formaat te groot is dan weet ik ook niet hoe het anders te doen. Waarom alleen vos omdat het bij mijn merrie ook terug te vinden is, nuja ik ken eerlijk gezegd niet veel van kweken en kleurenpatronen, maar als u een goede suggestie hebt is die ook welkom :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:49

Natuurlijk heb je met een vosmerrie minimaal 50% kans op een vos, maar met een hengst met een leuke kleur heb je ook kans op een veulen met een leuk kleurtje.
Niet alle Quarter/Paint-hengsten dekken merries zonder papier, maar die hebben vaak ook een aardige dekprijs.

Deze hengst is niet duur, heeft een leuke kleur, zit lichamelijk goed in elkaar, heeft een goed karakter én dekt buiten het stamboek. Zoek op Mooni als je een leuk veulen van hem wilt zien :D
http://www.stallionlocator.com/en/stall ... mega-dsire

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:31

In elk geval geen overo kiezen, 25% kans op een dood veulentje. Wil je heel graag bont dan is een homozygoot tobiano aan te raden.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 06:52

En wil je via ki of natuurlijk? Mijn vriendje leos diplomat is van het oude type quarter, maar die dekt alleen natuurlijk omdat hij het echt vertikt om op een bok te springen..
Hij staat in mijn profiel.

Proudy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 14:26

De hengst moet een quarter zijn de voorkeur gaat wel wat uit naar vos maar als ik naar die hengst van dubbeldun kijk vind ik het toch ook zo'n mooi dier... wauw het zoeken en kiezen zal nog zo lang duren .... alvast iedereen al bedankt om te reageren

Proudy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 14:29

Afbeelding

ja eindelijk gelukt ;p man serieus moeten zoeken naar foto's die de juiste hoeveelheid pixels hadden ...
Laatst bijgewerkt door Proudy_ op 21-07-12 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Proudy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 14:38

[quote="Proudy_"][quote="Proudy_"]
Hey,

ben wat aan het rond kijken naar een dekhengst voor mijn merrie. Ik heb een 10 jarige paint/quarter merrie, Mijn paardje heeft geen papieren, is overo vos. Ik ben dus als volgt eigenlijk op zoek naar een vos quarter hengst, deze hoeft niet perse de beste papieren te hebben maar ik wil gewoon een hengst met een sterke,gezonde bouw. Het veulentje is voor mijzelf en zal volgens mijn weet nooit verkocht worden, dus reacties over het kweken met papierloze paarden hoef ik niet . Daarbij is het niet voor direkt maar ik zou graag wat rondhoren al. Hengsten vanuit Nederland of België mogen allebei .

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Proudy_ op 21-07-12 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:38

als je op facebook zelf met je rechtermuis op de foto klikt en je kiest voor afbeeldingsinfo bekijken moet je de link kopiëren die dan geselecteerd is en hier plakken tussen [img[/img]

:)

oh nevermind je hebt al een foto! mooie merrie voor zover ik kan zien!

Proudy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 14:43

haha ja bedankt :)

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:25

Is de dekking nog voor dit jaar of volgend jaar?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:32

Verdiep je even in OLWS, laat je merrie testen voor OLWS, GBED, HERDA, PSSM en eventueel HYPP, en maak dan de keuze voor een hengst.
Ik zou verder ook mijn keuze niet beperken tot NL en B, maar ook even in Duitsland kijken.
Wil je gegarandeerd vlekken, dan kies een homozygote Tobiano.

Far Ute Fantasy vind ik persoonlijk een heel mooi paard. Homozygoot Tobiano. Buckskin, dus Creme gen drager en dus kans op Palomino of Buckskin. OLWS negatief. Andere testen weet ik niet.

http://www.paints-quarters.nl/far-ute-fantasy/

Proudy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 21:41

Cassidy bedankt :) zal ik zeker laten doen,