[WN] bloedlijnen quarter horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

bloedlijnen quarter horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 18:10

Nicole288

Re: bloedlijnen quarter horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:40

Ik verplaats je topic naar Western Fokkerij

F-AM -> WN-FA

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:55

Er komt iig al 3 x doc bar in. Zijn de oudere bloedlijnen..

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:21

fique schreef:
Er komt iig al 3 x doc bar in. Zijn de oudere bloedlijnen..

Waarom zijn dat oudere bloedlijnen?
Ik zie een beetje van alles en niks. Kan natuurlijk nog steeds een leuk paard zijn, maar lijkt me niet direct het resultaat van een duurzaam fokprogramma met vastomlijnde doelen. Reining, cutting, pleasure, ... het zit er allemaal in. Heb je foto's?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:37

Beetje nietszeggende stamboom, maar dat zegt niets want op een papier kun je niet rijden.

Heb je foto's?

Verder is het allemaal afhankelijk van je ambities, je budget, of het paard gezond is, en last but not least de klik tussen jullie twee.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:10

%) Waarom deze reacties?
Wat is nietszeggend?
En wat is nou 3x DB ver weg? Dus?
Je hebt 1 moederlijn al helemaal niet en voor de rest is het bijna "gewoon" cowhorse gefokt.
Behalve die vreemde actie van een dry doc met een zippo.
Ik ben benieuwd hoe dit paard er uit ziet, en naar het karakter ;)
En die ontbrekende onderste moederlijn.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:56

Idd zie ik ook niet iets heel vreemds aan deze stamboom, behalve idd die Ziplijn die tussen de koeienpaarden door is geweven ...

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:30

Waar zitten de cowhorses in de sire lijn? De eerste die ik terugvindt is docs prescription, toch al wel ver weg. Zijn zoon Docs Rerun is een superior western pleasure paard. Dus ook in de sire lijn zit western pleasure en cowhorse. Andere paarden met als vader Skip Leo Cody worden in de reining gebruikt of toch als zodanig in advertenties gepromoot. Lads Imperial en Devon hebben punten in Halter, Reining en Western Pleasure. Dit zijn dus de dichtsbijzijnde dieren waarover ik iets terugvind in de sire lijn.
En de moederlijn is ook al cowhorse x Western Pleasure, wat jullie zelf zeggen vreemd te vinden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:35

ik had eens een Q, die was cutting x halter gefokt. ook een combi, die iedereen de wenkbrauwen deed fronsen...
maar het paardje was heel mooi om te zien, en een superpaard ohz.braaf van karakter, en oergezond. :j

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:42

Denk dat die "Skipty Scooter Jane" wel eens van "Skipity Scoot" zou kunnen zijn gezien de naam ;) :D Dat is dan deze lijn http://www.allbreedpedigree.com/skipity+scoot (Wiescamp) Dat zou ook wel passen bij de cowhorse moeder lijn. Gezien bij die Skipity Scoot "AQHA Honor Roll Working Cowhorse" staat.
Heb helaas mijn pin niet bij voor de AQHA site anders kon ik even spieken of dit klopt.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:18

Skipity Scoot lijkt mij geen typische Cowhorse, wel eentje die een combinatie was van looks en allround. Skip's Stardust bijvoorbeeld was bij de betere nakomelingen, zie hieronder. De andere nakomelingen van Skipity Scooter die ik terugvond zijn trouwens ook allrounders. Elke goeie QH uit die periode kon ook koeienwerk doen, maar zeker niet alleen dat. De Weiscamp paarden lijken trouwens niet echt sterk vertegenwoordigd in de NCHA bijvoorbeeld (wat ze daarom niet minder goed maakt, wel anders dan wat vandaag in de cutting gewenst is). Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Skipty Scooter Jane haar stamboom.

Skip’s Stardust by Skipity Scoot -- Earner of 220 points in 8 events -- 1974 Reserve World Champion 3-Year-Old Mare -- AQHA Champion -- Superior Western Pleasure -- Youth performance ROM -- Earning 33 Halter points -- 2 Grand Championships and 6 Reserves -- 12 Heading, 11 Heeling, 1 Western Riding, and 101 Western Pleasure in Open events -- 1 Halter, 16 Showmanship, 15 Horsemanship, 38 Western Pleasure, and 3 Hunter Under Saddle points in youth activities.