[WN] Toon van eck

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

brio

Toon van eck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 22:27

Wie oh wie kan mij helpen????

We hebben een veulen van my technical toolbar, mei geboren. Echter heeft de heer van eck de dekdata niet goed ingevuld. De hengst is ondertussen verkocht en contact met de heer van eck is echt moeilijk.
Zelfs de aqha krijgt geen contact en de kosten voor registratie lopen nu de pan uit pffff

Wie kan mij helpen aan contactinfo???

Alvast bedankt!!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:32

Wat vreemd!
En deze: Marlies Maathuis, Tara van Kasteren, Marieke Pol reageren ook niet?
Heb je wel al on-line geregistreerd? Dan staat ie vast op die datum.

brio

Re: Toon van eck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 00:02

Helaas niet.
Kan niet registreren als de eigenaar ten tijden van dekken verkee rde dekdata invult. De aqha vertrouwt t dan niet en logisch, want dan zou de geboortedata ook niet kloppen. Maar goed..
We blijven proberen...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:00

Dat is vreemd..4 mensen onbereikbaar voor jou. Dan zou er meer aan de hand moeten zijn...

Maar je hebt toch een dekbericht en zolang je dat niet opstuurt? Dan regel je eerst de dna en de online registratie.
Dus gaat alleen om de datum..

brio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 01:12

Yep!
Veulen geboren in mei eind mei te verstaan en dekrapport ingevuld met de datum van juli.. Dat klopt niet!! Aqha behoudt zich het recht om dit uit te zoeken ivm fraude. Zei ook van joh kan de handtekening en data van insinatie en arts geven, maar dan nog moet de hengsteneigenaar ondertekenen. Wel zo logisch anders kan ik elke hwngst als vader opgeven.
En t moet de handtekening zijn van de eigenaar ten tijde van de dekking, anders had de huidige eifenaar me idd kunnen helpen maar dat kan ze niet.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:36

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:49

brio schreef:
Yep!
Veulen geboren in mei eind mei te verstaan en dekrapport ingevuld met de datum van juli.. Dat klopt niet!!
Klopt het jaartal dan niet, want het aantal maanden wel.

Overigens kun je het veulen wel gewoon via internet aanmelden, de datum dat je dat doet is bepalend voor de prijs van de registratie.

brio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 20:53

Helaas kloppen de maanden ook niet!! Dekdatum juli is geboortedatum juni.. En niet mei!
Nogmaals als ik een brief binnen krijg dat ik t niet kan registeren gezien de dekdatum niet klopt, dan kan ik ook niet online registreren hihi

@xono dank je. Heb inmiddels een mail gestuurt dus ff afwachten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:18

Niet elk veulen heeft precies een draagtijd van 11 maanden gehad, als het iets te vroeg is dan is mei best mogelijk.
Maar het is wel waardeloos als de registratie niet lukt. Veulen mét papier kopen is dan toch handiger :D

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:19

DubbelDun schreef:
Niet elk veulen heeft precies een draagtijd van 11 maanden gehad, als het iets te vroeg is dan is mei best mogelijk.

Nee hoor, een veulen met een draagtijd van 10 maanden is niet levensvatbaar. Dus de AQHA zegt dan dat er iets niet klopt en ze registreren dan niet. Heb hetzelfde bij de APHA aan de hand gehad. vooral de online registratie slaat dan gewoon vast en gooit je eruit. (ik had echter een zeer behulpzame hengstenhouder die het gelijk recht gezet heeft.)
De AQHA is nu al gealarmeerd, maar je had natuurlijk een geboortedatum door kunnen geven van een maandje later..... Als je weet dat alles verder legitiem is, had een leugentje om bestwill je een hoop ellende bespaart.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:35

Mijn idee ;)

Overigens zegt de AQHA ook dat een paard met 25 jaar wordt uitgeschreven alszijnde overleden en ik heb er hier toch echt nog eentje 'alive and kicking' staan van die leeftijd :D

brio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 12:54

Ja, maar t mooie is dat we er helaas vanuit gingen dat de hengstenhouder alles goed had ingevult! Wijze les voor de volgende keer.... Gelukkig leeft ie nog hihi ghost in the town!!!

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:34

Je moet Toon even bellen, dan is het zo geregeld! (Althans, bij ons was dat wel zo).

brio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 18:32

Hihi,
Ja maar dat is dus t punt ik had/heb geen contactinfo van hem. Tot recent heb ik m email gestuurt naar zijn bedrijf en hoop snel antwoordt te krijgen.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:33

Ik heb je toch een pb gestuurd? Op zijn site staat een telefoonnummer, dat kun je gewoon bellen! Mail werd bij mij niet beantwoord...

brio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 18:36

Oh hihi, sorry!!
kreeg geen reactie denk ff dicht ivm kerst en oud en nieuw. Bel in t nw jaar weer, nog bedankt trouwens.

Groetjes

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:43

Hmm ok. Hoop dat het snel geregeld is voor je! En, geen dank! :)

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:41

DubbelDun schreef:
Mijn idee ;)

Overigens zegt de AQHA ook dat een paard met 25 jaar wordt uitgeschreven alszijnde overleden en ik heb er hier toch echt nog eentje 'alive and kicking' staan van die leeftijd :D

Maar dat kan je herstellen, even AQHA laten weten, zie :

http://www.wittelsbuerger.de/dqha/info/ ... old_qh.htm