[WN] Lijst met alle hypp paarden per ras: Quarters/Paints/Appies

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

freeride

Lijst met alle hypp paarden per ras: Quarters/Paints/Appies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 17:07

Effe onderaan hypplists aanklikken, fok de defecten eruit ipv erin!!!

http://www.bringinglighttohypp.org/

Er zijn er nog veel meer met HYPP, maar niet iedereen test zijn paarden helaas en fokt er wel rustig mee door.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:17

freeride schreef:
Effe onderaan hypplists aanklikken, fok de defecten eruit ipv erin!!!

http://www.bringinglighttohypp.org/

Er zijn er nog veel meer met HYPP, maar niet iedereen test zijn paarden helaas en fokt er wel rustig mee door.

Paarden met de mogelijkheid van Hypp bijv dmv Impressive als voorouder, moeten bij de AQHA sowieso getest worden, voordat je het stamboek bewijs krijgt.
Dit wordt dan op het papier vermeld.
Kijk als je op het papier hebt staan N/H of H/H en je dus weet dat je paard het kan vererven.
En je fokt er dan toch mee, dat is knap dom. >;)

freeride

Re: Lijst met alle hypp paarden per ras: Quarters/Paints/Appies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 20:19

niet alleen dom, ook erg gemeen en egoistisch maar niet alle rassen waar impressive in voorkomt hebben die regel al ingevoerd, en hij zit echt bijna overal in helaas.
vergeet Three Bars niet, die is ook nog altijd verdacht

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:04

Ik begrijp dat je refereert aan onderstaand stukje:
Citaat:
My research turned up the name of a deceased broodmare that produced HYPP in her offspring, and neither her, nor her foals were related to Impressive.
Her name was Cloudy Review, AQHA number 1603536.

Heb je bewijs dat bij een veulen van deze merrie HYPP is vastgesteld??
Heb je een naam welk dier het zou betreffen ??

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 09:32

Whata Knight
Cloudy Knight( hiervan weet ik dat het een APHA stud is of was).
Hypp N/H
Volgens de schrijfster van het artikel, ikzelf heb idd geen bewijs, maar ik denk niet dat iemand dit zomaar opschrijft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:51

Ik weet dat Cloudy Knight een zoon is van Cloudy Review, maar heb nergens kunnen terugvinden dat hij Hypp N/H is. Hij heeft idd een aantal kinders maar ook die zijn niet traceerbaar alszijnde Hypp N/H
Als Hypp vanaf Three Bars gekomen zou zijn dan zouden er -gezien zijn vele nakomelingen- toch veel meer met Hypp rond moeten lopen ??

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:38

Ja, dat denk ik ook, en het moeilijke hierin is, dat niet iedereen zijn paarden test, of de testresultaten bekend maakt, en testen kun je door verschillende labo laten doen, dus weten de registraties het niet altijd helaas. zo ook met PSSM, enige manier is vragen of ze getest zijn, en kopie vragen van het resultaat.
Ik wacht zelf nog op resultaten en of antwoorden van 4 hengsten waarmee ik eventueel wil fokken komend seizoen....blijft ineens heel stil.ik zoek nog even naar het artikel waarin staat dat ze hypp n/h zijn.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:41

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:09

Die files zijn voor mij niet zaligmakend...ik weet niet wat voor kontrole er is op de juistheid van gegevens.
Ik blijf het vreemd vinden dat de enige verwijzing die ik kan vinden naar het Hypp-N/H zijn van Cloudy Review het bewust artikel is.
Verder is het eigenlijk niet mogelijk om op HYPP te testen als het paard niet van Impressive afstamt omdat de marker voor de HYPP-test van hem is afgeleid.
Bij een ander paard zal die test dus gewoon niet werken, buiten het feit dat die test sowieso niet 100% betrouwbaar is gebleken en ik mensen ken die er via een hertest achter moesten komen dat er toch HYPP in het spel was.
Omgekeerd is dus ook mogelijk.
Vergeet ook niet dat er aandoeningen zijn die vergelijkbare symptomen hebben en dat er dus al snel het etiketje HYPP op geplakt kan worden.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 19:08

volg je helemaal in wat je zegt, alleen waren er een tijd terug een aantal fokkers vooral in USA die in de papieren waarin impressive voorkwam e.e.a. te veranderen, blijkbaar kon dat toen nog, nu is dat gelukkig niet meer mogelijk, en daarbij komt dat er soms ook gerommeld werd door eigenaren en da's, om ze toch hyppvrij te laten verklaren....voor mij zijn die lijsten ook niet 100 proof, maar wel iets om over na te denken,
en dat er nakomelingen van cloudy review n/h zijn kun je navragen bij apha, zij zullen dit wel bevestigen.