Gezocht informatie over mijn paard zijn bloedlijnen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Gezocht informatie over mijn paard zijn bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 20:31

Hoi,

Ik zoek wat meer informatie over mijn paard zijn bloedlijnen

I am a Brussy

sire: I am the one
zijn vader: tardeee impress me (tardee impressive(QH) x terrific jayne)
zijn moeder: sonny's sue veneer (QH) (sonnys rolalty(QH) x sir shi sue(QH))

dam: Brus Classy las
haar vader: Skip along Lad(QH) (skipper's lad(QH) x miss texas sue (QH)
haar moeder: Brus classy miss (brujo x stagehands pill(QH))

pb of zet in dit topic resultaten ervan of foto's

dankje wel

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: Gezocht informatie over mijn paard zijn bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 21:23

op moment van dekken was Norbert monein de eigenaar van zijn dam

Originele eigenaar van brussy is bobby setter daarna doorverkocht(denk ik) aan peter geysmans

misschien iemand die ze kent?? dat ik daar misschien info aan kan vragen

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:45

Als het een beetje geld mag kosten kan ik wel eens informeren bij iemand die dit als job doet, of neem zelf even contact op met Susan Larkin. Ze doet onder andere onderzoek voor Frank Holmes (schrijft boeken als AQHA Legends, Leo, King, ...). Het hangt er maar van af wat je precies wil natuurlijk. Via de AQHA website kan je als lid ook al heel wat terugvinden denk ik.
Beetje info, trouwens leuke site http://crazyabouthorses.org/2010/11/int ... an-larkin/
email: bloodlines@gbis.com
Veel succes!

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 08:27

Callisto04 schreef:
Als het een beetje geld mag kosten kan ik wel eens informeren bij iemand die dit als job doet, of neem zelf even contact op met Susan Larkin. Ze doet onder andere onderzoek voor Frank Holmes (schrijft boeken als AQHA Legends, Leo, King, ...). Het hangt er maar van af wat je precies wil natuurlijk. Via de AQHA website kan je als lid ook al heel wat terugvinden denk ik.
Beetje info, trouwens leuke site http://crazyabouthorses.org/2010/11/int ... an-larkin/
email: bloodlines@gbis.com
Veel succes!



ik wil eerst graag proberen zonder dat het geld kost

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:19


_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 15:14


crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Gezocht informatie over mijn paard zijn bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:10

@melanietje, iedere quarter heeft uiteindelijk wel cuttingbloed in zijn lijnen, aangezien de Quarter daar in eerste instantie voor gefokt was ;) dus cowsense zegt niet zoveel. Ik ken ook arabieren met cowsense en andere rassen.

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 17:31

crazycactus schreef:
@melanietje, iedere quarter heeft uiteindelijk wel cuttingbloed in zijn lijnen, aangezien de Quarter daar in eerste instantie voor gefokt was ;) dus cowsense zegt niet zoveel. Ik ken ook arabieren met cowsense en andere rassen.


ja dat snap ik maar ik wou zien of in zijn bloedlijnen daarin gepresteerd was of juist niet, omdat ik nog steeds aan het zoeken was wat ik precies wil gaan doen met hem en wat achtergrond van zijn vader/moeder opa's en oma's helpt misschien met de zoektocht wat wij samen leuk vinden

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Gezocht informatie over mijn paard zijn bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:21

een aantal namen in de boeldlijnen doen me denken aan typisch 'ranch'horses. dus inderdaad gefokt voor ranchwerk en dus cowsence.
het zijn ( muv skippers lad en de impressive bij vader wat beide op halter duiden) verder totaal onbekende namen in de show bloedlijnen zeg maar, geen bekende hengsten ed.

het zijn imo geen typische namen voor racers dus is de optie die nog overbijft ranch paarden.

ik denk dus aan een combi van halter en ranchwork (wat veel samengaat in fok in usa).

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:16

Sonny Dee Bar en Hank A Chief zijn anders ook geen onbekenden in de show wereld, om het zacht uit te drukken :).
Misschien heb je de info zelf ingevuld, maar misschien ook niet. Staan soms foto's bij, wel ook soms fouten (iedereen kan invullen). http://www.allbreedpedigree.com/i+am+a+brussy
Onderste helft van de stamboom overwegend Weiscamp paarden. Dus niet specifiek ergens cowsense, behalve Texas Pine? Ik probeer maar te helpen, ben zelf geen expert.
Lijken mij overwegend allround gefokt, met eerder de nadruk op halter paarden een paar generaties verder terug in de stamboom. Maar de halter paarden van vroeger en nu zijn wel verschillend. Heb je een foto voor ons?

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Gezocht informatie over mijn paard zijn bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:36

sonnu dee bar zag ik zo niet staan. (in begin post) maar zit dan wel al ver weg.

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 11:23

dankjewel voor de informatie

dit is een foto van brussy

Afbeelding

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:12

Callisto04 schreef:
Sonny Dee Bar en Hank A Chief zijn anders ook geen onbekenden in de show wereld, om het zacht uit te drukken :).
Misschien heb je de info zelf ingevuld, maar misschien ook niet. Staan soms foto's bij, wel ook soms fouten (iedereen kan invullen). http://www.allbreedpedigree.com/i+am+a+brussy
Onderste helft van de stamboom overwegend Weiscamp paarden. Dus niet specifiek ergens cowsense, behalve Texas Pine? Ik probeer maar te helpen, ben zelf geen expert.
Lijken mij overwegend allround gefokt, met eerder de nadruk op halter paarden een paar generaties verder terug in de stamboom. Maar de halter paarden van vroeger en nu zijn wel verschillend. Heb je een foto voor ons?



ik heb pasgeleden iets toegevoegd eraan aan de hand van zijn geboorte certificaat van de APHA dus het klopt tot zijn overgrootouders

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:36

Een vraagje gesteld elders en dit was wat ik als antwoord kreeg:

"He's Impressive/Skipper W/working blood. There's some halter, then some older pleasure and working blood throughout. Definitely not cowhorse-bred or reining, or race-bred.

Working blood is non-specialized bloodlines to me...meaning not necessarily cutting, reining, halter, etc. and can include all-around type horses. Skipper W horses were all-around bred - most of Wiescamp's horses were capable of doing a lot of different things well, including racing. It's hard to separate the bloodlines from when they were all-around, to today's specialized bloodlines. If someone hasn't gotten a hold of a particular set of bloodlines and linebred them specifically for one event, then they should be versatile.

When they're not specialized, they're usually general working types, bred without a specific purpose. Among those working types can be some very nice horses. This horse might be a nice horse but it's hard to tell because it's not a good picture. He's got the bone and leg and balance of the Wiescamp-bred horses, though, and his pedigree is a combination of a lot of different types. You can't tell by looking at him what his specialty might be. "

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Gezocht informatie over mijn paard zijn bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 02:48

Working blood is idd wat ik bedoel met ranch horse.

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 11:24

Callisto04 schreef:
You can't tell by looking at him what his specialty might be. "


Kan je aan een paard zijn uiterlijk dan zien wat zijn specialiteit kan zijn?

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Gezocht informatie over mijn paard zijn bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:44

ja.
een halterpaard is van nature al heel goed gespierd en 'klopt' precies qua bouw volgens de richtlijnen van het stamboek.

een pleasurepaard is hoger op de benen, best groot, wat ranker vaak.

een reiningpaard is kort en compact.

zo heb je bepaalde 'types'. tuurlijk zijn er uitzonderingen maar een 100% reiningpaard zal niet snel een pleasurechampion worden en andersom.