Lena drachtig ("nieuwe" merrie)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Lena drachtig ("nieuwe" merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 09:21

Dion's eerst gefokte veulen is Mafors Lena Sugar (a.k.a. Lena), Listo Lena X Topnotch Sugar("Toppie", 25 jaar en still going strong).
Op 3 jarige leeftijd heeft hij haar verkocht en daarna heeft ze nog andere eigenaren gehad, maar ze is zogezegd altijd "in de buurt gebleven". Ze is altijd een enorm lief en braaf amateurpaard geweest en heeft tot nu toe 3 veulentjes gehad. Ze is nu 16 jaar oud en door een blessure kan ze niet meer gereden worden.
Sinds eind vorig jaar is Lena weer van ons om hier haar fokcarrière voort te zetten. :#
Afbeelding

Aangezien we al besloten hadden om Pooh te laten dekken door TL Cherokee Cactus ([WN-FA] Pooh is drachtig!!) was het niet moeilijk te beslissen om ook Lena met deze All-Round-Kanjer te laten daten. <3
Afbeelding

(Zie het topic van Pooh ([WN-FA] Pooh is drachtig!!) voor zijn performance record)

Afgelopen week is Lena 17 dagen drachtig gescanned. *\o/* *\o/*

Omdat Cactus homozygoot is voor zwart en bont kan er uit deze combinatie een zwart tobiano, bay tobiano, smokey black tobiano en buckskin tobiano veulen komen.
Het veulentje heeft alle vooruitzichten om een All Rounder met veel reining aanleg te worden (Listo Lena, sire Doc O'Lena)
En ook dit veulentje zal te koop zijn. (zo, ook dat is eruit :P )
Laatst bijgewerkt door Natascha dH op 23-04-11 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Lena drachtig ("nieuwe" merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:23

als het veulen een merrie is en op mams lijkt, zal ik me toch enorm moeten gaan inhouden.
ze is echt gorgeous. :)

RedKing

Berichten: 291
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Lena drachtig ("nieuwe" merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:59

Wat goed te horen dat ze drachtig is. Ik ben heel nieuwsgierig hoe het veulen er uit komt te zien. Kan niet anders met zo'n vader en moeder dat het een geweldig veuen wordt !!!!

Wranglerbutt

Berichten: 10400
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:54

Leuk!! Ik ben heel benieuwd naar de Cactus-baby's :))
Maar daarvoor moet ik nog even geduld hebben dus... ^)

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Lena drachtig ("nieuwe" merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 07:49

He daar hebben we Lena, die ken ik wel..ze ziet er goed uit!
Ben benieuwd naar het Cactus veulentje..veel succes.

Mac

Berichten: 11662
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:50

Hier nog iemand die heel nieuwsgierig is naar het resultaat - van beide merrie-Cactus combinaties eigenlijk wel :D !
Waarom dragen paarden zo lang ^) :D ?

Anoniem

Re: Lena drachtig ("nieuwe" merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:18

Als dat net zo'n lieverd wordt als haar veulens van de afgelopen jaren komt er vast iets leuks uit! :j

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:08

hé daar hebben we Lena! long time no see! :)
Wat leuk dat ze weer bij jullie staat en voor nageslacht mag zorgen. Ze ziet er goed uit zo!

(anekdote van vroegah: weet nog dat Dion bijna flipte toen ik net voor de start van de NK halter klasse jaarlingen haar (hengsten)vlecht eruit trok om m opnieuw te leggen :+ Hij dacht dat ie dood ging, NEEEEE!! niet doennnn!
Jawel Dion, het ziet er zo niet uit en wat 1 keer lukt lukt me ook wel 2 keer.... hij was bloedje zenuwachtig en stond te stuiteren voor de ingang en ik stond rustig op mn gemakje die vlecht weer opnieuw netjes strak te maken :D Hilarisch!)

Gabacho

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Brabant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:21

Hey Natasha, wij hebben 1 van die 3 veulens.... Onze Smoke is nu 9 jaar, in 2006 Nederlands Kampioen Working Cowhorse en hij wordt nu in de NRHA in de Rookie Pro en Limited Open gereden.... Wat leuk dat 'Lena' weer 'thuis' is!! ;) ;)

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 10:59

Gabacho schreef:
Hey Natasha, wij hebben 1 van die 3 veulens....


Leuk, dat is het hengstveulen van Shamokin, met het "draaiende kolletje" op zijn hoofd, toch? Ik heb 'm gezien toen ie nog maar 1 dag oud was (en daarna ook nog wel hoor). Leuk om weer eens van hem te horen. En fantastisch dat ie het zo goed doet. Heeft ie al LTE?
Dus eigenlijk is Lena nu een producing-mare ;) :D

Gabacho

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Brabant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:36

Hey Natasha,

Ja, zijn papa is Shamokin en hij heeft een 'tornado' blesje!! Hij doet het super en we zijn ook echt blij met hem!! Hij heeft wel een paar eurotjes verdient (maar echt pas een paar hoor!) dus ja, Lena is producing mare *\o/* !! Hihi.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor wat meer foto's van hem kan je ook eens op mijn site kijken: http://www.huijbertshorse.nl

Groetjes,
Patricia

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Lena drachtig ("nieuwe" merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:48

Cissy: Laten we het vorige week nou net over dát verhaal van de hengstenvlecht hebben!!!! Wat een toeval.
Natascha: Gaaf dat ze weer "thuis" is

lauraax

Berichten: 387
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Twente, Netherlands

Re: Lena drachtig ("nieuwe" merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:57

Wauw!, wat een prachtige ouders.
Ben toch wel nieuwsgierig wat daar uit komt,
Maar daar voor moeten we dus nog wel een kleine 11 maand voor wachten.