[WN] help! moeder TB, vader Q

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_b

help! moeder TB, vader Q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 00:08

Hallo,

As zondag ga ik bij een (bijna) 2jarig paard kijken, zonder papier. waarvan de moeder TB is, en de vader Q.
Wie o wie kan mij helpen om haar alsnog als Q te registreren? dekbewijs vader en registratienummer moeder is aanwezig.

Groet melissa

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:21

Als er papieren bij zouden zitten is dit een Appendix Quarter. Krijgt in principe gewoon AQHA papieren maar met de bemerking appendix dus. De "volle" papieren kan het paard pas krijgen als het of zelf zijn/haar ROM haalt of dat moeder haar ROM haalt.

Zit er een dekbewijs bij of een een Registration Application??? Daar zit verschil in. Voor registratie ben je het registration application nodig, en niet het dekbewijs. Dat hoort de hengstenhouder zelf aan het eind van het dekjaar op te sturen naar de AQHA. Daarop krijgt deze dan de registration application die hij weer doorgeeft aan de merriehouder. Op de registration application moeten de handtekeningen staan van zowel de hengstenhouder als de merriehouder ten tijde van de dekking. Zonder die geen papieren.

En in geval van veulen ouder dan 6 maand zal er een DNA test gedaan moeten worden om aan te tonen dat het veulen idd van die ouders is. Het registreren van een 2 jarige is duurder dan van een veulen.

Ik raad dan ook iedereen aan die naar een paard gaat kijken waar de papieren (nog) niet erbij zitten, laat dit door de verkopende partij regelen!!!!! En ik kan dat niet genoeg benadrukken. Het is een behoorlijke kostenpost extra, een bak met werk, en als er ook maar iets niet ok is krijg je er geen papieren bij. Verkoper wil paard verkopen, laat ze dan ook die papieren regelen, en dwing dit af voordat je het paard koopt.

crazycactus

Re: help! moeder TB, vader Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:49

Weet niet helemaal zeker of t voor merries ook geld, maar volbloedhengsten moeten bij de amerikaanse Jockeyclub ingeschreven zijn om geaccepteerd te worden bij de AQHA. Zal ff zien of ik t zo snel kan vinden hoe dat met TB moeders zit.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:08

@CC ook TB merries moeten bij de Jockeyclub ingeschreven staan. Maar aangezien Melissa_b het over een TB merrie heeft, ga ik ervan uit dat het ook daadwerkelijk om een TB merrie gaat. Maar als die merrie niet ingeschreven is bij de Jockeyclub kan je papieren van de AQHA idd wel vergeten.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:33

voor een bijna tweejarige hangt er ook een behoorlijk prijskaartje aan bij de AQHA. :$

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:18

Tot 24 maanden $165 (non-member)
Tot 36 maanden $340 (non-member).

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:22

en houd er rekening mee ; vaak zijn het verkoop-praatjes , om een papierloos paard duurder te verkopen...

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 20:14

Die inschrijfkosten voor de AQHA vallen alsnog wel mee, ik dacht 1000euro!

iemand verder nog tips voor morgen?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:57

zorg dat je bewijs ziet voor de afstamming, en laat de verkoper het regelen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:10

Vraag vooraf de verkoper van alle papierer kopieën te maken en neem die mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:03

Wat ik dan niet snap is waarom zijn er niet eerder papieren bij dat paard aangevraagd, zoveel moeite is het niet nl en stukken goedkoper om dat als veulen te doen.
Ik zou inderdaad ook de verkopend partij de papieren laten regelen, als ze bereid zijn dat te doen dan heb je kans dat het inderdaad het paard is wat ze zeggen dat het is. Dan kun je bijv nog zeggen dat je bereid bent om (achteraf) de registratiekosten te betalen als ze inderdaad het papier erbij krijgen, niet bij voorbaat al betalen. Zo niet dan next!

Anders is het gewoon een papierloze kruising en geen f*ck waard zeker niet in deze tijden waarbij ze de paarden aan de straatstenen niet kwijtraken, als jij daar verder geen problemen mee hebt dan is het OK, maar je bent wel beperkter in het starten van westernwedstrijden.
Een QH is pas een 'echte' QH als er een papier bij zit van de AQHA en eerder niet, het is helaas niet anders en dat geld voor elk stamboekpaard ook voor bijv een Fjord.

Succes vandaag!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:19

cissy schreef:
Wat ik dan niet snap is waarom zijn er niet eerder papieren bij dat paard aangevraagd, zoveel moeite is het niet nl en stukken goedkoper om dat als veulen te doen.

Sterker nog de TB-moeder van dit paard heeft al eens een veulen geregistreerd gekregen bij de Paints (Paint vader).
Dus registratie van een veulen bij de Quarter zou niet op problemen hoeven te stuiten mits het papierwerk in orde is.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:57

cissy schreef:
Ik zou inderdaad ook de verkopend partij de papieren laten regelen, als ze bereid zijn dat te doen dan heb je kans dat het inderdaad het paard is wat ze zeggen dat het is. Dan kun je bijv nog zeggen dat je bereid bent om (achteraf) de registratiekosten te betalen als ze inderdaad het papier erbij krijgen, niet bij voorbaat al betalen. Zo niet dan next!

Anders is het gewoon een papierloze kruising en geen f*ck waard zeker niet in deze tijden waarbij ze de paarden aan de straatstenen niet kwijtraken, als jij daar verder geen problemen mee hebt dan is het OK, maar je bent wel beperkter in het starten van westernwedstrijden.
Een QH is pas een 'echte' QH als er een papier bij zit van de AQHA en eerder niet, het is helaas niet anders en dat geld voor elk stamboekpaard ook voor bijv een Fjord.

Succes vandaag!

Ben ik helemaal mee eens. Alhoewel je met een papierloos paard ook nog heel wat wedstrijden kunt meerijden, hoor. Enkel niet bij de AQHA. Maar er is ook nog de NRHA, Wran, Prab, VLP,...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:48

klopt, maar als je er ooit mee wilt fokken of nog redelijk willen verkopen is het toch fijn als het papiertje er ook nog bij zit.
Gezien de vraag van de TS had ze misschien toch liever een echte QH gehad anders interesseert dat papiertje je toch ook niet? Maar die vraag kan alleen TS beantwoorden.
Ben wel benieuwd of ze al is wezen kijken...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:08

@cissy: quarters met een T-papier en of een hoop TB in de bloedlijn liggen hier al helemaal niet zo goed in de markt, óf het dier moet zich mega-bewezen hebben in de showring.
Ook een veulen van dit dier zal een T-papier krijgen trouwens.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:07

Verplaatst van [WN-AM naar WN-FA]