Prachtige Dochter voor Painted For Gold en Maxem Versary.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
takoda

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-04-06

Prachtige Dochter voor Painted For Gold en Maxem Versary.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 15:09

Om kwart over elf op 14-04-2011 is dit mooie meisje geboren haar roepnaam is Cisco. Ze is een Bay Tovero merrie veulen met 2 blauwe ogen. De bevalling is super gegaan en moeder en dochter maken het prima. We zijn dan ook erg blij met deze nieuwe aanwint van de Swenio Ranch!!!

Afbeelding
Afbeelding

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Prachtige Dochter voor Painted For Gold en Maxem Versary.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:10

Wat een gaaf veulen!

amber2588

Berichten: 571
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Prachtige Dochter voor Painted For Gold en Maxem Versary.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:14

Wat een mooit beestje, gefeliciteerd!

Telt het als 'medicine hat' als het bruin aan een kant van haar gezicht doorloopt naar beneden?

catzkillz

Berichten: 988
Geregistreerd: 20-10-10
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Prachtige Dochter voor Painted For Gold en Maxem Versary.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:28

Hele knappe dame! Dikke proficiat! En ik had het al gezegd, maar wat een mooie blauwe kijkertjes! *smelt smelt*

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:32

Gefeliciteerd met deze mooie dame!!

paafke

Berichten: 713
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Budel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:30

Gefeliciteerd met deze mooie dame, wordt wel een hoop poetsen met zoveel wit :D :D

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Re: Prachtige Dochter voor Painted For Gold en Maxem Versary.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:35

gefeliciteerd met deze knapperd

chexgirl
Berichten: 321
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Prachtige Dochter voor Painted For Gold en Maxem Versary.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:37

gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst!

anika

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:37

Gefeliciteerd me je nieuwe aanwinst!

Lars_Alida
Berichten: 341
Geregistreerd: 01-02-06
Woonplaats: Oostwold(oltambt)groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:01

Gefeliciteerd,de eerste is er hoeveel nu nog te gaan(slapeloze nachten?).

Wranglerbutt

Berichten: 10400
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Prachtige Dochter voor Painted For Gold en Maxem Versary.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:27

Gefeliciteerd! *\o/* Is de eerste nakomeling van Painted For Gold?

takoda

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:48

Bedankt voor de lieve reacties, ja dit is idd de eerste nakomeling van Toby Painted for Gold, Ik verwacht zijn volgende 2 nakomelingen zo rond de 27ste mei, ( dat scheelt weer een paar slapeloze nachten :Z ) Uit de merries Winonas Magic Versary en Chipola Spotted Pebel.
Bij vrienden van mij word er dan zo rond die tijd ook nog een nakomeling van Painted for Gold geboren, uit een solid paint mare Tender Love and Care, Dochter van Chipola Spotted Pebel x Magic Power Special.

Daarnaast word er begin Juni een volle broer of zus van Skylar My Magicdancer (War Bond Dancer x Magic Power Special) geboren.

en begin juli een volle broer of zus van a Radical Intimidator (Painted Specialena x A Radical Ride).
Dus dat worden er dan in totaal nog 6 weken waken :O 8)7

Mac

Berichten: 11662
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Prachtige Dochter voor Painted For Gold en Maxem Versary.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:42

Oh wat spannend allemaal!
Het seizoen is alvast goed begonnen met dit meisje. Proficiat!

redpebbles

Berichten: 456
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:37

Hoi Cis, Van harte gefeliciteerd met je eerste "TOBY" veulen. Dat er nog vele mooie gezonde Paint kinderen van hem mogen komen. *\o/*

Sterkte met de nog vele slapeloze nachten die je te gaan hebt, maar het blijft een mooie tijd.
Dit jaar heb ik voor het eerst zelf geen veulentjes te verwachten. Best wel raar na 16 jaar fokken. (Gelukkig heb ik nog wel de "Mannen" ;) )

Op naar de volgende op rij. :D

takoda

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 13:16

Vanacht een beroerde nacht gehad, Cisco krijgt haar ontlasting niet uit zichzelf kwijt,en heeft een lichte ruis bij haar longetjes.
na 2 klisma´s en een langdurig werkende peniciline spuit, werd ze alleen maar slechter, de klachten leken verdomd veel op koliek, dus om 12 uur de dierenarts maar weer gebeld, en heeft ze een pijnstilling en spierverslapper gekregen, waarna ze gelijk in slaap viel.
Maar na een half uur begon de ellende opnieuw, hazenslaapjes en dan weer wakker drinken en tegen mamma aanschoppen, veel gezwiep met haar staartje en schoppen naar de buik
Dus om 3 uur maar weer gebeld. Na wederom een paar spuiten (Cisco is zo braaf bij de behandelingen dat het je hart raakt, en mamma kijkt vol vertrouwen toe.)
is ze daarna eindelijk tot rust gekomen met iedere keer zo´n 20 minuten slaap en dan weer drinken , maar geen gezwiep en geschop meer, maar nog steeds geen ontlasting, plassen doet ze wel goed.
Vanochtend de dierenarts gebeld die gaat nu met haar collega´s overleggen of het misschien beter is dat ze naar een kliniek gaat.

Duim alsjeblieft voor deze kleine dappere meid dat het weer goed komt.

Ilse_123

Berichten: 3791
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:20

Sterkte, ik hoop dat het goed komt, het is echt een mooi veulentje

takoda

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 15:17

Bedankt,

Ze zal het hard nodig hebben, ze staat nu op de kliniek en in de dikke darm zit nog allemaal ontlasting de dunne darmn zitten vol met gas,
Terwijl ze met haar bezig waren ging ze ineens hard achteruit, dus hebben ze haar met parafine behandelt, nu is het afwachten of het aanslaat , anders word e vanavond nog geopereerd.
Het is zo aangrijpend, het ene moment zat ze nog heel ontdekkend rond te kijken, en het volgende lag ze slap in mijn armen.
Ik heb bij het afscheid tegen haar gezegd, dat ik haar alle kansen ga geven, maar dat zij er voor moet vechten nu, nu maar hopen dat haar wilskracht sterk genoeg is.

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:30

:(:) Sterkte met dit nare bericht, ik hoop dat Cisca alles geeft wat ze kan geven om weer volledig te herstellen!

takoda

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:04

Ik heb net contact met de kliniek gehad en er is een beetje ontlasting gekomen, ze heeft goed geslapen en gedronken en springt weer als een dartel veulentje door de stal, ze zwiept nog wel met haar staartje, maar de Dierenarts denkt dat ze er ze doorheen komt.

Even om te reageren op ditzelfde topic wat ook bij de kraamstal in the picture loopt en waar werd gesugereerd dat Cisco wel eens een Lethal White veulen kon zijn.
de meeste van mijn merries zijn allemaal frame overo´s en daarvan heb ik er twee laten testen die idd ook drager zijn.
Van OWLS daarna heb ik voor mijzelf besloten al mijn merries als drager te zien en daar totaal geen risico´s mee te nemen met de keuse van de hengst.
Toby (Painted For Gold) is een Tovero hengst uit een Tobiano moeder en Quarter vader, maar om alle risico´s uit te sluiten heb ik hem gelijk laten testen bij het dr. van Haeringen Laboratorium op OWLS, Herda, Gbed en Hypp Hij teste overal negatief voor.

Cisco is 8 dagen te vroeg geboren en de eerste pek kwam er wat traag af, ( wat trouwens bij de vorige veulens van deze merrie nooit tot problemen heeft gelijd) ik heb de dierenarts op de kliniek gevraagd naar wat de oorzaak van de koliek kon zijn en die zei dat in de moedermelk een natuurlijk laxeermiddel zit en dat dat om de een of andere manier bij dit veulen niet goed heeft gewerkt, en dat alles heeft waarschijnlijk tot de verstopping van de dikke darm gezorgd.
Op de rontgen beelden en ook op de echo zagen de darmpjes er verder allemaal goed uit, ook de bloedwaarden waren allemaal prima, ze heeft een volledig onderzoek gehad waarbij alles getest en onderzocht is.

paafke

Berichten: 713
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Budel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:26

Gelukkig maar dat het er nu allemaal beter uitziet voor haar en hopen dat ze binnenkort weer mee naar huis mag... Sterkte ermee..

Lars_Alida
Berichten: 341
Geregistreerd: 01-02-06
Woonplaats: Oostwold(oltambt)groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:04

Dat kon je er allemaal nog wel even bij hebben.
Veel sterkte met de kleine.

Mac

Berichten: 11662
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Prachtige Dochter voor Painted For Gold en Maxem Versary.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:12

He jakkes zeg, wat een nare wending neemt deze geboorte! Ben blij om te horen dat het nu goed lijkt te gaan!

Super dat je er alles aan hebt gedaan om een lethal white te voorkomen. Nou heeft Cisco hier ook wel écht té veel kleur voor dus dat kan ook eigenlijk niet ;-) .

takoda

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 10:48

*D *D *D Vanochtend met de kliniek gebeld. Cisco maakt het super!!! er is weer doorgang!!! De olie komt er al van achteren uit en ze mag morgen weer naar huis *\o/* *\o/* *\o/* De dierenarts vertelde mij lachend dat de hele kliniek met haar wegloopt, en dat Cisco door de stal heen springt als een hertje , dat ze vol levens vreugde zit. Ik sta hier nu ook te stuiteren van vreugde :):) het is net of ze opnieuw geboren is. Iedereen bedankt voor het duimen!!!

Space_nr1111

Berichten: 246
Geregistreerd: 04-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:38

Jeetje Cis dit is geen kleinigheidje wat je nu weer meemaakt.
Als al jou paarden de helft van jou vechtlust en liefde voor elkaar meekrijgen ( waar ik niet aan twijfel)
zijn het geboren winnaars, met een hart van goud vol van liefde.
Respect voor de manier hoe jij je vol liefde en vertrouwen voor "je dierenvrienden"
hier altijd weer doorheen weet te slaan.
Wij sturen hier vandaan veel licht, liefde en geluk naar je toe zodat je nu eindelijk kunt gaan
genieten van Cisco, papa en mama's en de kindjes die nog komen.

Liefs Space en Ria

takoda

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 00:42

Vanmiddag even bij mijn meisje op de kliniek geweest.
Ze is echt een vrolijke noot.
En maakt het overduidelijk een stuk beter dan toen ik haar daar gisteren achterliet.
Ik kan haast niet wachten tot morgen om die aanbiddende gezichten van mijn andere merries te zien als Cisco aan het rennen is door de paddock.


Mijn dappere kleine meisje op de kliniek.
Afbeelding


Wanneer kan ik weer naar huis?
Afbeelding


Poep broek , maar oooooh wat ben ik daar blij mee.
Afbeelding