[WN] Der Glueckskeks iemand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jamina

Der Glueckskeks iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 18:22

Mijn merrie is opnieuw gedekt door der Gleuckskeks bij Rolf Peterka is er toevallig iemand die een familielid heeft van deze hensgt?

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:52

Hey Jamina!

Ik ken de hengst niet persoonlijk. Maar ik ben benieuwd waarom je voor hem gekozen hebt.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:38

Het is trouwens 'Der Glueckskeks', niet eu ;)

Mooie jonge bruin-tobiano apha hengst die zich nog moet bewijzen, maar met een pedigree dat het mogelijk maakt.
Getested HERDA N/N; GBED N/N; PSSM N/N; OLWS N/N

Nicole288

Re: Der Glueckskeks iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:32

FB -> WN-FA

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:05

Peterina schreef:
Getested HERDA N/N; GBED N/N; PSSM N/N; OLWS N/N

Hebben ze een spierbiopt genomen dan?? Dat is nogal ingrijpend voor een dier nl, en alleen een bloedtest is niet 100%.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:42

Ik heb 'm vorig jaar in Wanroij op de APHA show zien lopen :j 't is een heel leuk dier!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:58

Ik vind het ook een leuke hengst die het ook aardig doet in de NRHA wedstrijden.

jamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 11:03

Is een leuk aanbod die ik van Rolf Peterka ontvangen heb, vandaar mijn keuze voor deze hengst. Nu hopen op een gevlekt veulentje en een interessante koper voor het veulen!

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:21

Hey Jamina,

heb je je mooie Frosty's chic olena kereltje nog?

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:01

Volgens mij krijg je bontgarantie met deze hengst, dus zou er een vlekje uit moeten komen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:09

Is hij homozygoot dan? Daar staat niks van op de site ...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:50

crow schreef:
Volgens mij krijg je bontgarantie met deze hengst, dus zou er een vlekje uit moeten komen.

Maar als dat vlekje nou net op de buik zit of tussen de achterbenen................... ;)
Bontgarantie, als het al gegeven wordt, vind ik heel wat. Er zijn zat reguliere Paints die niet echt gevlekt zijn, de kans op "niet gevlekt" maar "wel bont" is dus altijd aanwezig. En als de merrie solid/ effen is, tja dan zegt die bontgarantie al helemaal niks.
Maar het lijkt wel een leuke hengst, nog erg jong dus afwachten wat het gaat worden.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:10

ElCid schreef:
crow schreef:

Maar als dat vlekje nou net op de buik zit of tussen de achterbenen................... ;)
Bontgarantie, als het al gegeven wordt, vind ik heel wat. Er zijn zat reguliere Paints die niet echt gevlekt zijn, de kans op "niet gevlekt" maar "wel bont" is dus altijd aanwezig. En als de merrie solid/ effen is, tja dan zegt die bontgarantie al helemaal niks.
Maar het lijkt wel een leuke hengst, nog erg jong dus afwachten wat het gaat worden.

Er zal wel bedoeld worden dat het veulen regular is.
Misschien ziet de hengstenhouder het als het delen van het risico. Als er een solid uit komt heb je als merrie-houder minder "opbrengst", zo is het in de praktijk nou eenmaal (ben ook trotse eigenaar van een SPB, daar niet van). En als je dan een herdekking kan krijgen bespaar je toch weer op de kosten, zo deel je als hengstenhouder en merrie-eigneaar het "risico" van een SPB. Vind ik heel goed.
Kan me wel voorstellen dat een hengsteneigenaar dat alleen doet bij een homozygote hengst. Ziektenkostenverzekeringen nemen ook alleen een gezond paard op in hun dekking :P

ineke1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:11

ik krijg in maart 2012 een veulen van Glueckskeks!!!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:40

jamina schreef:
Is een leuk aanbod die ik van Rolf Peterka ontvangen heb, vandaar mijn keuze voor deze hengst. Nu hopen op een gevlekt veulentje en een interessante koper voor het veulen!

Uh.. dat is een goede reden voor de keuze..? :roll:
(of begrijp ik t niet..)

ineke1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:15

lk reageer op de topicvraag: Wie heeft een afstammeling van Glueckskeks. Daar is dit topic om begonnen. Jamina, ik heb Hollywood bay flame in mijn bezit, de moeder van broadaniac jac. in maart verwachten wij . een HBFx glueckskeks. Ralf Peterka heeft van deze combinatie een jaarling voor zijn jongste dochter gekocht. Voor volgend jaar heb ik Footwork Finest gereserveerd. Ik overweeg om voor mijn overo paint ook een dekking te kopen van glueckskeks of broadissimo Jac, ook van Rolf. Er is een duitse site van Glueckskeks zelf: Der Glueckskeks. Andy heeft de hengst nu staan.

ineke1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:18

der-glueckskeks.de

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:36

Allemaal gaan shoppen bij Rolf blijkbaar! :D

ineke1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:25

Yeah!
Iedereen moet zelf weten waar hij/ zij naartoe gaat met zijn merrie.

Investeer in goede, bewezen fokmerries met goede bloedlijnen die evt. moneyearners zijn.(des te beter)
Afstammelingen hebben die goed hebben gepresteerden die ook een aantal AQHA points/ prijsjes achter hun naam hebben staan. Dat willen de doordachte AQHA- fokkers/liefhebbers die tenminste gerenomeerde fokmerries bezitten en bijbehorende hengsten met een staat van dienst zoeken, die het ras verbeteren en niet vermeerderen.

Je hoeft niet meteen naar Rolf Peterka met je quarter- of paintmerrie;

Wanneer je een bovenstaand beschreven fokmerriemerrie in het bezit hebt die evt. kan bijdragen tot verbetering van het ras, gekruist met een bewezen en gerenomeerde hengst, in dit geval van rolf, kun je het fokproduct voor een goede prijs verkopen, met flow.

Mijn reiners worden niet aangeboden op de Nederlandse markt, maar gaan meteen door naar kopers via Rolf.

Ik moet er niet aan denken dat mijn veulens worden verkocht voor schlachtprijs;
ik vind het eigenlijk wel een positief gegeven dat er - in deze crisis-??? een selectie plaats vindt. De natuurlijke selectie is helaas in ons - niet bestaand ecosysteem- verdwenen.

Het gaat op dit moment om kwaliteit.
Fok dan niet, wanneer je dit niet te bieden hebt.

rolf Peterka zijn hengsten kunnen echt niet alleen bijdragen tot betere fokprodukten: kijk eerst eens naar de merrie.

Ookal heeft de hengst goede referenties, afstammelingen en een vette prijs gewonnen - ookal is het 15 jaar geleden- de verkoopprijs voor schlachtpaarden is nog steed E 3.75 per kg. geslacht gewicht.

Ga niet meteen naar Rolf peterka met je merrie!!!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:24

en wat voegt dit toe na bijna een jaar.....