Heb al gezocht op bokt, maar niets concreet gevonden. Maar sinds enkele jaren plaatst de AQHA toch foto's op de pedigree, niet? Een kennis-ervaringsdeskundige stuurt altijd een foto of 5 mee, en zo heb ik dat ook moeten doen toen ik vorig jaar onze paint geregistreerd heb.
Echter op deze registration form, die ik van de AQHA site geplukt heb, staat er nergens iets van foto's. Gebruik ik misschien de foutieve registration form?
Registration form is goed, en rechtsbovenaan op de voorzijde zie je staan:
"Include photos and/or markings with registration papers"
Eerder zat er ook altijd een foldertje bij hoe je de foto's moest maken, dus 5 stuks + evt extra foto van bijzondere markings.
Maar kun jij niet online registreren?
Jaycee_
Geplaatst: 14-08-10 10:40
Ik heb met de registratie van mijn veulen in 2008 ook 5 foto's meegestuurd, maar op haar papier staat geen foto... En bij mijn 5-jarige ruin staat er dan wel weer een foto op. Ik denk dat het niet verplicht is foto's mee te sturen, maar dat het een hulp is voor de AQHA om de juiste aftekeningen en kleuren te registreren.
Oak
Geplaatst: 14-08-10 10:53
Je kunt ze eenvoudig online registreren bij de AQHA. Je moet inloggen en dan onder de button "Business Services" kijken bij "Register new foal" en dan kun je je veulen online registreren en de foto's online uploaden.
Vaak geven de hengsten houders de dekkingen online vrij en dan zit je dus niet met allemaal papieren die opgestuurd moeten worden en die weg kunnen raken bij de post. Ik weet bijna wel zeker dat Rolf Peterka de dekkingen ook online vrij geeft.
Het is wel handig om de foto's eerst even appart in een mapje te zetten op je computer. Je hebt 5 foto's nodig 1 recht van voor, 1x recht achter, 1x links, 1x rechts en 1 van drie kwart van voor. Je moet op al de foto's de aftekeningen goed kunnen zien van de benen en het hoofd.
Succes met registreren en mocht je nog problemen hebben dan mag je ons altijd bellen(tel.nummer staat op onze website).
Seppe
Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-10 13:12
Bedankt voor de info! Op de registration form die ik heb staat nog niet de vermelding "please include pictures ...".
Maar ik ga het dus ook online doen! Proberen dan toch
Op dat forumulier dat je hier gescant hebt,staat wel dat je foto's kan toevoegen.(Rechts boven de schets). Online registreren vind ik een crime.Al die mogelijkheden met de aftekeningen,daar kom ik dus echt niet uit.Ik gebruik het formulier en stuur de foto's dan digitaal en afgedrukt mee.