[WN] hoe kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YvetteSenna

hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 22:41

Weet niet of het hier goed staat, anders mag het verplaatst worden.

Mijn merrie is voskleurig, nu krijgt ze sinds kort witte haren, op dr rug en door dr manen. Het begon met 1 haar en het word steeds meer..
Haar vader is een appaloosa, zou het kunnen dat ze daar wat van mee gekregen heeft? Overigens kan het niet zijn van een deken of zadel want die worden nog niet gebruikt.

Ze is net 3 geworden. Kan ze dan nog verkleuren?

crazycactus

Re: hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 06:24

Dat kan idd van de vader afkomen, ik ken meer appies die solid geboren worden en dan later toch gaan roanen.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:06

Dat gebeurt idd heel vaak. Solid paarden met Appaloosa afkomst die gaan roanen. Hoort erbij. Kan zelfs nog stippen krijgen!

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 09:46

Moet ze dan verder nog andere uiterlijke kenmerken van een appaloosa hebben dan?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:52

Mijn BWPers hebben dat ook een vos nu 17j en een bruine 12j. Mij werd verteld dat die stekelharig zijn elk jaar wat meer maar de hoofdkleur is toch nog duidelijk bruin of vos. Tijdens de rui-periode lijken er meer witte haren ertussen te zitten dan wanneer ze in volle zomer of wintervacht zijn. Het uit zich voornammelijk bij de vos op de achterhand en bij de bruine op de buik. Van ver is niet te zien. Het is nog niet zo overduidelijk dat je bij hen al van Roan kan spreken.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:55

Hoeft niet gelijk Yvette. Ook dat kan zich na een paar jaar pas ontwikkelen zoals de huid rondom de mond. Een solid uit 2 Appaloosa ouders heeft dat vaak al bij de geboorte maar die van jouw is een halve App. Je zult best nog tegen meer verassingen oplopen in de komende jaren! ;)
Het kan best zo zijn dat hij rond 6 jaar ineens sneeuwvlokken bont is!
Stekelharig komt bij de Appaloosa nooit voor, roanen is erg gebruikelijk.

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 12:26

Oeh spannend :P een toverbal. haha gelukkig is het alleen het uiterlijk wat veranderd! mij was namelijk verteld dat ze idd rond dr snoet en een mensenoog enz. en dat heeft ze nog niet.