[WN] Veulen registreren en 1e wedstrijd, heb wat vragen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Veulen registreren en 1e wedstrijd, heb wat vragen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:21

Inmiddels is hij bijna 10 maanden dus moet echt eens gaan registreren.
Wil graag op 9 mei mee doen (als het kan) dus het zal kielekiele worden met het regelen.

Ik moet bij de papieren een aantal foto's doen maar ook aangeven wat zijn aftekeningen zijn. Maar hoe moet ik dat eigenlijk neer zetten? Mijn engels is niet zo uitmuntend en voordat ik een fout maak...

Misschien zitten er hier mensen die mij verder zouden willen helpen?
Volgens mij Palomino Overo.

Dit zijn de aftekeningen (sorry pas niet op 2 foto's ter illustratie....):

De onderkant van zijn kaken
Afbeelding

De ene kant van zijn koppie
Afbeelding

en de andere kant
Afbeelding

Hij lijkt achter hoge witte benen te hebben met over de knie oplopend.
Voorbenen lijken palomino te zijn, met op zijn linkervoorknie een witte vlek (mogelijk aan de achterkant van de benen nog wat wittige stukken).
Afbeelding

Hij heeft geen blauwe ogen, dan kan ik zo invullen maar de rest is voor mij echt allemaal nieuw om te doen.

Daarnaast wil ik met hem dus meedoen met de 1e halterwedstrijd binnenkort (of hij er dan wel/niet uitziet doet er even niet toe). Nu ben ik lid van DPHC en volgens mij ook van APHA want mijn merrie (moeder van Bombarie) is op mijn naam over geschreven.
Kan ik ons pas inschrijven op het moment dat ik de papieren en de definitieve naam van Bombarie terug heb gekregen van APHA? Moet ik nog iets anders doen?

Thanks alvast voor het uitleggen! :-)

Ods
Forumcoördinator

Re: Veulen registreren en 1e wedstrijd, heb wat vragen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 07:15

Verplaatst van [WN-EV naar WN-WA]

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 12:21

Dank je wel Ods.

Had verwacht dat er van de 65 lezers op zijn minst wel 1 Westernbokker was geweest die me hiermee kan/wil helpen :?

Al heb je maar 1 tipje, daar ben ik al onwijs mee geholpen!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:38

ik neem aan dat hij bij de APHA ingeschreven moet worden?
Ik heb toen heel fijn hulp gehad van de DPHC.
Heb maandag het membership binnen gekregen dus verwacht binnenkort ook de stamboom op mijn naam.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 15:37

Dank je hiphopje, die beantwoorden mijn emails alleen tot nog toe nog niet of helemaal niet, heb er 2 gestuurd over iets anders en nog geen antwoord gehad. Vandaar dat ik het via hier probeer omdat ik graag mee wil doen met de wedstrijd en we eindeljk uit de naam zijn. Anders had ik hem al eerder kunnen laten registreren.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:05

een beller is sneller

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:13

Tja, ik heb nog nooit een veulen laten registreren, wel over laten schrijven via de APHA
Dat ging zonder meer heel vlot. Als je lid bent van de APHA kan je ook inloggen op de site en kan je het registreren ook via de mail doen. Vragen kun je altijd stellen, mijn ervaring is dat je binnen 24 uur antwoord hebt. Je inschrijfformulier is pas kompleet als je je paardje geregistreerd hebt, omdat de DPHC shows in de meeste rubrieken alleen voor Paints zijn, vandaar.
Ook willen ze weten of je een Solid (zonder vlekjes) of een regular hebt ( met vlekjes) :D

Er zijn veel leden en medewerkers van de DPHC die je vast willen en kunnen helpen, probeer Regina76 hier op Bokt eens; zij heeft het SSA gebeuren opgezet dit jaar en heeft zelf ook Paintveulens, dus wie weet! Veel succes in ieder geval en we zien elkaar vast op de show! :9

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:37

Bellen met de APHA gaat idd sneller dan mailen ;)
Regular of SPB heeft de APHA een goede pagina voor gemaakt waar je alles kunt terug lezen. http://www.apha.com/breed/colorreq.html En mss heb je iets aan deze voor de aftekeningen http://www.apha.com/connection/PaintMarkings.pdf Ik heb niet kunnen zien wat er instaat, tis een PDF file van 5 MB. Dat vind mijn verbinding teveel ;( En ik kan je zo ook niet vertellen hoe je die noemt in het engels. Ik heb wel eens een registratie gedaan zonder dat ik het in tekst ingevuld had, maar volgens mij was dat bij een AQHA veulen. Maar met goede foto's mss dat ze het ook zo doen.

Verder kan je idd online je veulen registreren, gaat veel sneller dan per post. Maar daarvoor moet je wel lid zijn en een inlogcode hebben. Leden kunnen die opvragen bij de APHA. Online duurt het vaak een week of 3 a 4.

Wachten tot je de registratie van de moeder terug hebt hoeft op zich niet, maar ik zou ze echt even bellen. Ze zijn hardstikke behulpzaam en vriendelijk (ze bijten niet :D :+ ).

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:18

Thanks, nou dan ga ik toch maar een contactje wagen aan USA ;-). Bedankt voor de links en antwoordjes, hoop dat ik alles op tijd geregeld kan hebben voor 9 mei..

painthorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:12

Hey Nicole..

Op de DPHC site staat bij vraag en antwoord en dan Veulenregistratie precies wat je moet doen... :D :D