[WN] Paint merrie "LC MaxhisprincessIzzy"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ookdatnog

Paint merrie "LC MaxhisprincessIzzy"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 15:28

Ik ben op zoek naar de vorige eigenaar van LC MaxhisprincessIzzy paint merrie van 2006

DubbelFun

Re: Paint merrie "LC MaxhisprincessIzzy"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:04

ookdatnog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 17:53

Ik heb al heel wat af gegoogeld maar kom ook niet verder, ik heb haar 3 weken geleden gekocht, als zijnde te dik, maar ben er sinds een
week achter dat het te dik een "veulen"is, dus daarom wil graag in kontakt komen met de eigenaars van vorigjaar.
En de geboorte laat niet lang meer op zich wachten volgens de dierenarts.
Ik wil graag weten wat voor hengst de vader is.
Ik ben er niet gelukkig mee dat er veulen inzit

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:04

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:22

Jaycee_ schreef:
http://74.125.77.132/search?q=cache:6ZA ... lr=lang_nl

http://www.texasholdmranch.com
Helaas werkt die site niet meer...
Zoek haar eens op via http://www.AQHA.com, dan weet je meteen welke eigenaars ze heeft gehad

Een PAINT merrie zul je niet bij de QUARTERS gaan vinden...

@TS, misschien kunnen ze je bij http://www.APHA.com verder helpen. Of anders de DPHC . http://www.dutchpainthorseclub.com

Ik hoop voor je dat je de vader van het veulen kunt achterhalen en er een papier bij te krijgen is...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:50

Oeps := . Daar zaten jullie niet echt op te wachten, proef ik uit je berichtje.

Bij het APHA kan ik als lid de eigenaar alleen zien als er nakomelingen zijn. Waarschijnlijk kun je vorige eigenaren wel opvragen als je het pluspakket hebt voor hun online services. Dat heb ik niet, dus ik kan alleen haar pedigree en show record opvragen. Show record heeft ze niet.

Ik zou ook het APHA mailen. Als het een officiele dekking was (maar ik vrees dat dat niet het geval is geweest) dan is er een breeding report van.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:02

Oeps, erover gelezen... Navragen bij APHA dus ipv AQHA ;)

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:49

Is ze niet gefokt door de Low Creek Ranch http://www.lowcreekranch.nl/ ? De veulentjes die op hun site staan zijn door hunzelf gefokt en beginnen ook met "LC.....". Is daar verder geen info te verkrijgen??

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:32

Zitten er geen papieren bij het paard?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:23

Als dier meerdere eigenaren heeft gehad en niet iedereen van die vorige eigenaren het dier op zijn naam heeft laten zetten, heb je niets aan het papier. Het papier van de merrie zal ook niet vertellen wie de vader van het veulen is.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:44

Cache-bericht van Google inzake oude link Texasholdmranch: mogelijk dat de hoefdsmid op de Texasholdmranch geweest of de ranch kent, zij hadden hem naar ik begrijp op hun site gelinkt. Telnr. hoefsmid staat op zijn site http://www.dehoefsmid.nl/links.html

Google cache-bericht:
Citaat:
Gratis Gastenboek - de hoefsmid - MyGB.nl - Vraag ook een gratis ...
Onze website is klaar en we hebben je gelinkt. zie http://www.texasholdmranch.com. We zien je weer als de paardjes op de BBQ ranch gedaan moeten worden. ...
dehoefsmid.mygb.nl/ - In cache -

budweiser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:38

Hoi
Ik ben de fokster(Low creek ranch) van "Izzy" en heb haar toen verkocht met paspoort en APHA papieren.
Het paspoort is nu nog bij de merrie maar het APHA papier is foetsie.
Ik heb al contact met "ookdatnog" en we hopen zowel het papier als de aanstaande vader van het veulen te vinden
De texasholdmranch stond ook inderdaad via ons gelinkt maar is bij ons af gehaald omdat deze website niet meer werkt.
Ik hoop dat er iemand tips heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:42

Als er een papier bij het paard bekend is bij het stamboek moet er via een notaris een duplikaat aangevraagd kunnen worden.
Kost een paar centen, maar over het algemeen is het gezien de meerwaarde van het dier dat wel waard.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:29

Paard wordt 4 jaar, zoveel eigenaren zal ze toch nog niet gehad hebben dat het niet terug te vinden is?

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:54

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er inmiddels al meer duidelijk geworden is TS??

ookdatnog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:56

Nee, helaas ik ben nog niks verder gekomen, het veulen is ook nog niet geboren

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:34

DubbelDun schreef:
Als er een papier bij het paard bekend is bij het stamboek moet er via een notaris een duplikaat aangevraagd kunnen worden.
Kost een paar centen, maar over het algemeen is het gezien de meerwaarde van het dier dat wel waard.

Dat ligt er aan, kan lang niet altijd. Veel hangt van de omstandigheden af. Als je bijv. zelf als eigenaar het papier kwijt bent geraakt en je staat idd nog als eigenaar te boek bij de APHA, dan is het nog wel mogelijk.
Maar een papier wat na verhandelen kwijt geraakt is wordt zelden tot nooit vervangen. Daar is te weinig bewijs voor te leveren dat zaken kloppen. Het is zelfs zo dat als je wél een papier hebt maar geen transferreport van de laatste eigenaar die op dat papier staat, je ook geen papier krijgt. En vermoed de APHA dat er tussen jou en de laatst geregistreerde eigenaar nog meer eigenaren geweest zijn, dan kunnen ze je ook nog verplichten die handtekeningen ook nog te verzamelen.

Ook achteraf nog een breeding report invullen en dekbewijs aanvragen bij een on-officiele dekking is niet mogelijk. 't Is jammer maar helaas, TS heeft een leuke bonte pony zonder papier met straks een leuk - hopelijk bont - veulen zonder papier.

Ik mag hopen dat TS er geen 'Paint' geld voor betaald heeft want dat is het zonder dat papiertje dus niet, mag je dus ook geen APHA shows mee starten e.d. en Paintveulens fokken gaat dus ook niet.
Scheelt idd aanzienlijk in de waarde.
Daarom is het zo belangrijk om bij de koop zowel het papier als ONDERTEKENDE transferreport te krijgen. Heb je dat niet, dan koop je gewoon geen Paint.

Enige hoop voor TS is dat de verkoper van wie zij het paard gekocht heeft de papieren nog heeft en een stallion breeding report van de dekking zodat het breedersreport alsnog aangevraagd kan worden (als er een stallion breeding report is wil dat nog wel es lukken, zonder niet). Als dat papier, inclusief handtekening op de transferreport niet boven tafel komt dan ben ik bang dat het in dit geval niet gaat lukken.

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:59

Is er eigenlijk al een veulen inmiddels? En is de TS al wat meer te weten gekomen??

Ben wel benieuwd :Y)

ookdatnog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 13:44

Het veulen is 13 maart geboren, hengstveulen, super mooi veulentje.
Sinds een paar dagen hebben we contact met de vorige eigenaar, dus dat komt goed.
En wie de vader van het veulen is weten we nu ook voor 99%.
Van de vader heeft de vorige eigenaar ook nog dna.
Het veulen is gezond, moeders heeft het perfect gedaan(en nog) dat is voor mij al heel belangrijk.

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:20

Super zeg! Allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe, onverwachte aanwinst. Fijn dat het allemaal goed is gegaan.

Mooi dat je via via toch de eigenaar hebt weten op te sporen, kom je allicht meer te weten over de afkomst van jullie veulen.

Succes!

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:37

foto's ? *\o/*