[WN] Kids Classic Sierra nakomelingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cooks

Kids Classic Sierra nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 22:38

Ik heb een jaarling hengstje van Kids Classic Sierra uit een reining merrie van 1.52m.
Hij is al aardig aan de maat, dus ik ben razend nieuwsgierig naar de nafok van deze hengst.
Hoe zijn jullie ervaringen met nakomelingen van deze hengst? Hoe is het karakter? Weer dekken of juist niet?
Zou het leuk vinden om eens met mede bezitters van een nakomeling van deze hengst in contact te komen!

Fotoooos! :D of stuur me een pb! ;)

storrum

Re: Kids Classic Sierra nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:50

Hij heeft bij de AQHA 3 geregistreerde nakomelingen dus je moet net geluk hebben dat je die andere 2 tegenkomt.
En dan nog heb je weinig vergelijkingsmateriaal ik zou gewoon op je eigen jaarling afgaan..
De moeder is een reining merrie is en de vader is halter gefokt...
Ik ben benieuwd wat je met de jaarling wilt gaan doen?

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 21:00

Echt zo weinig nakomelingen daadwerkelijk geregistreerd?? goh, er moeten er veel meer lopen volgens mij....er is mij verteld dat de oudste nakomelingen nu 3 jaar zouden zijn... :?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:14

Eén van 2007 en 2 in 2009, dus dat de oudste nu 3 is dat klopt wel, maar misschien heeft ie ook paints als nakomeling? die worden natuurlijk niet bij de AQHA geregistreerd...
Alleen kan ik die niet nakijken want ik ben geen APHA member...

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:52

misschien moet je je eigen nakomeling registreren want die staat er niet tussen .

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:03

Oeps! Moet je opschieten dus, want wordt steeds duurder hoe langer je wacht!

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:07

De APHA-site zegt dit:

Q4525349 KIDS CLASSIC SIERRA 0 PALOMINO Stallion
Owner: BERTAZZONI, MARCO PILOT POINT TX 76258

Stallions: 1 Mares: 1 Geldings: 0 Total: 2
Overo: 2 Tobiano: 0 Tobiano/Overo: 0 Solid: 0 Total: 2
White: 0 Black: 0 Bay: 0 Brown: 0 Chestnut: 0 Sorrel: 2 Red Roan: 0
Blue Roan: 0 Bay Roan: 0 Palomino: 0 Cremello: 0 Perlino: 0 Smoky Cream: 0 Red Dun: 0
Dun: 0 Grullo: 0 Buckskin: 0 Gray: 0 Gold Champagne: 0 Amber Champagne: 0 Classic Champagne: 0
Show Recs: 0 Race Recs: 0 Breeders Trust: 0

Foal Year Sex Breeders Trust Horse Name Show Color Coat Pattern Bred To Breed
2009 Stallion No CLS JDS CLASSICSTYLE No SORREL Overo FANCY SASSY SUE PT
2008 Mare No CLS KIDS CLASSICJEWEL No SORREL Overo FANCY SASSY SUE PT

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:28

Staat hij nog steeds op naam van Bertazzoni ? Ik dacht dat hij naar NL verkocht was?

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 19:45

De registratie van mijn jaarling is onderweg. Het duurt alleen heel erg lang voordat ik de papieren krijg...Zal wel te maken hebben met al die testen die ze willen doen alvorens te registreren!

Kids Classic Sierra is van Brigitte Drost Pot maar op papier staat idd Bertazonni. Hoe dat zit geen idee!
Zolang ik mijn veulen goed geregistreerd krijg vind ik het ook niet zooooo interessant ;)

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:03

ik zag hem een aantal weken terug te koop staan op marktplaat..
de site van britte doet het ook al een hele tijd niet meer of heeft ze een nieuwe?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:55

Cooks schreef:
De registratie van mijn jaarling is onderweg. Het duurt alleen heel erg lang voordat ik de papieren krijg...Zal wel te maken hebben met al die testen die ze willen doen alvorens te registreren!

Het is toch gewoon een quarter? Over welke testen heb je het? Als ik mijn veulens registreer (online) heb ik binnen 2-3 weken de papieren....

Die van jou zal inmiddels wel ouder zijn dan 7 maand, dus ben je al meer geld kwijt. Als hij ouder is dan 12 maand, ben je nóg meer geld kwijt....

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 08:59

@storrum
ik heb heb de papier opgestuurd voor hij 7 maanden was, echter hij moest hypp getest worden en parentage verified dus ik kreeg laats het spulletje terug met de vraag of ik haren op wilde sturen. welja, dat wil ik wel....en nu wacht ik al weer een behoorlijke tijd zoals je terecht op merkt! Baal er ook wel van. Ben benieuwd of ik nu moet betalen voor registratie op 6 maanden of inmiddels voor bijna een jaar!

Vond het ook wel raar, want Kids Classic Sierra is Hypp n/n en mijn merrie zit helemaal niets van die lijnen achter.

Ik wist niet eens dat het online kon het registreren overigens, maar met dank voor de tip! :o

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:00

Zeker dat de hengst Hypp N/N is?

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 23:24

Voor zover ik geinformeerd ben is KCS Hypp N/N.....

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:57

Hij is niet getest, althans staat niet op de AQHA site.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:37

Moderatoropmerking:
Ik heb offtopic bericht(en) verwijderd, graag geen speculaties over of de hengst nu wel of niet is getest en bij de vraag van de TS houden. Wie heeft ervaring(en) met nakomelingen van de hengst en de karakters daarvan. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:44

En als het niet op de site staat is het bij de AQHA niet bekend :D

@cooks: heb jij zelf de parentage verified aangevraagd of is dat ook van de AQHA afkomstig ??

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 15:42

Zal het even uitleggen!

Joe is getest op Hypp N/N en Herda N/N bij Animal Genetics. Ik heb Joe gemeld bij AQHA voor registratie met een kopie van deze testresultaten erbij toen hij bijna 6 maanden was.
Na lang wachten kreeg ik ipv papier dus de vraag om haren op te sturen naar UC Davis voor parentage certified en Hypp :? AQHA weigert de test resultaten van Animal Genetics schijnbaar te accepteren ...!? :n dus ik moest haren op sturen zodat ie idd op parentage verified en nogmaals Hypp getest kon worden bij UC Davis. :?!

Mijn merrie heeft meerdere veulens gehad en zou dus bekend moeten zijn en de hengst heeft ook meerdere veulen dusse...dacht eigenlijk dat het daar wel bekend zou zijn..!?

Welja, met zulke grote organisaties kan je volgens mij beter niet in discussie gaan als je zaken snel geregeld wil hebben dus ik heb braaf haren op gestuurd om hem weer te testen... :o .

Wat vreemd dat er geen testrapport bij AQHA bekend is...! Hoe kan het dan dat er destijds een testrapport op de site van Pretty Paints stond..?!!! Zulke resultaten worden toch direct vermeld bij het desbetreffende paard??

Heeft iemand meer ervaring met deze registratieprocedures en evt een emailadres waar ik me kan melden om eens wat vragen te stellen aan het AQHA omtrent mij papieren voor Joe?? (hij wordt begin april al een jaar!!)

Mijn dank is groot! Reacties mogen ook via pb als het hier niet in het topic past/kan...;-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:03

AQHA accepteert idd alleen maar de gegevens van hun 'huis' testlab's. Ik weet dus niet of ze alléén met UC Davis werken. Maar alle test die buiten hun om zijn uitgevoerd worden niet geaccepteerd.
Tevens moeten van alle veulens (na een bepaalde geboortedatum) en alle merries en hengsten die voor de fok gebruikt worden het DNA-profiel aanwezig zijn.
Dit is trouwens nog iets anders als "parentage verified". Hierbij wordt het DNA van de veulen gematched met DNA van de hengst en het DNA van de merrie. Er wordt dus daadwerkelijk gekeken of uit deze merrie en deze hengst dit veulen kan komen.
Dat gaat dus duidelijk een stapje verder als alleen DNA-profiel bekend zijn.

Als van jouw merrie en de hengst het DNA al bekend is, dan hebben ze alleen nog het DNA van het veulen nodig. Dat is een standaardvraag bij elke registratie.
En omdat bij de hengst geen HYPP_profiel bekend is wordt dat vanwege zijn Impressive achtergrond ook standaard meegenomen om te testen.
Zou de hengst via de AQHA-weg getest zijn, dan staat dit in zijn pedigree vermeld. Zou hij N/N zijn dan hoeft jouw veulen niet meer daarop getest te worden (mits de merrie Immpressive vrij is c.q. N/N bekend bij de AQHA).

Als je een officieel voorgeprint veulenregistratieformulier gehad hebt (waarop dus Owner: BERTAZZONI, MARCO heeft moeten tekenen) dan heb je alle papieren die je nodig hebt voor registratie.
ZOdra ze bij de AQHA nu ook de testgegevens van je veulen binnen hebben krijg je netjes het papier thuisgestuurd.
De hoogte van het bedrag is afhankelijk van de datum dat de aanvraag bi jde AQHA is binnen gekomen. Dus als dat binnen de 7 maanden is maakt het niet uit hoelang zij er over doen, jij blijft altijd dat bedrag betalen.

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 16:16

@ dubbeldun:
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Geruststelling dat het AQHA er lang over mag doen maar dat dit dus niet voor mij in de papieren loopt. Ik wacht dan nog rustig af...! ;) Zal wel een bureaucratische kwestie zijn dat het zo lang duurt.

Ja hoor, ik heb gewoon de papieren gehad op naam van Bertazoni, dat is verder in orde lijkt me!

ter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:29

Hoi,
ik heb een sorrel hengstje van juni 2008, heeft 2 hoge witte achterbenen en een erg brede bles, hij staat nu in de opfok. Is erg makkelijk en rustig qua karakter. Is ook al wel aan de maat, maaar hoe groot hij precies is geen idee. De merrie is niet groot 1.45cm is ook reining-cutting gefokt( doc o' lena) dat hebben ze mij verteld, ik weet niet zoveel van stambomen.
De papieren zijn nu ong. 2 maand onderweg, maar ben nu benieuwd of ik ze ook terug krijg. Ik heb mijn merrie wel getest bij Van Haeringen inst. voor herda en HYPP beide negatief, maar dat accepteert de AQHA dus niet, had ik dat maar eerder geweten.
Als je in de buurt Van Weerselo bent ben je van harte welkom om onze Turbo te bekijken.

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 09:03

@ter
Ja onze Joe is ook heel relaxed. Kon je als jong veulen(net afgespeend) als laatste uit weiland halen en dan staat ie te kijken van "goh, waar is iedereen? huh?"...hihi. Supercool!

Weerselo is nog niet het einde van de wereld ;-) van uit Hellendoorn....ik kom een keer kijken! leuk!~