[WN] Ouders onbekende appaloosa? zoeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prinslove

Ouders onbekende appaloosa? zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 14:48

Hallo,
Ik zoek de vader en moeder van mijn pony. In zijn paspoort staat overal Onbekend, dus daarmee schieten we niet op.
Wij willen het graag weten en zijn al aan het zoeken geweest met het levensnummer om te kijken of we hem konden vinden, maar we hebben nog geen resultaat.
Wij willen graag meer weten over zijn verleden of iets... Wij weten wel de naam van de 1e eigenaar en we weten uit welke plaats hij komt, maar verder weten we niet wat zijn ras is en wie zijn vader en moeder zijn. Hij staat in het Appaloosa stamboek, maar wij kunnen geen dingen van een Appaloosa in hem terugzien.. Dat is ook een raadsel.
Wie o wie kan ons misschien helpen?
Alvast bedankt.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:56

Je maakt hiervoor beter een nieuw topic aan. Je mag trouwens ook geen oude topics naar boven halen ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:31

Moderatoropmerking:
Omdat de openingspost van hierboven eerst een reactie was in een oud topic, heb ik hier een los topic van gemaakt.

troi

Re: Ouders onbekende appaloosa? zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 07:47

Ik eerst maar eens alles opschrijven wat je weet van dit paard (dus eerste eigenaar etc) en hopen dat het bij iemand een belletje doet rinkelen. Alternatief is natuurlijk zelf even contact opnemen met de eerste eigenaar.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:04

Ik denk dat er niks anders opzit dan de eerste eigenaar eens te contacteren. Hij zou toch iets meer moeten weten over jouw paard

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:43

ik snap niet waarom dit bij westernfokkerij staat als het op een niet q p of american appaloosa gaat (anders waren de papieren wel bekend) denk dat je elders op het forum eerder succes zult hebben

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:51

Misschien kan je een foto van het betreffende paard hier plaatsen?

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:56

Ik lees even mee, want ik ben momenteel hier ook mee bezig. Ik heb wel de fokker/eerste eigenaar, tenminste een naam, maar die kan ik nergens meer terug vinden.... Zijn waarschijnlijke vader is inmiddels bekend, ben nu nog bezig met de merrie, die ik waarschijnlijk gevonden, maar is ook niet zeker......

prinslove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 09:12

Dankjullie voor de tips.
Ik wou de 1e eigenaar ook nog opbellen, maar die woont in Friesland:(
En ik wil wel een foto plaatsen, maar dat doet ie niet, ik ga het nog is proberen.....................
Hij doet het nog steeds niet:@http://paardengast.hyves.nl/album/42524340/Mijn_Prins_L/ZJFTUNnz/

Hopen dat die link het doet, dan kan je als het goed is een heel fotoalbum zien....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:15

er staat bij de link dat je het niet mag zien...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:35

hmm waarom kun je iemand in friesland niet bellen? zijn best beschaafde types daar hoor en ze hebben vaak zelfs een telefoon tegenwoordig..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:13

In welk Appaloosa-stamboek staat hij? De NAS of de ApHC?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:31

Het lijkt me haast onbegonnen werk om met dat beetje informatie echt achter de stamboom te komen.

En wat Troi zegt: Friesland telt nog steeds onder Nederland, dus de telefoonkosten zullen wel meevallen :D

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:55

Wie is de eerste eigenaar? Of welke plaats komt hij vandaan? Via via kan je misschien dan achter de fokker komen.
Zo ver ik weet kan een paard met appaloosa ouders die zelf geen appaloosa is gewoon bij het Nas geregistreerd worden.