[WN] Kenos Clipper

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ginger11

Kenos Clipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:16

hey bokkers

wie kent nog meer nakomelingen van Kenos Clipper?
ik zelf heb Clippers Flash
hij is nu 6 jaar oud en
1.55 hoog
hij heeft wel een achterstand door mishandeling
dus maar eigenlijk zou hij nu 1.57 moeten zijn maarjha
ik rijd (helaas }> ) geen westen meer met hem
maar dressuur !!!!:j

samba

Re: Kenos Clipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:26

ik heb/ken geen nakomelingen van dit paard. Maar waarom rijd je "helaas" geen western meer met je paint? Vind je western rijden zelf niet meer zo leuk

Ginger11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 10:40

nee idd ik vind het helemaal niet leuk meer...
en ik krijg bij me buurvrouw les in dressuur.......
en dat bevalt me geweldig (ze is een erkent dressuurinstructrice)
maar de meeste mensen denken dat je met
paints en quarters alleen maar kun western rijden
en wat achter koeien aan kunt rennen
maar ze zijn eigenlijk super goed geschikt voor dressuur,
door hun mooie, ronde, gespierde bouw...
hun acceleratie vermogen en hun uithoudingsvermogen
dus waarom niet :D:D:D:D:D:D:D:D

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:08

Wat achter koeien aanrennen???? Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he!!
De meeste westernrassen hebben juist geen aanleg voor dressuur omdat ze vanwege de extra bespiering bv geen middendraf hebben. Voor een B proefje nog wel maar verder kom je niet. Je moet geen dingen willen doen waar je paard niet geschikt voor is. Je zou Hunter kunnen proberen. Maar als je prerse dressuur wilt rijden zou ik dat niet met een westernpaard doen.

Ginger11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 20:51

ik weet wel degelijk waar ik het over heb!!!!!!!!
ik heb al eens western wedstrijden gereden en toen heb ik nog gewonnen ook!dus je moet niet gaan zeggen dat ik er geen verstand van heb...mijn paardh eeft een SUPER stamboom
en is heel goed in dressuur (rijd nu L2)
dus ik kom heus wel verder.........................
je hebt Flash nog nooit gezien op een wedstrijd....
je kent hem EN mij niet eens dus ik zou maar niks zeggen...
hij houd van publiek ... loopt extra mooi langs de jury , is heel licht in de mond en reageert super op mijn beenhulpen.....
maarjha als je t zonodig zo goed weet..........
en ik rijd met MIJN paard wat IK wil...daar hoef JIJ je NIET mee te bemoeien.....
dusjha

kirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:10

Waarom zou je een ander aanvallen, om wat hij of zij wilt doen met zijn/haar paard...

Al ga je alleen de hele dag in de wei liggen als je daar zin in hebt...
Er worden toch ook trekpaarden bereden terwijl zij gebouwd zijn voor het zware trekwerk...
Doe lekker waar je zin in hebt, en als je paardje er ook lol in heeft is het toch mooi zo...

wel zou ik willen horen wat je niet meer leuk vind aan het western rijden???

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:32

Western is niet zomaar achter koeien 'aanrennen', dus ik denk ook dat je niet weet waar je het in dit geval over hebt.. Jammer dat je zulke uitspraken doet ;)

Je moet zelf weten wat je met je paardje doet, maar let wel op dat je paardje het wel leuk blijft vinden.. :) Ze zijn hier niet voor gebouwd ;)

Wat vind je niet meer leuk aan western?

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:15

TiaraBungy schreef:
Western is niet zomaar achter koeien 'aanrennen', dus ik denk ook dat je niet weet waar je het in dit geval over hebt.. Jammer dat je zulke uitspraken doet ;)

Je moet zelf weten wat je met je paardje doet, maar let wel op dat je paardje het wel leuk blijft vinden.. :) Ze zijn hier niet voor gebouwd ;)

Dat western meer is dan achter koeien aanrennen ben ik geheel met je eens. :j

Maar waarom zou een quarter/paint ineens niet gebouwd zijn om dressuur mee te rijden. :?
Het voordeel is juist dat ze wat compacter zijn en al wat meer op achterhand zitten.
En wat betreft de iets lagere hals inzet van de quarter/paint, dat hoeft ook helemaal niet zo'n probleem te zijn.
Er zijn voldoende andere rassen die goed dressuur kunnen rijden maar het ook goed doen in de western, waarom zou een quarter dan geen dressuur kunnen.
En plezier houden in het rijden hangt niet van de discipline af maar meer hoe je met hem rijd.
Als een paard iets niet leuk vind zal hij dat best laten merken, het hangt alleen van de ruiter af of hij dat ook ziet.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:22

Sliding: Zo bedoel ik het ook helemaal niet.. Alleen quarters zijn nou eenmaal zwaarder gebouwd, dus zullen wat meer moeite hebben met heffen, aanleuning en 'sierlijkheid'.. Meer bedoel ik er niet mee hoor ;)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:31

TiaraBungy schreef:
Sliding: Zo bedoel ik het ook helemaal niet.. Alleen quarters zijn nou eenmaal zwaarder gebouwd, dus zullen wat meer moeite hebben met heffen, aanleuning en 'sierlijkheid'.. Meer bedoel ik er niet mee hoor ;)

Prima "TiaraBungy". :)
Maar als jij jouw "western paard" goed nagevelijk hebt, maakt het niet uit waar jij de hoofd houding hebt.
Dat houd in, voor de dressuur is dezelfde nagevelijkheid gevraagd als in de western.(of dat ook altijd zo is dat is een tweede :+, zowel in de western als in de dressuur) :D
Een reken maar dat ook een quarter/paint heel sierlijk kan lopen. ;)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:11

Jammer dat je zo raar reageert als je meent dat western achter koeien aanrennen is? Dat is vragen om commentaar. Dat je misschien wel eens wat gewonnen hebt zegt ook helemaal niets. Kan wel onderling of een wran wedstrijdje geweest zijn. Zegt mij niets in ieder geval. Ik ken je paard en jou niet idd maar rij al jaren wedstrijden en ben Ned Kampioen Reining dus ik zuig het niet helemaal uit mijn duim. Ik heb ook voor de lol wel eens een dressuur wedstrijdje mee gedaan en gewonnen met allemaal vieren voor de middendraf. Is niet raar, westernrassen zijn daar niet voor gemaakt. Nageven is niet een graadmeter of je paard wel of niet geschikt is.
Maar verder......ga vooral verder hoor!! Ik heb nooit gezegt dat je ermee op moest houden.

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:18

zullen we dit topis niet uit laten lopen op wie er wel/niet verstand heeft over western rijden en weer een aanleiding vinden voor het afzeiken van de WRAN. Laat elkaar gewoon een beetje in hun waarden en kort je tenen een beetje in

Ginger11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 11:34

de quarter is ontstaan door arabieren en engelse volbloeden te kruisen ...nou arabieren zijn heel trots en sierlijk...
engelse volbloeden snel en wendbaar maar toch elegant....
dus waarom zou IK geen dressuur kunnen rijden?!

Ginger11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 11:40

sliding schreef:
TiaraBungy schreef:

Dat western meer is dan achter koeien aanrennen ben ik geheel met je eens. :j

Maar waarom zou een quarter/paint ineens niet gebouwd zijn om dressuur mee te rijden. :?
Het voordeel is juist dat ze wat compacter zijn en al wat meer op achterhand zitten.
En wat betreft de iets lagere hals inzet van de quarter/paint, dat hoeft ook helemaal niet zo'n probleem te zijn.
Er zijn voldoende andere rassen die goed dressuur kunnen rijden maar het ook goed doen in de western, waarom zou een quarter dan geen dressuur kunnen.
En plezier houden in het rijden hangt niet van de discipline af maar meer hoe je met hem rijd.
Als een paard iets niet leuk vind zal hij dat best laten merken, het hangt alleen van de ruiter af of hij dat ook ziet.

hehe met jou kan ik praten :D
Flash heeft nog nooit commentaar gegeven op mijn hulpen of op iets anders
hij doet alles uit vrije wil en dat is het belangrijkste toch?!
zelfs als ik ga buitenrijden (woon midden in t veld dus lekker vele plaats)
en ik laat m op de trug weg lange teugel loopt ie nog aan de teugel
dus hij vind t niet erg om zo te lopen
mijn moeder heeft nog een tinker merrie van 10
en die reageert ook op mijn dressuurhulpen terwijl die western is ingereden
en die loopt ook aan de teugel en kan ook wijken voor t linker- en rechterbeen!!!
en bij pleasure moet je tog easy walk , easy jog en easy lope kunnen
nou bij dressuur is dat gewoon verzameling
dussssssssssss :Z

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:22

Flash_4ever jij denkt wel wat simplistisch over het fenomeen dressuur maar er zijn zeker genoeg westernpaardjes die geschikt zijn voor dressuur, kijk alleen maar eens naar Rugged Lark!!!!!!
Ze zijn er niet voor gefokt nee maar er zijn ook bv Fjorden die over 1.20 kunnen springen, de uitzondering bevestigd de regel. En het is toch ook weer komisch dat er weer in de hoogste boom geklommen wordt door een, in mijn ogen, onschuldige opmerking!! :D
Ach ja er zijn altijd mensen die denken alles van de paarden, de sport, de manier van trainen af te weten, ze brengen zelf ook alle trainingsmethoden in praktijk, verslijten het ene paard na het andere, de ene trainer na de andere, na ze natuurlijk eerst op een voetstuk te hebben gezet en ze dan met een rotschop er weer af hebben gegooid, vinden hun paard, van die dag natuurlijk, het beste en mooiste paard wat er op Gods aarde rondloopt, en kraken die van een ander af, doen het voorkomen alsof ze wereldkampioen zijn geweest, en waaien met alle winden mee! Heeeeel typisch!!!
Meid laat gaan en doe lekker je ding met je paardje, en als jij het leuk vindt om met hem te dressuren....so what!!!!