[WN] Opfok bij bedrijf of particulier gezocht voor hengstje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsething

Opfok bij bedrijf of particulier gezocht voor hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:20

Ik ben op zoek naar een goede betaalbare opfok voor mijn half quarter hengstje.
Ik vind het belangrijk dat hij veel buiten komen en in een groep paarden komt te staan.
Wie weet een goede plek voor mijn veulen?

Groetjes Wendy

Sann_e

Re: Opfok bij bedrijf of particulier gezocht voor hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:51

WS Quarterhorses heeft een hele goede opfok voorzowel hengsten als merries

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:22

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:07

storrum schreef:

'chexy' heeft hier een aantal paarden staan, dus je kunt ongetwijfeld bij haar terecht om haar bevindingen te horen!

Jagger heeft bij Paul en Aline de Jong in Wageningen gestaan, ook een aanrader: veel toezicht, veel verzorging en geen grote groepen

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:39

Hallo,

Mijn duits is niet al te best maar als ik het goed lees zijn bij mqh de kosten per maand 165 euro. Ik vind dat eerlijk gezegd wel erg veel geld. Dit betaal ik nu voor mijn andere merrie op een pensionstal. Mocht ik het niet goed lezen dan hoor ik het graag.

Verder over Paul en Aline de jong, hebben zij een website ofzo?

Groetjes Wendy

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:00

Mijn jaarling hengstje staat in een kleinschalige opfok in Oploo (onder Nijmegen): http://www.debrughoeve.nl/
Hij staat in een groep met andere jonge hengstjes en een 'opvoed-ruin'; altijd op de wei met schuilstal.
Stukken goedkoper dan die 165 euro ;)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:25

Mooni komt in Zuid Beijerland te staan kleine groepen met erg veel aandacht. De prijs is voor de randstad redelijk te noemen.

Succes met je zoektocht!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:01

horsething schreef:
Mijn duits is niet al te best maar als ik het goed lees zijn bij mqh de kosten per maand 165 euro. Ik vind dat eerlijk gezegd wel erg veel geld. Dit betaal ik nu voor mijn andere merrie op een pensionstal. Mocht ik het niet goed lezen dan hoor ik het graag.
Wat de exacte kosten betreft zou ik je aanraden even contact op te nemen met 'chexy'. Zij heeft meerdere merries en veulens op dit adres staan en zal je ongetwijfeld kunnen vertellen wat de kosten zijn.
Hoe acceptabel en betaalbaar het tarief van een opfok is, is natuurlijk van vele factoren afhankelijk. Voor mensen die in de Randstad wonen en ca. 350 euro stalgeld betalen op een pensionstal, is de 165 euro in Duitsland misschien een verademing, terwijl mensen die in een ander deel van het land wonen en een ander referentiekader hebben met een pensiontarief van ca. 200 euro mogelijk heel anders tegen kosten van een dergelijke opfok aan kijken...

horsething schreef:
Verder over Paul en Aline de jong, hebben zij een website ofzo?
Die hebben ze: www.alinedejong.nl Volgens mij al enige tijd niet meer geupdate, maar je zult hier wel de contactgegevens vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:31

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:11

Mijn inmiddels tweejarige QH hengst Brandy staat sinds zijn 5 maanden in Nistelrode bij Marcel van der Ven. Dag en nacht met een aantal leeftijdsgenootjes buiten op de wei met inloopstalletje. Tot nu toe staat er ook een oudere ruin bij die het scepter zwaaid over de jeugd :) Ik ben erg tevreden, hij ziet er goed uit, wordt goed gevoerd, en de smid ed wordt allemaal geregeld. De weides liggen rondom het huis, dus dagelijks is er toezicht. Het is een kleinschaligere opfok wat mij erg aanspreekt, ik ben er niet zo voor om tig veulens bij elkaar te zetten. Kosten €100 per maand (excl. smid ed natuurlijk). pb me maar mocht je interesse in het telefoonnummer hebben.

Die fillycamp is ook voor hengstjes, er staat op die site: 'Separate Gruppen für Hengste und Stuten' Wel vrij prijzig, zelfs met smid en ontwormen er bij vind ik €165 per maand erg veel. Maar het klinkt wel erg luxe.

@Gera, je kunt een pensionstalprijs niet vergelijken met een opfok prijs. Bij een pensionstal zitten buiten voerkosten veelal kosten voor rijbakgebruik, stalling en binnen/buiten zetten inbegrepen. Een veulen loopt bij voorkeur dag en nacht op een wei dus kosten van stro heb je niet, evenmin als een rijbak. Kosten die overblijven is eigenlijk voer en toezicht. Dit moet overigens ook niet onderschat worden, als de kosten van de opfok bv. €70 of lager zijn zou ik me af gaan vragen wat ze voeren. ;)

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:27

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:24

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:06

ik weet ook niet precies welke provincie je zoekt, maar iemand bij ons op stal heeft haar hengstje in oud-ade (bij leiderdorp) staan. ze kunnen daar in principe tot hun 3e staan. is ook niet zo heel duur en er wordt goed opgelet.
ze hebben er meerdere rassen door elkaar heen staan, maar hebben ook een aantal quarters en paints.
het heet stal zwetsloot. ze hebben ook een website.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:08

Sharon_Jims schreef:
Mooni komt in Zuid Beijerland te staan kleine groepen met erg veel aandacht. De prijs is voor de randstad redelijk te noemen.

Succes met je zoektocht!

Ja, ik woon er vlakbij... Super locatie! echt prachtig! :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:50

Net over de grens bij winschoten in Duitsland is de opfok van vs arabians. Daar ben ik wezen kijken en het ziet er erg goed uit, kleinschalig veel aandacht. Ook heb ik van meerdere kanten hier goede berichten over gehoord, en goedkoper dan 165 euro..

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 21:56

Ik ben inmiddels voorzien van een opfok voor mijn veulen.

Bedankt !

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:53

Goudswaard heeft ook nog een plekje vrij voor de komende winter.
Heb heel veel Quarters en Tinkertjes op stal.

Afbeelding