Aangezien ik denk dat hier de meeste kleuren kenners zijn vraag ik hier maar af wat voor strepen mijn ijslander nou heeft. Hij is zelf wildkleur bruin met bles en blauwe ogen ( splash). Maar die strepen blijven me maar een raadsel. Ze zijn alleen in de zomer zichtbaar en tijdens het verharen blijven daar de winterharen het langste hangen. Ze zijn bruin van kleur en lijken niet op zebrastrepen maar op stipjes op een lijntje. Ze zitten op de buik ( vooral aan de onderkant) en van z'n aalstreep loopt ook nog een klein streepje naar beneden. Ik heb er hellaas maar een duidelijke foto van een detailfoto lukt niet want daar zijn de strepen niet duidelijk zichtbaar op.
Strepen zitten achter z'n voorbeen. Aan de andere kant zitten ze meer alleen dan aan de achterzijde van de buik voor de achterbenen ( ben de naam even kwijt van de lichaamsdeel ).
Kunnen die dan helemaal bij de buik komen? En bij de aalstreep? Ik dacht alleen aan de benen.
Spikers
Geplaatst: 04-07-09 20:02
Bij sommige fjorden komt er ook wel een verticale streep bij de schoft voor maar de strepen onder de buik heb ik nog nooit gezien. Ik zou me er niet zo druk om maken vind de strepen heel mooi en komt wel eens voor bij een wildkleur
lovemyladie
Geplaatst: 05-07-09 00:54
Hey,
Zo te zien heeft hij ook donkere zebrastrepen op zijn benen, dus lijkt mij het idd ook dat hij dit over zijn lichaam heeft. Ik vind het erg mooi en appart.
spicegirl
Geplaatst: 05-07-09 02:02
zebra strepen en shouldermarkings. komen van de wildkleur.erg mooi!
DubbelFun
Geplaatst: 05-07-09 09:53
Dat zijn gewoon dun-strepen. Die kunnen idd ook op de buik zitten.
Hier een van mijn veulens waar je ze ook duidelijk kunt zien.