een vriendin van mij is wezen kijken naar een pony met half qaurter papier! de andere kant is trouwens NRPS wat kost zoiets? omdat ik niet weet wat de prijzen zijn ervan!
Ja idd daar dacht ik ook al aan! is hij wel een beetje verkoopbaar zo!
Malenka
Geplaatst: 04-05-09 23:21
Ik heb ook een quarter/nrps mix. Je kunt dan van het nrps een b-registerpapier krijgen. Maar dan is het nog geen nrps....
Wel heel grappig om Jack weer eens tegen te komen. Dat is al jaren terug dat ik die heb gezien samen met zijn moeder freckles. Zijn moeder is heel grappig. Het is een vos maar ze heeft stippen die telkens verplaatsen.
Ik zou zeggen tussen de 1500 en 2500 euro. Ik weet dat dit best een groot verschil is. Maar het is maar net hoe het paard je aanspreekt. Ook is het natuurlijk behoorlijk afhankelijk van de situatie van de verkoper. Ik denk dat 1500 echt een minimum en 2500 voor een gemiddeld gezond paardje van die leeftijd (merrie of hengst ander verhaal) wel een maximum is.
In principe wel natuurlijk. Maar dat is toch erg per paard verschillend. Kijk goed naar bouw en gangwerk. Mijn mixje is wel geschikt om dressuurmatig te rijden. Maar zelfs binnen een dressuurgefokte lijn in een ras als het kwpn heb je wel eens paarden die het niet ligt. Een mix met quarter maakt de kans dat je een goed dresuurpaardje hebt niet groter (eerder kleiner) natuurlijk. Extra aandachtspunten zijn vooral lengte van het been, hoek van de schouder, lengte van de hals en halsaanzet. Jack is een reining paardje. Als je voor een dressuurmixje gaat zou je meer kans maken als je kijkt naar een kruising met een pleasure gebouwd paard.
Miryamk
Geplaatst: 05-05-09 06:30
Ik heb ook een kruising Quarter met NRPS papier. Ik heb er een flinke prijs voor betaald maar ik kende hem al en wist wat zijn kwaliteiten waren toen ik hem kocht. Omdat hij zo braaf en cool in de kop is is het iedere cent waard geweest Voor dressuur zou hij niet erg geschikt zijn aangezien hij een echte pleasure bouw heeft.
ayas
Geplaatst: 05-05-09 10:48
Ik heb een half quarter merrie van net een jaar. Ze is van een NAS moeder en een geregistreerde qaurter horse hengst, Zarlou, buckskin en reining / cutting bloedlijnen. Ze heeft een registratiepapier en nummer van het ahqhr. Ze is lekker cool, korekt gebouwd, galoppeert en stopt al prima. Ze is een hartstikke gemakkelijk en leuk paardje. Haar moeder is in januari overleden en ik vind het emotioneel ontzettend moeilijk om straks echt met haar aan de slag te gaan. Ik weet daarom nog niet of ik haar zelf houd of niet.
ayas
Geplaatst: 05-05-09 10:51
Bandit zou niet veel hoeven te kosten lijkt mij. Ze moet zich nog bewijzen.
Ik heb zelf een halve paint en rij hier ook dressuurmatig mee (de mijne heb ik dus wel ingeschreven in amerika en is dus een American Indian Horse) Een "papier wat in NL geen waarde heeft btw Maar volgens mij als je wilt kan je hem daar altijd nog inschrijven ook naast het nrps.
Wel grappig want Diego's vader het Skippidy Barr Jack dus ook een Jack maar dan een andere
dankje wel voor alle informatie, dus als je voor dressuur koopt, kan dat wel? het hoeft trouwens geen toppaard te zijn!
ayas
Geplaatst: 05-05-09 12:04
het kan best, een half westernras voor dressuur. Kijk gewoon goed naar de gangen, hoe loopt-ie. Een van onze " halfjes" (NAS x ApHC) is perfect geschikt voor dressuur gezien haar gangen. Haar zusje (zelfde moeder x quarter vader) duidelijk minder, heeft de vader meer invloed op gehad. Wel beiden hetzelfde coole karakter als onze geregistreerde amerikaanse appaloosa's. Ik vind het gewone fijne gebruiksgemakke (raar woord??) paardjes.