[WN] welke hengst zouden jullie kiezen voor deze merrie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

welke hengst zouden jullie kiezen voor deze merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:41

De titel zegt het al, welke hengst zouden jullie kiezen voor Iso.

Ik weet nog niet of ik Iso dit jaar verleasd krijg en ben me dus een beetje aan het orienteren voor een hengst. Maar ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer, er zijn er zoveel %)

Info Iso,
Volle naam: Isonic Royal Lee
Vader: Luss Reddynic
Moeder: Mercy Me Royal Lee
Link voor volle pedigree

Foto's zijn te vinden in mijn profiel, daar staat ook de link naar haar album met meer foto's.

Iso is dus reining/cutting gefokt. ongeveer 1.53 m. groot, redelijk breed kwa bouw (ze wordt niet gereden en dus niet zo breed als ze als normaal gereden paard zou zijn). Ze geeft dit wel door aan haar kinderen (2 daarvan staan ook nog in mijn profiel). Dr achterhand heb ik weinig op aan te merken, kwa hals zou ik zelf graag iets meer lengte zien. Schoft/schouderpartij vind ik persoonlijk goed. Kwa been zou ik graag iets meer hebben (is mijn afwijking ik zie graag been onder een paard, ipv de iele sprieten die je nu vaak onder de QH ziet :o ) Ze kan goed een hengst hebben die veel body heeft. Iso is redelijk sensibel, wil graag werken al mag ze niet meer, en is altijd in voor een geintje of werkje. Ze is vrij dominant en geeft dat ook door aan haar kinderen :+

Er zijn van Iso nu 6 nakomelingen, 5 daarvan zijn in mijn bezit geweest (1 heb ik dus nooit persoonlijk gezien).
3 zijn volle broer en zussen (2 merries en 1 ruin) Vader Hickies Best Bet (Docs Cinch Bet) die 3 hebben veel beweging, zijn snel, handig en slim erg slim :D Soms zijn ze een beetje LEO :D (lomp en onbehouwen ;) )
1 is er van Peppolena Colonel (Brooks Peppy O Lena) die hengst is onbekend omdat hij op 3 jarige leeftijd al is overleden. Deze nakomeling is gelatener, heeft van paps en opa meer beenwerk meegekregen en is ongelovelijk cool. Kan ook goed bewegen en is ook erg slim.
nr 5 heb ik dus nooit gezien. Nr 6 (staat nog in mijn profiel, Felix) is van Mr Tidy Top (Topsail Cody). Is net als de eerste 3 ongelovelijk lenig, snel, kan een verschrikkelijk potje lopen. Hij is vreselijk slim maar sensibeler als de eerste 3.

Ik ben zelf niet zo into linebreeding ;) Dus een Reminic zoon of kleinzoon wordt em zo wie zo niet.
Maar goed need input, waarmee zouden jullie zon merrie dekken?? Mag reiningkant (heeft ook iets voorkeur) maar een lekkere Cutter vind ik ook niet te versmaden :D Het veulen zal helaas verkocht moeten worden, dus een hele onbekende hengst heeft een nadeel.

rina

Re: welke hengst zouden jullie kiezen voor deze merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 01:05

Niemand die openlijk een mening heeft????

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:14

Zal ik eens wat roepen dan :D
Heb geen idee of het qua bouw bij jou merrie past, maar ik vind ND Whiz N Starlight een erg gave hengst en Seven X Starlight ook. Zit geen Reminic in en beide goed gefokt qua bloedlijnen.
Seven X Starlight geeft ook leuke nakomelingen :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:59

Ik weet wel een hele leuke paint ;) , maar die is nu nog vrij onbekend. Heeft wel super cutting/ reining bloedlijnen.

indian_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:25

wij hebben ook nog wel een optie reckless kings mgr :9 als je voor een apart veulen gaat.
Een combinatie met hollywood dun it (vivs dun it) doet het ook erg leuk.
succes met zoeken.......

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:32

Mischien moet je er ook even bijzetten hoeveel je maximaal aan dekgeld witl uitgeven? Dat bepekrt de keus ook alweer wat :D

Mij lijkt 'iets' met Hollywood Dun It of Peppy San badger wel leuk staan bij je merrie, een aantal hengsten met dit in de pedigree uit de hengstenspecial:Peppy Dunit Chex, Out Dun It, LilPeppy Dunit Right, Dutch Peppy Flash
Het zijn voor zover ik ze in het echt gezien heb niet al te grote maar wel stevige jongens en vallen de prijzen van hun dekgeld ook nog mee, dacht niet boven de €1500,-. En allemaal reining/cutting/cowhorse pedigree's

Ik heb een keer een Duitse website gezien waarop je aankunt geven welke pedigree-lijn je zoekt en dan rollen er automatisch een aantal hengsten uit maar kon hem niet weervinden... 8-)

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:45

Peppy Dunit Chex :j :j :j
En zeker dat de nakomelingen Cutting-bewegingen hebben, ik heb 't bewijs thuisstaan. (en binnenkort nog eentje!!) Niet groot, maar dat zijn pa en ma ook niet. Wel goed gespierd. :~ En verder enorm lief. :+:
(zie mijn onderschrift)

Flash (Dutch Peppy Flash) is ook een mooie bonk van een vent. Meer cow-horse, iets scherper nog, maar ook een knuffel. Geeft enorme bullen voor kinderen :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 14:52

@Rosanja, ik heb geen max kwa dekgeld ;) Die Duitse site weet ik zo te vinden ;) (kan em je alleen nu effe niet linken, te slechte verbinding hierzo) Er zijn er zelfs meer dan 1 :D
En ik heb op de Duitse sites ook het een en ander gezien wat niet onaardig is *D

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:58

Ik heb nog een dek liggen van Rooster Spurs. Die is Gallo Del Cielo X Doc Olena gefokt en reserve world champion. Hij staat in Duitsland en dekt alleen nog natuurlijk. Voor mij is dat geen optie meer, misschien voor jou?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:59

rina schreef:
@Rosanja, ik heb geen max kwa dekgeld ;)
Dan zal het je vast geen verassing zijn , welke hengst ik je zal adviseren! :D ...Ik ben dus wel voor die HDI-lijn. ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:58

Van Quarters heb ik geen verstand :P maar aangezien je het hebt over stevig beenwerk, waarom dan niet gaan voor een Paint? Met name de tobianolijnen hebben vaak wat steviger beenwerk. Waarom dan niet meteen gaan voor een bewezen homozygoot tobiano zodat je ook nog kleurgarantie hebt?

Een van deze jongens bijvoorbeeld:
http://www.geocities.com/jonivoloshin/
Vragen naar internationaal verschepen staat vrij, toch?

Of als je het meer in de reining wilt zoeken is deze natuurlijk geweldig. Is iig in Europa beschikbaar, maar helaas niet homozygoot:
Color Me Smart
http://www.colormesmart.com/

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 15:51

Hihihi Mac voor een Paint hoef ik niet te zoeken, dan weet ik welke ik zou willen ;) En daarvoor hoef ik nog niet eens naar de USA.
Little Peppy Doc uit Duitsland http://www.painthorse.de/

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:05

indian_horse schreef:
wij hebben ook nog wel een optie reckless kings mgr :9 als je voor een apart veulen gaat.
Een combinatie met hollywood dun it (vivs dun it) doet het ook erg leuk.
succes met zoeken.......

Als het om te verkopen is zou ik die niet nemen. Elk jaar vind je tal van Vivs veulens voor een klein prijsje op verschillende verkoopsites.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:11

rina schreef:
Hihihi Mac voor een Paint hoef ik niet te zoeken, dan weet ik welke ik zou willen ;) En daarvoor hoef ik nog niet eens naar de USA.
Little Peppy Doc uit Duitsland http://www.painthorse.de/

Ook homozygoot dus! Ik zou zeggen: DOEN *D !

Maar ff serieus: waarom niet? Ben je bang voor te veel wit :P ?

Paintlinger

Re: welke hengst zouden jullie kiezen voor deze merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:10

Little Peppy Doc is echt gaaf!!!!
Doehoen, doehoen :D

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:22

Ik heb nog even wat rondgeneusd Rina.

Reminic-bloed heeft bewezen dat de beste crosses zijn met het bloed van Colonel Freckles, Hollywood Jac 86, Peppy San Badger, Great Pine, Elderberry Ace, Jay's Sugar Bars en Poco Bueno.
De moeder van jouw merrie heeft ook goed gecrossed met een Hollywood Jac 86 zoon.

Dus een goede combinatie zou zijn: Roosters Spurs (Peppy San Badger, Poco Bueno), maar ook zeker Gunners Crome Sun (Colonel Freckles, Great Pine, Hollywood Jac 86, Poco Bueno). Deze staat bij Anika van bokt!

Cath_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:59

En @Rina... heb je je keus al gemaakt voor de familie uitbreiding? :P

Citaat:
Die Duitse site weet ik zo te vinden (kan em je alleen nu effe niet linken, te slechte verbinding hierzo) Er zijn er zelfs meer dan 1

Wil je me de link naar die Duitse sites es een keer sturen, ben daar nl wel benieuwd naar.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:30

Heb jij even mazzel dat net vandaag de nieuwe PC, gerepareerd en wel want mega hardware probleem, weer thuis is :D ;)

Alle links en favorieten staan weer daar waar ze horen :P Dus voor de liefhebbers:

http://www.star-breeders.de/hengste.htm
http://www.westerninfo.de/index.php?Seite=markt&Art=Hengste&Start=0&Show=20

Je kan er op ras, kleur, ouders, voorouders enz enz zoeken ;)

Die 2 vond ik zo even weer terug, PC is op het moment aan het scannen en dus vervelend :(

En ja ik heb er het een en ander op het oog, wat het gaat worden weet ik nog niet ;)

Cath_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:50

@Rina bedankt voor de links!

Je maakt het wel spannend zo zeg, eerst vragen en nu niks meer vertellen.... :P