Dunskin weet ik niet, heb ik nooit gehad. Als ik de foto's zo zie is het als ze zo jong zijn ook moeilijk te "raden", een dunskin zou wel eens hetzelfde als de grullo kunnen uitzien. De grullo herkende ik pas als grullo ,nadat het eerste veulenhaar eraf ging.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 20-02-09 20:57, in het totaal 5 keer bewerkt Reden:max. twee foto's ter illustratie
als je de kleuren van de ouders weet dan kun je ook al zien of je iets misschien kan uitsluiten... heb je misschien fotos van het veulen? dit is een dunskin (buckskin dun), bij haar is de moeder een dun en de vader palomino dus kon zo een licht veuelen alleen dunskin zijn... toen ze nog hel klein was zag je het nog niet zo maar later kwamen ook d zebra kenmerken http://img23.imageshack.us/img23/3241/chexfilly2fb0.jpg en zo zag ze er in december uit http://img174.imageshack.us/img174/6024/chexy1amf6.jpg
Laatst bijgewerkt door Berdien op 20-02-09 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Max. twee foto's ter illustratie
Ik heb die site even doorgelezen en eigenlijk zeggen ze dat je het vrijwel nooit zeker kunt weten tot het veulen wat ouder is maar dat de kenmerken die jou veulen heeft zeker een goede kans geven op een grullo..
_Vanes_
Geplaatst: 20-02-09 09:01
Dunskin of Grullo! wat zijn de kleuren van de ouders?
Hoe is tie eigenlijk gefokt, wel een mooie, hey!
spatter
Geplaatst: 20-02-09 12:20
prachtig veulentje!
kan je verder niet helpen maar vind zowel de dunskin als de grullo erg mooie kleurtjes
chexy
Geplaatst: 20-02-09 15:07
ik gok op een grullo ziet er precies zo uit als die van _Vanes_, toch?
Lastig te zeggen, grullo of buckskin dun denk ik. Wat zijn de kleuren van de ouders? De site www.grullablue.com is inderdaad een goede tip. Daar staat ook dat om het verschil tussen een grullo en dun te bepalen je naar het hoofd moet kijken. Normaal gesproken heeft een grullo zwart haar rond de ogen en een zwart of grijs masker op het voorhoofd. Een dun heeft goud, oranje of bruin haar op die plaats. grullo's hebben een zwarte aalstreep, dun's hebben vaak een donkerbruine of donker rode aalstreep. Maar zoals die site zegt, dit hoeft niet altijd zo te zijn
_Vanes_
Geplaatst: 01-03-09 00:48
Met bovenstaande info, zou ik dan zeggen dat het veulen van TS een grullo is!
Ook als een veulen uit de veulenvacht is, is het soms moeilijk te beslissen of het om een donkere buckskin of een grullo gaat. Het is niet per definitie zo dat een buckskin geen aalstreep heeft, er bestaat ook nog zoiets als countershading.
Die is na de veulenverharing meestal wel verdwenen en is nooit zo duidelijk doorlopend aanwezig als bij een dun. Verder heeft een dun natuurlijk nog andere kenmerken als alleen die aalstreep.
indian_horse
Geplaatst: 04-03-09 00:14
volgens mij is het een dunskin...
Desapaints
Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-09 22:44
ok meer info over de ouders en bijkomende fotos kunnen jullie vinden op desapaints.com
mama is bay overo en papa is perlino Dun
ik denk zelf nogaltijd dat het een dunskin is ... moest ze grullo zijn zal ik het zien bij het verharen he
EeCee
Geplaatst: 05-03-09 20:18
Wauw!!!! Hoe dan ook, een plaatje!!!
Tja, ik heb ook zo'n toverbal...
Geboorte:
Net uit veulenvacht:
Drie weken geleden :
En hij is nu flink in de rui... Ben benieuwd wat er weer onder vandaan gaat komen... Volgens de kenners hier een dunskin... Toch?
Dan moet één van de ouders toch een dun-gen hebben anders kan het nooit een dunskin worden. Maar hij heeft wel een heel leuk kleurtje
Desapaints
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-09 22:12
Whaaaa die van jou ziet er ook erg leuk uit allen denk ik wel dat er een serieus verschil is met Ginger ze is namelijk helemaal zo donker niet ze is veel lichter nog van kleur ik zal dit weekend proberen om er nog nieuwe te maken