[WN] Paint (pleasure) dekhengsten in Nederland en omgeving

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindavan

Paint (pleasure) dekhengsten in Nederland en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 17:05

Ik ben geinteresseerd in de fokkerij, en helemaal fan van paint horses :D , maar nu valt me dus op dat er best weinig paint dekhengsten in Nederland en omgeving zijn. Helemaal voor de pleasure. Na het bekijken van de nieuwe hengstenspecial lijkt het wel of het er ieder jaar minder worden :(

Wat zijn jullie ervaringen hier in en wat vinden jullie mooie hengsten?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:25

Ik heb paint hengsten hoor 2! ;) I Cee Diamonds die ook zeker wel een pleasure proef kan lopen als Reiner. En Gunners Crome Son die paint en quarter is.. En ze staan in de hengstenspecial! 8-)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:29

Ik heb ook een jonge paint hengst ( zie profiel), weliswaar nog niet uitgebracht en meer richting reining/ cutting gefokt, maar wel met een hele fijne jog en lope en een redelijke maar ca. 1.55m.
Daar is in combi met de juiste merrie echt wel een pleasure paard uit te fokken.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:18

Geheel pleasure gefokte paints zijn er inderdaad eigenlijk niet.
Je bent dus voor een hengst aangewezen op een quarter met pleasurebloedlijnen of je moet diepvriessperma uit het buitenland halen.

Ja en als je een paint wilt fokken die "ook een pleasure proefje kan lopen", dan kan je er inderdaad een reiner opzetten en kijken wat er van komt. ........ 8)7
anika schreef:
I Cee Diamonds die ook zeker wel een pleasure proef kan lopen als Reiner. En Gunners Crome Son die paint en quarter is.. En ze staan in de hengstenspecial! 8-)

Sorry hoor mensen, nemen we onze sport nog serieus of niet? Vraagt er iemand specifiek naar pleasurebloed, moet je niet met reinerbloed en "dat kan ie ook wel" aan komen zetten -:(- }>

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:32

Ach, met het aanbod en het niveau hier in Nederland zou dat geen probleem hoeven zijn. Er zijn hier in Nederland zat reiners die ook pleasure shows lopen en pleasure paarden die in de reining ingezet worden.
Op "top" niveau is dat een ander verhaal, maar veel paarden zijn prima in staat tot allround prestaties.

Pure pleasure paint hengsten zijn hier moeilijk of niet te vinden, maar een puur performance gefokte paint is hier al vrijwel onvindbaar omdat er bijna overal wel wat halterbloed inzit.

Als ik kijk naar mijn hengst, die is puur performance gefokt, geen druppel halterbloed. In principe is hij zelfs gefokt als ranchpaard en dat zijn all rounders.

Er zijn bijv. ook zat "spring" paarden die uitblinken in de dressuur en omgekeerd, dus het meteen uitsluiten van "reiners" voor de pleasure lijkt me wat overdreven, zeker voor het Nederlandse niveau.

lindavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:54

Als ik een veulen zou fokken zou ik inderdaad voor een pleasure/halter gefokt paard gaan en niet snel een reininghengst gebruiken. En echt proberen dat hoge niveau te pakken te krijgen wat je bijvoorbeeld in Amerika ook ziet.

Fokken is natuurlijk altijd proberen en geluk hebben. Heb op één van de afgelopen paintshows een prachtige merrie met pleasure bouw gezien uit een reining hengst en een volgens mij vrij onbekende merrie. Liep een super hunter. Dus dat kan ook :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:17

Erg knappe hengst in NL:
Afbeelding
A Hint Of Te

Helaas niet meer in NL:
Afbeelding
Hints Supreme Mickey

In België:
Afbeelding
Boston Time Reed

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:49

Maar WB, dus geen echt pleasurebloed en dat was de vraag.
En dan denk ik aan bijv
Afbeelding

Afbeelding
One Kool Krymsun

Afbeelding
By Appointment Only
lindavan schreef:
En echt proberen dat hoge niveau te pakken te krijgen wat je bijvoorbeeld in Amerika ook ziet.

Had ik je toch goed begrepen. :D
lindavan schreef:
Fokken is natuurlijk altijd proberen en geluk hebben. Heb op één van de afgelopen paintshows een prachtige merrie met pleasure bouw gezien uit een reining hengst en een volgens mij vrij onbekende merrie. Liep een super hunter. Dus dat kan ook :)

Ja, dat is het geluk dat je soms kan hebben met fokken. Maar als je zekerheid wilt hebben ben je toch het beste af met bewezen lijnen. Een goed paard fokken is tot daar aan toe, maar een bewezen lijn (dus dat het op de nakomelingen over geven wordt) da's heel wat anders.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:51

Natascha dH schreef:
Geheel pleasure gefokte paints zijn er inderdaad eigenlijk niet.
Je bent dus voor een hengst aangewezen op een quarter met pleasurebloedlijnen of je moet diepvriessperma uit het buitenland halen.

Ja en als je een paint wilt fokken die "ook een pleasure proefje kan lopen", dan kan je er inderdaad een reiner opzetten en kijken wat er van komt. ........ 8)7
anika schreef:
I Cee Diamonds die ook zeker wel een pleasure proef kan lopen als Reiner. En Gunners Crome Son die paint en quarter is.. En ze staan in de hengstenspecial! 8-)

Sorry hoor mensen, nemen we onze sport nog serieus of niet? Vraagt er iemand specifiek naar pleasurebloed, moet je niet met reinerbloed en "dat kan ie ook wel" aan komen zetten -:(- }>

Heeft helemaal niks met sport serieus nemen te maken. Dacht dat je wel beter wist Natascha. Maar sorry hoor dat ik je op je groote teen getrapt hebt. :(:) Dat was niet mijn bedoeling! Ze geeft namelijk aan dat ze gek is op paints en dat er weining zijn. En ik heb 2 paint hengsten.

Nee geen pleasure hengsten. Heb daar ook totaal geen ervaring mee. Maar dat is ook niet mijn sport.
Laatst bijgewerkt door anika op 02-02-09 23:00, in het totaal 3 keer bewerkt

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:54

Hints Supreme Mickey staat bij Nico Hormann in training. Weet niet of ie er nog lang staat omdat Nico een reining ruiter is maar er was naar wat ik begreep geen plek bij de pleasure stal in duitsland en wachtend daarop bij Nico gezet omdat dezelfde eigenaren ook in het bezit zijn van Lil Ruf Bandit en die daar nu ook hebben staan.

lindavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 00:14

Die zijn mooi :D Staan zeker niet in de buurt..
Van Hints Supreme Mickey komt er al een veulen aan voor mij, erg jammer dat ie weg is uit Nederland.

Mac

Re: Paint (pleasure) dekhengsten in Nederland en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:58

Importsperma, zou ik ook zeggen :j . Heb ik toentertijd ook gedaan. Helaas las ik vandaag dat deze Pleasure Painthengst onlangs is overleden ;( dus hij is geen optie meer.

In Duitsland heb je wel een paard "echt Pleasure" gefokte hengsten, zoals

A Special Zip:
http://www.phcg-bayern.de/main/53017396 ... 92f63.html

Genuine Technique:
http://www.tauchnerhof.at/50554599630a3da07/index.html

... en anders als uitgangspunt een Paint merrie nemen en dan een AQHA hengst gebruiken. One Hot Krymsun en Texas Invitation zijn sowieso al beschikbaar in NL.

lindavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:40

Jah Genuine Technique vind ik ook prachtig!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:19

Is je merrie een quarter of een paint?

lindavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 00:16

Quarter, een dochter van Flashy Zipper. Maar ik ben nu niet van plan nog te gaan fokken hoor, ben voorlopig wel even voorzien :)
Was vooral benieuwd of ik nou de enige was die de (pleasure) painthengsten miste hier in de omgeving.
Ben er erg in geinteresseerd en volg hengsten die ik mooi vind.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:35

Je ziet daar echt een golvende beweging in. Je hebt een hele periode gehad waarin veel mensen meer pleasuregericht wilden fokken, nu is het toch vooral reining. Maar ik snap wel dat je ze "mist". Ik vind pleasurepaarden persoonlijk ook mooier als reiners.

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:22

Een vriendin van mij wilde dit jaar een pleasure Paint merrie laten dekken maar ze kon ook niet echt een pleasure paint finden.
Haar keuze was uiteindelijk Pure Dynamic, een quarter hengst, want ze geven voor hem op een paint merrie kleur garantie omdat ze zeggen dat hij nog nooit een solid veulen heeft gehad.
Dit is hem:
Afbeelding
En als iemand interesse heeft: ze heeft 2 dekkingen te koop voor maar EUR 750,- ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:46

chexy schreef:
...Pure Dynamic, een quarter hengst, want ze geven voor hem op een paint merrie kleur garantie omdat ze zeggen dat hij nog nooit een solid veulen heeft gehad.
Met zo weinig wit kan ik me niet indenken dat ze 'geen-solid' garantie durven geven. Dat hij 'kleur' geeft is logisch gezien het feit dat hij homozygoot op zwart is.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:02

Idd: kleurgarantie in de zin van "nooit een rood veulen" kunnen ze wel geven, maar een kleurgarantie voor Paint-/vlekkenpatronen van deze hengst lijkt me erg gewaagd, aangezien het me sterk lijkt dat hij ook maar iets van een vlekkengen bij zich draagt ...

Het is WEL een HELE gave hengst trouwens :9 !!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:31

chexy schreef:
En als iemand interesse heeft: ze heeft 2 dekkingen te koop voor maar EUR 750,- ;)

Ván Pure Dynamic?

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:04

storrum schreef:
chexy schreef:

Ván Pure Dynamic?

Ja :D (EUR 750,- per dekking!)

Tuurlijk kunnen ze eigenlijk geen 100% kleur garantie geven maar als ik het goed heb begrepen mag je als het een solid veulen word nog een keer dekken (neem aan voor alleen de shipping kosten dus geen dekgeld meer) zo zeker zijn ze dat het een paint word.
Als jullie het precies zouden willen weten moet ik nog een keer naavraag doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:09

@chexy : ze kunnen dus wel 100% KLEUR-garantie geven, maar geen BONT-garantie. Dus ik ben best wel nieuwsgierig naar die reactie :)

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:21

Nou, snel gevraagt, snel antwoord :D
dit is de e-mail van Black Creek Crossing:
The fee for paint mares is the same as QH ($1500US) We do have a live foal guarantee plus a color guarantee with a fully papered paint mare(no breeding stock). Lori
unquote

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:26

Kleur dus, géén bontpatroon :)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:11

@Chexy: wat een mooie hengst! :wow: en wel handig die kleurgarantie, wat niet betekend dat je altijd een zwart veulen krijgt, aangezien de merrie eventueel mogelijk agouti kan meegeven en dan een bay wordt.