[WN] wie weet een leuke hengst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mientje_18

wie weet een leuke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 23:12

ik heb een vraag
ik ga misschien dit jaar of volgend jaar me merrie laten dekken
alleen wij zijn op zoek maar een leuke hengst voor deze merrie
deze merrie is all around getraind...
we zouden graag een grote hengst er op willen zetten me ouders willen graag een
all arounder hengst er op... ( ik zelf hoop stiekem op een reiner)

Afbeelding

wie zou mij kunnen helpen...
alvast bedankt

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:31

Misschien moet je even wat meer info over je merrie plaatsten ?

Mientje_18

Re: wie weet een leuke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 13:31

wat voor een informatie wil je over de merrie weten?

Mientje_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 13:37

nou het is een merrie met karater...
is wel een hele lieve merrie...
haar vader is Our Colonel Hickory
en der moeder is Starlet Duchess
de merrie is al van af haar 3de bij ons..(en is nu 7 jaar)
ik heb de merrie zelf all around getraind..
en is ook al eens op wedstrijd geweest:D

als je nog meer informatie wil mail dan..

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:44

Shelbie Little Step ( palomino ) miss een idee ?
Staat bij Ton de Rooij of Footworks Finest .
Daar heb ik een veulen van lopen en dat is wel zo een coole kikker.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:46

Wat wil je verbeteren/behouden aan je merrie?

Mientje_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 14:17

_Pasja_ schreef:
Wat wil je verbeteren/behouden aan je merrie?

aan deze merrie hoeft niets verbetert te worden, ze is verder super leuk, en beheerst
bijna alle onderdelen best wel goed!
wat zou er nog verbetert kunnen worden?

ach ja, misschien haar karakter maar ja, zo zijn de meeste merries toch?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:57

Wat versta je onder een grote hengst? Sommige vinden 1.50 m groot andere 1.75m. Hoe groot is de merrie?
Wat wil je met het veulen?
Wij hebben een paint hengst van 1.55m, cutting / reining gefokt, zie profiel en website. En een Lusitano hengst ( kan je een mooie Azteca fokken) , maar ik denk dat je daar niet naar op zoek bent ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:12

Behalve naar bloedlijnen zou ik vooral niet vergeten te kijken naar wat je wilt behouden aan sterke punten van je merrie, en wat je er aan wilt verbeteren.
Dat ze lief is en alles best wel goed kan wil bv niet zeggen dat je qua exterieur geen wensen meer zou kunnen hebben ;)

Mientje_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 11:42

BEDANKT voor al jullie reactie's
ik hoop dat we de juiste vinden...:D

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:23

TS, Met 'verbeteren' wordt hier niet bedoeld of ze lief en leuk is, wel beenwerk, bouw,...
Vind je je merrie bv. te klein, dan kan je er een grotere hengst opzetten zodat je veulen dan (misschien) groter wordt dan de moeder.
Je kunt je misschien eerst afvragen wat je precies wilt in die hengst. Welk onderdeel je wil doen, grootte, prestaties, bloedlijnen, bouw, eventueel kleur, karakter, ...
Als je daar een antwoord op hebt, kan je op zoek gaan naar de hengst die hier het best inpast.

Mientje_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 16:18

de hengst moet lief en betrouwbaar zijn, groter dan 1.50m het liefste een zware bouw, ik vindt kleur niet zo belangrijk het gaat mij er meer om dat er een gezond veulen uit komt, en dat de ouders braaf en betrouwbaar zijn, natuurlijk heb je wel een voorkeur bv. een buckskin een palomino of een zwarte hengst
maar als ik een mooie sorrel ofzo tegen kom waar van ik zeg ja dat is hem doe ik het ook,,
en het veulen moet rechte benen hebben en gezonden voeten enz, me ouders hebben liever een all arounder, die ik dan kan gaan trianen als het oud genoeg is, ik vindt zelf een all arounder ook wel leuk maar het liefste heb ik tog een reiner, ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven,, als je nog meer vragen heb stel ze gerust ;)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:08

Misschien niet zo onbelangrijk: Hoeveel geld je eraan wil geven ;)
Mientje, je zult die hengst toch echt zelf moeten zoeken hoor, ik wou je alleen maar helpen bij het vinden ervan.
En wil niet iedereen een braaf, betrouwbaar en gezond veulen? :) Maar zoiets weet je nooit op voorhand...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:44

En dan nog, wij hebben 2 merrieveulens gekregen uit dezelfde merrie met dezelfde hengst. Zijn echt totaal verschillend, ook (en vooral) qua karakter.

Mientje_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 19:13

ik hoop gewoon hier mensen te vinden die een leuke hengst hebben of weten waar ik en me ouders kunnen gaan kijken en dan kunne gaan beslissen welke het wordt...

voor de mensen waar van ik al bericht (foto's enz) heb gehad alvast bedankt wij gaan het overleggen met zijn alle hier thuis..:D

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:21

Wij hebben nog een hele fijne hengst staan met een zeldzame kleur, nl. silvergrullo. Hij is 1,52 m. en heeft een super cool karakter. Dit is zijn stamboom:

http://www.allbreedpedigree.com/hickories+mega+dsire

foto's kan ik je mailen als je intresse hebt!

We verwachten dit jaar z'n eerste veulens.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:37

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om 'even' een website neer te plaatsen zonder verdere informatie. Als je een leuke hengst voor de TS weet kun je dat aangeven, waarbij de website als aanvulling geld voor een verder goed onderbouwd bericht kan worden geplaatst. Deze berichten zijn dan ook verwijderd.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:16

Mientje_18, ik zou wat meer eisen willen stellen aan je wensen. Dat je merrie All Round getraint is zegt niet zoveel, het zegt meer als ze daarvoor ook geschikt is en mee kan komen in de trainingen ;) Gewoon leuk een veulen erbij fokken puur omdat je merrie lief is wil ik je afraden. Een veulen fokken is idd heel leuk maar ook een verantwoordelijke taak die lang niet zo eenvoudig is zoals het lijkt. Het vinden van de ideale combinatie is niet eenvoudig en wordt te vaak onderschat.

Lijkt me geen goeie combinatie Avensis gezien de merrie zelf ook van Our Colonel Hickory is ;) Is je hengst trouwens getest voor Creme? Hij en zijn moeder lijken geen creme te dragen als ik het zo zie.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:28

Ods schreef:
Lijkt me geen goeie combinatie Avensis gezien de merrie zelf ook van Our Colonel Hickory is ;) Is je hengst trouwens getest voor Creme? Hij en zijn moeder lijken geen creme te dragen als ik het zo zie.

Sorry, zat even niet op te letten :+ Maar mocht je intresse hebben, we hebben ook nog een halfbroer van Hickory's Mega Dsire, nl. Codys Silky Way, dit is een nakomeling van Brennas Kid, van vv. Realley Rugged Kid. Zijn kleur is bay-dun, mogelijk homozygoot.Hij is iets kleiner maar een echte atleet!

Keitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:23

One hot krymsun ;)

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:59

Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt of je hem wilt houden... (kweet niet of het al gezegd/gevraagt is) maar als je het veulen zelf wilt houden is het belangrijk dat je een hengst kiest die jou ligt, dus wat jij fijn/mooi vind aan een paard. Als je hem wilt verkopen is het miss wel een idee om er een super goede hengst op te zetten zodat er veel belangstelling (en hogere verkoopprijs) komt ;) Wel een hele mooie merrie btw :D

Mientje_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 14:55

bedankt voor de reactie's, het hangt helemaal van het veulen af enof we nog wel een paard bij kunnen houden, het liefste houden we het veulen zelf en al het dekken enz goed verloop dan gaan we vaker dekken met haar..
als het aan mij ligt dan hou ik het veulen zelf maar dan wil ik graag een reining veulen, maar het veulen is van me ouders dus die moeten het zelf beslissen, misschien dat ik volgend jaar zelf de merrie laat dekken..

x miene

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:13

Hoi Mientje,

Jammer dat je voor een groter typje gaat ;-) Ik heb zelf een super reiner staan met een geweldig karakter.

Cool veel body en erg fijn om mee te werken. Erg fijn karakter en een erg makkelijk diertje in de omgang. Zijn ouders hebben in het verleden bewezen toppers te zijn. Hij mag dit nog gaan bewijzen hahaha.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:33

Je kunt ook de hengstencatalogus bestellen, kun je het rustig eens nalezen. http://www.dequarter.nl/Hengstenspecial.html
Het hangt er inderdaad wel vanaf wat je wilt uitgeven, kwaliteit kost nu een keer wat meer. Dekgeld begint met € 500,-maar als je het veulen later wilt verkopen kun je beter een hengst zoeken die werkelijk wat gepresteerd heeft.
Dekgeld gaat dan al gauw richting de € 1000,- en meer, maar je veulen is dan wel beter verkoopbaar. Trouwens een reiner kan ook prima pleasure lopen of trail, maar een pleasure paard is meestal niet geschikt voor reining. Succes.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:47

Zarlou: Buckskin. Reining-cutting bloedlijn. Hij is van Hans Nagels.