yerry schreef:Grappig om te lezen dat 'iedereen' weet hoe een doof paard reageert....
Ik kan je vertellen dat je het verschil nauwelijks merkt, en dat ze gewoon net als ieder ander paard reageren. Ik wist in eerste instantie niet dat ze doof was, kwam pas veel later toen ze wel eens alleen in de wei stond. Ze zag me niet en hoorde me ook niet; dus ik was er niet.
Ze kijken en leren heel snel wat jou lichaamstaal is en reageren daar op. Verder heeft ze ook een gewoon oren spel, boos plat in de nek en nieuwschierig oortjes naar voren.
Alleen als ze relaxed is oortjes in 'flapstand'.![]()
Dus als er nog vragen zijn.....vraag het gerust, ik ben de trotse eigenaar van een doof paard!
Yerry, jou merrie gaat er inderdaad super mee om. Ze heeft wat dat betreft een superkarakter.
Maar ik denk dat jou ervaring met 1 niet voor de hele paardenpopulatie kan tellen. Zo denk ik dat onze Probie ook een karaktertje heeft dat zich prima laat kombineren met doofheid. Pooh daarintegen juist niet. Deze hittepetit
zal in zo'n geval zeker iemand of zichzelf een keer beschadigen vanwege een schrikreactie. Dat zou er dan zo-eentje zijn van eerst slaan en dan vragen wie het was die d'r aanraakte
)
Iedereen geeft hier gewoon heel respectvol zijn mening!
Maar idd...ik kan me ook voorstellen dat zeker wanneer ze veel met andere paarden optrekken, t orenspel wel kunnen leren! Toch ben ik wel benieuwd naar de ontwikkeling van t oor in vergelijking tot een 'gewoon' oor...qua spieren enzo. T zal weinig verschil maken, maar ik kán me wel voorstellen dat er verschil is.
Maar da's offtopic!