[WN] ervaringen uitlenen fokmerrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Henla

Re: ervaringen uitlenen fokmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:17

De fokplannen zijn inderdaad voor ons even aan de kant gezet. Heb eens goed nagedacht en wij gaan er toch voor om een jaar of 1,5 ons geld op te sparen en een wat ouder paardje te kopen. En waarschijnlijk laten we over een paar jaar roshni wel een keertje dekken Lachen

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:28

Het kan ook wel goed uitpakken. Kijk naar Dutch van Lesleymoos die uit onze Topnotch is komen rollen "op bestelling". Maar de afspraken moeten inderdaad goed zijn en ieder moet zich er goed bij voelen.
Dit voorjaar krijgt Toppie weer een veulen voor ons zelf. (de combi met Magic die Lesleymoos bedacht heeft is zo mooi gelukt, die proberen we nu zelf ook Clown Knipoog )

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 11:51

precies! maar het is wel een heel verschil, Moos en jullie kennen elkaar al heel wat jaartjes, dat is toch anders dan je paardje bij een 'vreemde' te stallen en ook nog een eind uit de buurt.
Ik had absoluut een goed gevoel bij Henla hoor, maar de afstand was me toch te ver en je kunt niet halverwege de periode spijt krijgen en je paard gaan terughalen.... en bij twijfel niet inhalen dus vandaar dat het niet doorgaat.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:40

En haar gewoon thuis laten tijdens de dracht was voor de andere partij geen optie?
Ik heb Dot nl. ook beschikbaar staan voor een dekking, maar dan blijft ze wel gewoon bij mij tijdens de dracht en zoog peroide. Degene die het veulen wil fokken kan dan gewoon een maandelijkse vergoeding betalen voor verzorging e.d. Zo heb je zelf alles in de hand en heeft de tegenpartij ook geen problemen met risico's e.d. Alleen het risico rond de dracht zelf moet dan ingedekt worden door een extra verzekering, maar ongelukjes door vreemde stal, vreemde paarden of andere manier van verzorgen sluit je zo uit. Kan voor de tegenpartij ook wat waard zijn...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 09:19

nee, die optie was geen optie, stuk minder voordelig dan paard bij hun zetten in de lege stal die er toch al was Lachen
We hebben het er wel over gehad hoor maar dat was dus geen optie.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:57

Wij hebben de fokplannen sowieso even aan de kant gezet door cissy's beslising en iemand heeft ons aan het denken gezet. Voor ons was het fokken dan ook te duur geworden aangezien ik het zonde vind om voor een paard "pensiongeld" te betalen terwijl wij een lege stal over hebben, maar kan cissy dr keuze wel begrijpen. Voor ons is het verstandiger om een paardje te gaan kopen, omdat we zeker weten dat het dan eentje is die goed is qua formaat/postuur voor mijn vriend Lachen
Helaas, het fokken had mij persoonlijk heel leuk geleken...Maar heb Roshni nog die over een paar jaartjes wel klaar is voor een veulen Lachen