Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sevke schreef:Op welk vlak is hij dan 'leuk' ? Wordt hij geshowd of uitgebracht in de sport ?
pinto_1 schreef:sevke schreef:Op welk vlak is hij dan 'leuk' ? Wordt hij geshowd of uitgebracht in de sport ?
Maar is dat dan de hoofdreden om een veulen te fokken? TS geeft aan dat ze hem wil houden als recreatiepaard, waarom zou hij dan leuk voor de show of de sport moeten zijn?
Heb zelf ook een veulen gefokt, mijn merrie heeft geen papier. Hengst voornamelijk om karakter gekozen, niet om exterieur of sporteigenschappen. En ja, mijn doel was (en is) om het veulen zelf te houden voor recreatie.
Tuurlijk kan er financieel van alles mis gaan en zou ik mijn paarden moeten verkopen. Maar moet ik daarom een potentieel sportpaard gaan fokken?
Ben superblij met mijn mix, voor mij is hij het ideale paard. Ik vind hem ook leuk, meer dan dat, en nee, hij gaat niet naar de sport en niet naar shows, maar voor mijn doel is hij perfect, daar gaat het toch om?

superpony schreef:rhian, dan moet je even teruglezen wat de argumenten zijn. Er zijn al diverse redenen genoemd die er echt wel toe doen, om niet zomaar met een paint hengst te gaan dekken.
Daarnaast is over deze combinatie 0,0 nagedacht. OOk voor recreatie moet je wel bewust fokken. Problemen fok je er makkelijker in dan uit.
rhian schreef:Hmmm.. ik ga nu iets ontzettend shockerends schetsen voor de fokkers in dit topic... bokkepruik....
Wij hebben een asbakken rasje met wat arabierenbloed gehad...: nooit ziek, super karakter, 36 jaar geworden...
We hebben ook een holsteiner met volle papieren...: zomereczeem, head shaker, wispelturig karakter ( gelukkig iets minder geworden naarmate de leeftijd wat opliep)...
Vergeef het uiten van mijn mening: maar op beiden paarden ben ik gek ( geweest) en geen haar op mn hoofd om ze ooit weg te doen. Ik ben ZEKER 3000% ervoor dat mensen die echt gaan FOKKEN gezonde ouders gebruiken en tests laten doen ( zouden ze ook es bij mensen moeten doen;) )... sorry, effe de draak steken...
Maar wanneer iemand voor eigen hobby een gezonde merrie heeft en een leuk veulentje daarvan wilt hebben, puur voor de hobby....
Goed, steek van wal... kom met jullie verbale K.O.'s... maar dat is mijn mening...
.ironic__ schreef:Ik kies helemaal niet voor vlekjes, ik hou van veel wit en blauwe ogen, maar dat betekend niet dat als het veulen dat niet heeft dat het niks is he, beetje rare opmerking. Ik hou heel veel van dravers, en zijn die bont??????? Ik vind allebij de rassen erg leuk en dat staat verder helemaal los van vlekken enz
Maargoed daarin heb je natuurlijk verschillende soorten en maten
Tigress schreef:Ach, het verbaasd me niks. Als je met honden niet test, waarom dan wel met paarden?
Qua hengst, ik ben heel benieuwd naar echte presentatiefoto's van hem, waar hij zich van zijn mooiste kant laat zien. Ik vind hem was...nouja, iel ogen. Ik ben qua hengst meer paard gewend denk ikMaargoed daarin heb je natuurlijk verschillende soorten en maten
Ryder schreef:Top dat je je honden wel hebt getest. Maar waarom de papa van je toekomstige veulen dan niet? Wellicht omdat je niet wist dat dit bij de Paint een issue is? (En in dat geval: waarom zou je het niet alsnog doen?)