speciale Quarter of paint hengst.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: speciale Quarter of paint hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:51

Je hoeft het echt niet helemaal uit te leggen hoor. ;)
Ik ben op de hoogte dat de fokkerijen op hun gat liggen.

Maar ik vind eerlijk gezegd niet dat ik een penny droom heb?
Wil gewoon een leuk paard voor mezelf.

Mijn paarden staan er allemaal rond en gezond bij ;) en ik werk enorm hard voor mijn paarden om ze netjes te onderhouden en ze alle zorgen te geven die ze nodig hebben.
Ik hoef mij niet te verdedigen tov jullie.
Val beter mensen lastig die vollop fokken voor handel , of stuur zangersheide een mailtje, en vraag ze eens wat er gebeurt met die 100e veulens die niet goed genoeg bevonden worden?

Nee inderdaad ik kan niet garanderen dat ik ze nog 30 jaar bij me kan houden.
Maar dat kan ik ook niet voor de paarden die ik gekocht heb als baby.

Ik zie gewoon graag een leuk kleurtje, of daar nu een bay, dun, grullo, red dun, etc uit komt, goh ja maakt niet uit?
Ik wil gewoon de kansen zo hoog mogelijk voor mezelf leggen.
En maak jullie vooral allemaal geen zorgen? Ik heb fokkers en kenners ingeschakeld voor mij te helpen op mijn zoektocht.
En nogmaals ... Pennydroom? Ik ben ondertussen wel oud genoeg om er degelijk over na te denken hoor ;)
Maar toch bedankt voor de bezorgdheid. Hier zit duidelijk niemand die mij serieus kan verder helpen.

Voor mij mag dit topic dicht.
Die gene die mij een Nette Pb hebben gestuurd voor mij te helpen op mijn zoektocht HEEL erg bedankt !

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: speciale Quarter of paint hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:01

Roosjuh, zou jammer zijn dat de topic dicht moet. Zoek zelf een leuke hengst (die mogelijk een leuk kleurtje kan doorgeven) voor mijn half-arabische vosse merrie :-)

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:03

Ik ken geen 1 serieuze en goede hengstenhouder die je nu een goed advies gaat geven als je zo blijft reageren. Je doet het zelf om steeds terug te komen op ik wil een paardje voor mezelf, uit mijn eigen merrie, ik wil het liefst een leuk kleurtje en ik weet het allemaal zo goed. Dat is van geen een kant serieus een goed overwogen keus maken, echt niet.
Weet je hoeveel mensen investeren in goed fokken?

Ja, op kleur fokken, maakt uit, ook voor jezelf. Het gaat er gewoon om, dat jij ten koste van alles en alle adviezen van mensen die wel degelijk ervaring hebben, toch per se een extra veulen op deze wereld wil zetten, omdat JIJ dat zo graag wilt.

Zangersheide of wie dan ook hebben we niks mee te maken, die vragen het niet. En ja, ook de grote gasten die door blijven gaan zitten weleens fout, maar dat zijn hele andere situaties.

Je hoeft je tegenover ons niet te verdedigen, maar jij opent een topic en jij presenteerd jezelf zo, stelt deze vraag en jij wil een veulen. Op basis wat jij verteld en vraagt, krijg je hele goede antwoorden, die jou niet aanstaan. Dan is het opeens allemaal niet goed? Ga dan naar een hengstenhouder die wel jouw merrie wil dekken, maar ga ook eens goed rondkijken naar wat er allemaal te koop staat, wat er allemaal bij de slager komt en wat er verwaarloosd bij staat vanwege de crisis.

Kun je dat niet en reageer je zo, ben je imo idd niet verstandig bezig en idd een pennydroom aan het najagen, waar niet goed over nagedacht is. Zonde!!

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:07

dus het is geen arabier,(arabier = idd arab. volbloed) en nog zonder papier ook ?
zou eerst maar eens checken, veel quarters dekken niet buiten het ras, en zeker geen merrie zonder papier.
koop gewoon een leuk veulen, ben je gelijk klaar, heb je wat je zoekt, en heeft het beestje een goed tehuis..

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:09

Gleyla ;) achjeeh zet je maar klaar dan, want dat hebben ze toch niet graag.
Spreken misschien even via pb? Want fokken met een halfbloed zal ook wel niet geapprecieerd worden.

Superpony: Dat is dan jou mening.
Hou je mening maar voor jezelf. Ik spreek wel met mensen erover.
Nog niemand die mij zo een dingen heeft verteld als jij ;).
Der is nog geen enkele hengsten houder geweest waar ik ben gaan kijken, die mij gezegd heeft dat hij niet met mijn merrie wil dekken.
En aub , reageer dan ook even in alle andere topics waar mensen graag een veulen willen fokken.

Spicegirl: Mijn merrie heeft WEL papier. BAPS papier. Volledige stamboom staat er in geschreven.
Heb alles al eens voorgelegd bij het Quarab.
Ik wil geen veulen kopen . Ik wil een leuk veulen uit mijn merrie.
Het is een enorm goede merrie die al genoeg gepresteerd heeft met een hele leuke kop op.
Netjes all round.
Zie niet in waarom ik niet met haar mag fokken?

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: speciale Quarter of paint hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:14

Voor mij mag dit topic dicht ;)
een eigenaar van een hengst met pedigree , confirmation and show record
wil wel mijn vreselijke ' ezel ' merrie dekken en gelooft in goed veulen.

sonita

Berichten: 842
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:24

Gefeliciteerd met de aankoop van je dekking.
Mogen we ook weten op welke hengst je keuze is gevallen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:25

Gefeliciteerd, ik hoop voor je dat je merrie drachtig wordt, ik hoop op een voorspoedige dracht voor je merrie, een probleemloze bevalling en een gezond veulen.

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:26

Roosjuh, had al eens een topic gestart :D [WN-FA] Vraag ivm dekking

Ik wil er ook eentje, puur voor mezelf.. Om het buikje van mijn merrie te zien groeien, alles te geven wat ze nodig hebben :-)... En graag met een leuk kleurtje!

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: speciale Quarter of paint hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:31

Gleya: super! ik zal je topic zeker even volgen.

Bedankt voor de wensen, maar ik ga eerst nog een 2e keer terug naar die hengst.
Mijn merrie word eerst nog getest en dan maak ik mijn keuzen.
Heb nu drie hengsten waar ik uit ga kiezen.

Gp mister dual jack zit er tussen , en de 2 andere moet ik nog eens gaan bekijken.
Gaat iig over een palomino met foundation lijn.
En een grullo hengst

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:13

sorry, ik had begrepen, dat er geen papier bij zat...
maar je maakt me nieuwsgierig ; ...." Het is een enorm goede merrie die al genoeg gepresteerd heeft met een hele leuke kop op. "
wat zijn die prestaties ?
en heb je een foto van je merrie ?

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: speciale Quarter of paint hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 19:16

M springen tussen de paarden.
L dressuur
L Sgw

Team penning en cattele penning ben ik nu met haar bezig.
Die heb ik ja. ik heb er hier in het topic ook geplaatst geloof ik?

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:18

ohja, ik zag m net... :j

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 00:15

roosjuh17 schreef:
Voor mij mag dit topic dicht ;)
een eigenaar van een hengst met pedigree , confirmation and show record
wil wel mijn vreselijke ' ezel ' merrie dekken en gelooft in goed veulen.


De meeste hengsten hebben een pedigree {:)-:
Wat is confirmation? Bevestiging dat je betaald hebt? }>
Leuk dat de hengst een show record heeft. Heeft ie dan ook wat gewonnen?

Ik snap je reacties wel een beetje, maar ik snap de anderen ook.

tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:19

roosjuh17 schreef:
De vereisten van quarab ' heb ik terug gemaild gekregen ' zijn dat beide ouders geregistreerd staan bij Paint, Quarter of Arabisch stamboom.

Mijn merrie staat geregistreerd bij BAPS , Belgische arabische paarden stamboek.
De bloedvoering van de Quarab kan 1/8 tot 7/8 bedragen. Ofwel een Quarab moet minstens 12,5% Quarterbloed of Paintbloed bevatten en 87,5% Arabisch bloed, of 12,5% Arabisch bloed en 87,5% quarter of paintbloed.Paarden met andere rassen in de stamboom worden niet in het Quarab stamboek opgenomen.

Ik heb niks tegen fokken op kleur, als er ook naar conformatie en verbeteren gekeken wordt :) Dat even voor alle duidelijkheid. Het lijkt me dat dit wel jouw bedoeling is, dus ik zou zeggen, geniet er van.

Maareuh, je veulen zal niet als Quarab kunnen ingeschreven worden als de merrie ergens in een ver verleden Welsh draagt, ook al heeft ze papieren van het BAPS. Mijn merrie heeft ook papieren van het BAPS, maar is alles behalve een arabier ;) Helaas heeft ze ook maar 'halve' papieren, al weet ik de volledige afstamming, beetje jammer wel.
In welk register staat ze ingeschreven? Als ze BA is, dan is het een volbloed arabier en is er geen enkel probleem, als het BC is heb je een 'halfbloed' (ook al heeft die 99,9% AV), dat papier is te vergelijken met NRPS. Je zal dan helaas nooit een Quarab veulen kunnen fokken zoals vereist voor het Quarab stamboek. Tenzij die 0,01% quarter of paint blijkt te zijn natuurlijk, maar je zegt dat het Welsh is, dan houdt het helaas op vrees ik. Al ga ik er vanuit dat je dit vast zelf ook wel wist :)

Maar papieren van het half quarter stamboek (met volledige pedigree dan) zal vast wel geen probleem zijn denk ik. Ik weet niet goed hoe dat juist werkt, dus ja, daar kan ik ook echt niks over zeggen. Maar lijkt me dat je bij een volledig geregistreerde pedigree langs moeders kant en volledig geregistreerde pedigree langs vaders kant, gewoon vol papier krijgt.

Overigens ben ik ook wel nieuwsgierig naar welke hengst je gekozen hebt :) Hopelijk loopt het allemaal voorspoedig! En ik ben dan wel heel benieuwd naar foto's eens het veulen er is :D

En zou zonde zijn als het topic op slot gaat, ik vind het een interessante discussie (mits het netjes blijft) en ben zelf ook enorm geïnteresseerd in kleur. Ik vind het dan ook geweldig om al die yummie hengsten met kleur te zien passeren :9 .

Zelf heb ik wel besloten om met mijn eigen merrie niet te fokken, ook al is ze érg all round, heeft ze een werkwillig karakter en een leuk kleurtje... Ze heeft gewoon niet de wenselijke conformatie en dan mag ik nog zo een goede hengst uitzoeken, fokken blijft gokken, dus god weet wat er uit komt :+. Voor hetzelfde geld is het veulen gewoon super, maar het kan ook heel anders uit draaien, dat weet je niet hè. Nee, dan koop ik mij over een aantal jaar wel, wanneer ik echt weet welke richting ik verder uit wil, een veulen of jong paard met de gewenste bouw en karakter (en kleur mss :o hihi). Maar dat wordt waarschijnlijk wel een merrie dan, want ooit wil ik toch graag eens een veulen fokken hoor }> haha.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:58

gut wat een emoties toch weer als iemand een veulen wil fokken dat geen stamboekveulen wordt... TS; gewoon lekker doen wat je wilt! Ik kan je vertellen dat je veulen geen Quarab papier kan krijgen als er welsh bloed bij in zit, alleen AV, paint en quarter bloed wordt geaccepteerd. Het veulen kan wel in het BAPS worden ingeschreven of (in NL) bij het NRPS. Maakt het wat uit? Nouja, je paard zal hoe dan ook nooit een quarter worden dus aan de top wedstrijden kan hij zowieso nooit aan deelnemen, dus het ligt er aan wat je zelf vind.

Wat ras betreft kun je dus alle kanten op; arabieren zijn er wel in mooie kleurtjes hoor. Zelf vind ik Rhevelation heeel mooi http://www.rhevelations-arabians.ch/hengst.htm en die is 100% AV. Maar als ik toch buiten de av's zou kunnen kijken zou ik ook Kharamel GF niet uitsluiten, die is volgens mij ook van een bokker (geweest). En als je toch de quarter kant op gaat en zekerheid wilt hebben van een kleurtje zou ik eens pben naar bokker luominen, die is bezig met sperma van Hollywood White promoten, da's een perlino met goede showresultaten, met een vos merrie heb je dan 100% zeker een palomino.

Kijk ik vind ook dat een goed paard geen kleur heeft, maar dat geldt vooral als je een wedstrijdpaard/showpaard zoekt. Op prestaties kun je geen kleur plakken (behalve in de dressuur waar donkere paarden het gek genoeg statistisch gezien beter doen dan vossen :+ ) maar op een hobby paard wel, why not? Als je kleur leuk vind dan geef je toch 500 euro meer uit voor het veulen dat je écht hebben wilt? Ik snap het probleem niet zo, de meeste recreatiemensen kijken meer naar het paard dan ze er op zitten; dan mag je toch wel zorgen dat je er graag naar kijkt? En naar het papier kijk je ook amper, dus als een ander genoegen neemt met BAPS? prima toch? Ik begrijp niet waarom mensen daar zo fel op tegen zijn.

En dat het crisis is en er paarden verwaarloosd worden of geslacht. Sorry maar TS kan al die ellende niet tegenhouden of een halt toeroepen door een paard minder te fokken hoor. Bovendien gaan er elke dag ook heel veel ménsen dood aan honger en ellende, daar hoor je ook nooit over klagen. Ik vind het een leuke merrie TS; veel plezier met je veulen.

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: speciale Quarter of paint hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 00:23

Bedankt! Ga ik ook zeker doen.
Vind dat ze dan wel ieder topic zo mogen commentaar geven ;) en naar zichzelf kijken die zelf een dekhengst hebben en zelf jaarlijks vele veulens op de wereld zetten terwijl er al oo zo veel zijn.
Dan gaat mijn ' ezel' niet erger of minder erg maken.

Ik heb meerdere fokkers gemaild, dus ik hoop iets terug te krijgen ivm stamboek en welke van mijn gekozen hengsten het beste lijkt etc.
Bedankt voor de info!

sabrini
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:09

hallo allemaal ik ben nieuw op het topic en dit heeft er niets mee te maken maar als je een paint horse merrie hebt en fokt met 100 procent arabische volbloed komt die dan in het quarab stamboek. of is het altjd zo dat je dan 50 procent halfbloed hebt

MNBB
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:34

het is mischien een late reactie, (zat eerder nog niet op Bokt) en ik heb begrepen dat je inmiddels al een leuke hengst hebt uitgezocht voor je merrie.
Ik ben zelf eigenaar van een mooie Paint Hengst en ik heb alle reacties eens gelezen en ik snap alle heisa niet zo.
Als jij nou toch op zoek bent naar een mooie hengst met welke kleur dan ook, dan moet je dat toch zelf weten? daar heeft niemand anders iets mee te maken of jij wel of niet moet gaan fokken. Laat je niet gek maken door al die negatieve berichten en fok gewoon een leuk veulentje met jouw merrie en de hengst van je keuze of je daar nu papieren voor kunt aanvragen of niet.
Met onze hengst dekken wij alle merries; met of zonder papieren, quarter, paint of welk ras dan ook. Wij vinden het nl wel erg leuk als mensen onze hengst uitkiezen als vader van hun veulen.
Ik wens je heel veel plezier met je merrie en toekomstige veulentje. mocht je nog informatie willen over onze hengst kun je dat vinden op www.mrgaycandydoc.nl

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:33

De hele heisa, zoals jij het beschrijf, gaat over het verschil over fokken voor kwaliteit en niet zomaar een der welke merrie dekken om te vermeerderen.

Verder denk ik dat de TS genoeg informatie heeft gewonnen en gekregen om de juiste keuze en beslissing te maken.