tasja006 schreef:
Behalve alleen een foto is het misschien ook handig om wat meer gegevens en de zo aangeprezen stamboom te zien?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chexy schreef:Wat betreft de bloedlijn kun je elke kant op dus je kan puur op je eigen smaak af gaan. Omdat je merrie nauwelijks of geen volbloed zo als Doc Bar heeft hoef je ook niet daarop te letten dat je niet te veel volbloed in kruisd.
Shelbies Little Step ken ik niet maar wel twee nakomelingen en die zijn erg leuk en ook aan de grote kant. Wat ik heb begrepen lag het niet aan hem, dat hij niet geshowt werd.
Just Big Star To Cash heeft een mooi maat maar is niet extra groot. Ik schat hem op 1,48-1,50m.
Just Royal Peppy Comand is nog een stuk groter dacht ik en ook een leuke hengst.
Waar je aan moet denken is dat de hengst niet meer dan 15-20 cm groter is dan je merrie anders krijg je een grote kans op fouten in de bouw van je veulen (korte benen van moeder + lange rug van de vader = tekkelpaard) dat hoeft tuurlijk niet maar hoe verschillender de ouders zijn hoe groter het risiko.
essiedepessie schreef:Doc Bar heeft heel veel volbloed in zijn lijn...Dus veel doc bar in je papier, is veel volbloed.
veel volbloed is een heter paard.
essiedepessie schreef:In de "verkoop" zin wordt aangegeven dat ZIJN nakomelingen allen cowy zijn.
Ik zou gewoon met een dier dat veel docbar in de bloedlijn heeft niet kiezen om er nog een dier op te zetten dat veel docbar in de bloedlijn heeft.
Als je in mijn profiel kijkt naar de allbreed van mijn merrie, dan zie je daar een dubbele lijn peppy san badger in terugkomen, ik zal dus niet gaan kiezen voor een hengst die ook weer PSB in zijn lijn heeft.
Listo, Smart Chic Olena en zo nog veel meer, supergoede paarden, maar niet voor iedereen. Dat zijn type paarden waar je van moet houden, en zo geld dat ook voor Peppy San badgers etc..
aangezien iemand mij laatst condoleerde met deze bloedlijn... blijkt wel dat niet alle mensen gecharmeerd zijn van Peppy San Badger.