[WN] Reininghengst gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:36

tasja006 schreef:
hoi ik weet wel nog een met een tof kleurtje als extra een grullo
Afbeelding
hij heeft mooie bloedlijnen met hoog foundation gehalte en ook redelijk cutting gehalte
hij is reining getraind en doet het zeer goed
en staat ki ter dekking

Behalve alleen een foto is het misschien ook handig om wat meer gegevens en de zo aangeprezen stamboom te zien?

tasja006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:39

Laatst bijgewerkt door BlueStar op 03-05-14 11:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: hengst is niet meer beschikbaar

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:11

Wat betreft de bloedlijn kun je elke kant op dus je kan puur op je eigen smaak af gaan. Omdat je merrie nauwelijks of geen volbloed zo als Doc Bar heeft hoef je ook niet daarop te letten dat je niet te veel volbloed in kruisd.
Shelbies Little Step ken ik niet maar wel twee nakomelingen en die zijn erg leuk en ook aan de grote kant. Wat ik heb begrepen lag het niet aan hem, dat hij niet geshowt werd.
Just Big Star To Cash heeft een mooi maat maar is niet extra groot. Ik schat hem op 1,48-1,50m.
Just Royal Peppy Comand is nog een stuk groter dacht ik en ook een leuke hengst.
Waar je aan moet denken is dat de hengst niet meer dan 15-20 cm groter is dan je merrie anders krijg je een grote kans op fouten in de bouw van je veulen (korte benen van moeder + lange rug van de vader = tekkelpaard ;) ) dat hoeft tuurlijk niet maar hoe verschillender de ouders zijn hoe groter het risiko.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:43

chexy schreef:
Wat betreft de bloedlijn kun je elke kant op dus je kan puur op je eigen smaak af gaan. Omdat je merrie nauwelijks of geen volbloed zo als Doc Bar heeft hoef je ook niet daarop te letten dat je niet te veel volbloed in kruisd.
Shelbies Little Step ken ik niet maar wel twee nakomelingen en die zijn erg leuk en ook aan de grote kant. Wat ik heb begrepen lag het niet aan hem, dat hij niet geshowt werd.
Just Big Star To Cash heeft een mooi maat maar is niet extra groot. Ik schat hem op 1,48-1,50m.
Just Royal Peppy Comand is nog een stuk groter dacht ik en ook een leuke hengst.
Waar je aan moet denken is dat de hengst niet meer dan 15-20 cm groter is dan je merrie anders krijg je een grote kans op fouten in de bouw van je veulen (korte benen van moeder + lange rug van de vader = tekkelpaard ;) ) dat hoeft tuurlijk niet maar hoe verschillender de ouders zijn hoe groter het risiko.

Wat is het probleem met te veel volbloed? Ten andere, Doc Bar was geen volbloed, Doc Bar was een quarter horse. Sired by Lightning Bar (AQHA), out of Dandy Doll (AQHA).

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:52

Doc Bar heeft heel veel volbloed in zijn lijn... :) Dus veel doc bar in je papier, is veel volbloed.

veel volbloed is een heter paard.

Hygge

Re: Reininghengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:57

ik zou gaan kijken naar wat je verbeterd wil hebben en daar een hengstenkeuze uit maken

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:04

essiedepessie schreef:
Doc Bar heeft heel veel volbloed in zijn lijn... :) Dus veel doc bar in je papier, is veel volbloed.

veel volbloed is een heter paard.

"The key to Doc Bar’s success was summed up by Charlie Ward, manager of the Jensens’ ranch, “is that he’s so consistent in his type. His colts are all uniform and possess a lot of sense. They’re easy to train, they have a lot of natural ability – every one of them is cowy.”"

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:28

Ja hallo, dat is een reclame add voor de hengst.

en cowy, vind ik overigens niet altijd even gunstig voor een reiner... cutters zijn zelfdenkers.. kijk naar een listolena dat zijn ook niet de makkelijkste paarden.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:15

Was Doc Bar cowy? Of kwam het cowy aspect van de merries die hem bezochten (v. King, Poco Bueno, ...), met trouwens eerder lage volbloed % ? ;).
Listo Lena is ook een resultaat van dergelijke cross (Doc O'Lena = Doc bar x Poco Bueno dochter).
Doc Bar is trouwens ook veelvuldig terug te vinden in de afstamming van reiners als Wimpys Little Step.
Ik denk dat generalisaties niet altijd zo goed standhouden. De belangrijkste volbloed invloed is nog steeds Three Bars: "In an age of hot-blooded, hair-triggered racehorses, Three Bars’ easygoing disposition was something of an anomaly. His temperament was one of the reasons he succeeded as a sire." “You could look in his eyes and know his disposition, and know he wasn’t a horse that was going to cause any problems.”

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:04

In de "verkoop" zin wordt aangegeven dat ZIJN nakomelingen allen cowy zijn.

Ik zou gewoon met een dier dat veel docbar in de bloedlijn heeft niet kiezen om er nog een dier op te zetten dat veel docbar in de bloedlijn heeft.

Als je in mijn profiel kijkt naar de allbreed van mijn merrie, dan zie je daar een dubbele lijn peppy san badger in terugkomen, ik zal dus niet gaan kiezen voor een hengst die ook weer PSB in zijn lijn heeft.

Listo, Smart Chic Olena en zo nog veel meer, supergoede paarden, maar niet voor iedereen. Dat zijn type paarden waar je van moet houden, en zo geld dat ook voor Peppy San badgers etc..

aangezien iemand mij laatst condoleerde met deze bloedlijn... blijkt wel dat niet alle mensen gecharmeerd zijn van Peppy San Badger.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:53

Pardon?
Erg gek op PSB! Hoe meer hoe beter.
Wij hebben een merrie met 4x DB vlakbij, het is een pennyponnie :j
En ja erg cowy, gelukkig!
Wat de ene heet noemt, noemt de volgende werkwillig of voorwaarts.
Zelfdenkend graag, eenmaal broke, de fijnste paarden, vind ik.
Wij hebben ooit een paard gehad dat niet cowy was, en volgens mij zo dom als een deur :o
Was race gefokt, heb er een reiner van gemaakt, o en was een pleasure paard in zijn vorige carriere.
Vertel mij dan eigenlijk maar eens wat nou een echte reiner is?!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:46

Mijn paard ;)

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:03

Als ik even naar haar papier kijk, is ze gewoon een cowhorse, en niet zo'n beetje ook.
Jij blij met je " reiner'' :D

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:07

Maarrrrr, als ik kijk naar het verschil tussen morris (doc bar doc bar doc bar doc bar doc bar) dan liggen deze 2 mijlenver uit elkaar.

dit paard is namelijk per definitie luiig, wat ik fijn vind aan een reiner.

Morris daarentegen was heet, snel, ontzettend loperig, en bijv op het strand gingen we als volleerd cutter langs alle obstakels. Ik prefereer in een reiner toch wat meer rust.

Overigens was morris het meest bijzondere paard ever, maar als "reiner" was hij imo wat minder geschikt.

Ik weet dat PSB een cowhorse was hoor :)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:44

essiedepessie schreef:
In de "verkoop" zin wordt aangegeven dat ZIJN nakomelingen allen cowy zijn.

Ik zou gewoon met een dier dat veel docbar in de bloedlijn heeft niet kiezen om er nog een dier op te zetten dat veel docbar in de bloedlijn heeft.

Als je in mijn profiel kijkt naar de allbreed van mijn merrie, dan zie je daar een dubbele lijn peppy san badger in terugkomen, ik zal dus niet gaan kiezen voor een hengst die ook weer PSB in zijn lijn heeft.

Listo, Smart Chic Olena en zo nog veel meer, supergoede paarden, maar niet voor iedereen. Dat zijn type paarden waar je van moet houden, en zo geld dat ook voor Peppy San badgers etc..

aangezien iemand mij laatst condoleerde met deze bloedlijn... blijkt wel dat niet alle mensen gecharmeerd zijn van Peppy San Badger.

Natuurlijk staat er dat zijn nakomelingen allen cowy zijn, aangezien er weinig anders dan cowy merries gebruikt werden, tenzij in het begin van zijn carrière toen hij nog als halter hengst gebruikt en gepromoot werd. Het is dus eigenlijk gewoon een correcte weergave :).
En over de PSB heb ik inderdaad ook al gelezen dat ze niet de makkelijkste zijn. Maar meningen verschillen zoals iemand al zei en bovendien is het niet zo eenvoudig als "veel volbloed is een heet paard". Zippo Pine Bars worden vaak omschreven als lui, wel daar zit ook een ferme scheut Three Bars (volbloed) in.
Het hangt ook sterk af van de combi met de ruiter. Ik wou enkel maar zeggen dat volbloed niet noodzakelijk slecht is. Gezien de geschiedenis van de AQHA zou het omgekeerde kunnen gelden. Als je kijkt naar de supreme champions bijvoorbeeld, eigenlijk het prototype van wat de quarter zou moeten zijn zoals bedoeld bij de oprichting van de AQHA.
"A registered Quarter Horse will be awarded the title of Open AQHA Supreme Champion that meets the following requirements:

1. Has earned two official speed index ratings of 90 or higher (AAA).

2. Has won a total of 40 points in recognized halter/performance halter and performance classes at five or more shows and under five or more different judges approved by AQHA or in races recognized by AQHA and, won a minimum of 15 of these points earned in the halter classes with a minimum of eight of the points being earned during or after the horse's 2-year-old year. Must have won at least two Grand Championships, with five or more horses in the sex division, and the points must have been earned under two different judges, with at least one of them being earned on or after the horse's two-year-old year.

At least 20 of the 40 points must have been earned in performance events at AQHA-approved shows or in races, with at least 20 of the performance points earned in one or more of these events: reining, working cow horse, western pleasure, western riding, jumping, green working hunter, working hunter, hunter hack, hunter under saddle; and with at least 8 of the 20 performance points earned in one or more of the following cattle events: tie-down roping, dally team roping (heading and/or heeling), cutting."

http://horsesonly.com/crossroads/supreme/origin.htm

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:13

Om even terug te komen op de hengst.
Het is toch nog een hele andere geworden dan alle voorgestelde, maar toch erg bedankt!
Het is deze mooie jongen geworden.
http://www.youtube.com/watch?v=qCfwc5NDH4A
Als alles goed gaat, kan ze binnen dit en 2 weken ingespoten worden.
Ik hou jullie op de hoogte!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:16

Prachtig dier! Wat heeft je voor deze doen besluiten eigenlijk?

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:18

Goed paard! ben ook wel benieuwd waarom je voor deze gekozen hebt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 09:44

Goh, dit paard komt binnen een paar weken bij ons op training (bij onze trainer op de manege bedoel ik dan). Hij raadde hem direct aan, vooral wegens zijn karakter, maar ook wegens zijn kwaliteiten. Ben hem gaan bekijken en ik was direct verliefd, wat een superlief paard, beweegt mooi en is super koel. Hij zit van grootte ideaal en staat nu ook nog eens op een dekstation op 10 minuten van waar de merrie staat.
Beslissing was snel gemaakt, uiteindelijk moet je toch ergens kiezen.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:11

Helemaal mee eens. Kon niet beter. Ik hoop dat alles goed zal gaan!!