[WN] Welke kleur is dit en krijg ik waar voor m'n geld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:46

Dat zeg ik ook, prestatie zit ver weg. Prijs is voor een heel groot deel gebaseerd op het kleurtje, maar ondanks dat zit er wel een goede basis lijn onder uit hele goede paarden. Overgrootvader is Hollywood Jac en over/ over groot vader Great Pine.
Niet alle toppaarden worden op het niveau uitgebracht wat ze aan zouden kunnen. De ouders van mijn hengst bijv. voeren uitstekend bloed maar zijn zelf alleen, overigens zeer succesvol, uitgebracht in landelijk roping/ cutting shows. Ik vind papier wel belangrijk, maar het zegt niet alles, er wordt vaak te veel aandacht geschonken aan de prestaties van de ouders. Persoonlijk zou ik eerder een dier kopen met papieren als van deze merrie als van de "trend" peperdure hengsten van het moment. Prijs schiet dan helemaal omhoog en de evt. topprestaties rijdt je er alleen uit als je zelf een topper bent, op topniveau kan en wil presteren en jezelf en het paard onder die druk wil rijden. Veel superpaarden komen niet op die top omdat niet iedereen het zichzelf ( en zijn paard) "aan wil doen".

Dit is overigens een Paint Horse!

Anoniem

Re: Welke kleur is dit en krijg ik waar voor m'n geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:51

Trouwens, ik zou dit veulen zeker even laten testen op HERDA voordat je hem koopt. Great Pine is bijv drager van Herda.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:57

Ik herken dat veulen volgens mij maar zeker weten doe ik het niet :(:)

En ts als je het alleen voor de kleur doet dan is het wel een apparte en dat kost gewoon geld...
Maar ik weet zeker dat er genoeg andere paints die iets minder bijzonder zijn voor minder geld weggaan... Jou pijsvoorbeelden bij de eagles ranch zijn ook niet te vergelijken... Vind dat ze daar te mooie prijzen vragen!
De vraag naar paint veulens is trouwens erg ingezakt naar mijn mening! Een vriendin van mij heeft een leuke jaarling te koop staan en daar heeft pas 1 persoon naar de vraagprijs gevraagt nav een advertentie op mp...
In tijd van de crisis zijn alle paarden in prijs gezakt :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:32

Niels schreef:
Trouwens, ik zou dit veulen zeker even laten testen op HERDA voordat je hem koopt. Great Pine is bijv drager van Herda.

Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn, laat op HERDA testen voordat je koopt!

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:35

Niels schreef:

Cassidy schreef:
Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn, laat op HERDA testen voordat je koopt!

Dat is al gedaan Niels en Cassidy, stond in openingspost van TS
Citaat:
ze is igg getest op Herda, zou ik haar ook nog op HYPP moeten laten testen?

Ik vind het een plaatje van een veulen en het geld wat jij er wel of niet voor uit wil geven...tja...dat is aan jou. Ik heb mezelf onlangs op een 2-jarig vosbont-mini-shet-hengstje getrakteerd en velen hebben mij voor gek verklaard, want shet-hengstjes zijn ongeveer de goedkoopste beestjes die er zijn, maarrrr....hij heeft zulke lange maantjes, een vreselijk mooie staart en anderhalf blauw oog....jeetje wat was ik verliefd!!! Ik heb er geen spijt van hoor.

Succes met het nemen van een beslissing!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:38

Lovepaints schreef:
Als ik het geld zou hebben, zou ik nu er voor gaan!

Helemaal mee eens! Als je er verliefd op bent zou ik het risico niet nemen dat ie straks weg is. En deze mensen hebben volgens mij voldoende ruimte dus kunnen het veulen relatief goedkoop laten overwinteren, volgend jaar als jaarling of als 2-jaars brengt hij zomaar weer meer op.

Een stukje uit een tekst dat ik een poosje geleden tegenkwam en waar je misschien over na kunt denken: ;)

Veel geïnteresseerden besluiten niet tot koop over te gaan omdat de prijs van hun droompaard 500 tot 1000 euro te hoog is en onderhandeling niet het gewenste resultaat brengt. Zo ver zo goed.

Als ik hen er dan op wijs dat een paard dat men op 3-jarige leeftijd koopt en dat een normale paardenleeftijd bereikt van ongeveer 25 jaar in deze totale tijd ongeveer 100.000 euro kost dan wordt ik vaak verbaasd aangekeken.

Deze berekening is heel eenvoudig en kontroleerbaar. Bij een normale stalhuur van ong. 250 euro per maand, daar komt bij de hoefsmid, wormkuren, verzekering, entingen, en dan moet het paard gedurende deze tijd niet eenmaal ziek worden!
De dierenartskosten komen daar nog bovenop. De kosten van toebehoren etc. zijn hier niet eens meegerekend.

Op grond hiervan kan ik niet begrijpen dat bij een verkoop vanwege 500 of 1000 euro verschil een paard niet gekocht wordt of zelfs een 'tweede keus' paard wel genomen wordt vanwege het prijsverschil.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:42

Met dat verschil dat je zelden bij een driejarige de actuele kostprijs moet betalen. Je ziet te vaak dat een veulen 4500 moet kosten en een driejarige uiteindelijk ook. De kosten voor de opfok tot die tijd is zelden in de vraagprijs opgenomen.

Maar ik ben het helemaal met je eens, als het dier je zint, en je niet het gevoel hebt dat je belazerd bent als je de vraagprijs geeft, moet je dat gewoon doen. Maar ga dan niet vooraf twijfelen (en al helemaal geen advies vragen). Schaf het dier aan, en ga desnoods zelf achteraf op de blaren zitten :x

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:49

Cassidy schreef:
Een paard is waard wat de gek ervoor geeft. Ik vind het een mooi breed gebouwd veulen, met een sprekende vachttekening.
Mocht alles goed gaan: gefeliciteerd. Het is een mooi dier. Wil je er reining mee gaan doen?

Cassidy schreef:
"A good horse has no bad color". Als het veulen je aanstaat, gewoon doen, of het nu vos, bruin, dun is of pimpelpaars met donderwolken. Toch?

Cassidy schreef:
Ik zou het ook teveel geld vinden, en het voor dat bedrag echt niet doen. Laat je niet gek praten dat je een dergelijk veulen nooit meer vindt. De markt is ook in Duitsland ingestort, dit veulen is echt niet zomaar verkocht voor dat geld. En indien wel, heeft een ander er teveel voor gegeven, en heb jij het geld lekker op zak.
Iedere maand dat het veulen er nog staat kost het de eigenaren geld. En als het veulen straks gespeend moet worden, willen ze vast verder onderhandelen.

Beetje tegenstrijdig... ;)
Moet ze het volgens jou nu wel of niet doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:56

Zij kan het doen. Ik zou het niet doen, maar dan heb ik er ook al 3 staan en geen behoefte aan een vierde. Niets tegenstrijdigs aan, of zie jij dat anders?

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:01

volgens mij is het niet van belang wat andere bokkers vinden maar dat TS zelf haar keuze maakt.
ieders advies in dit topic heeft een stukje waarheid en TS zal daar haar eigen weg in moeten vinden.

@cremellogek: succes met het nemen van een besluit! als je portemennee het toelaat, het veulen is gezond (en ook hypp/herda vrij ) en je hebt je hart verloren dan zou ik zeggen volg je hart...zo niet dan zou ik nog even wachten-> er zijn nog zat leuke, mooie en lieve veulens die ook een toegewijd baasje zoeken!

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:48

Ik zal mijn twijfel nog even verder uitleggen, die ik buiten het prijskaartje heb.

Ik was in eerste instantie eigenlijk aan het zoeken naar een mini, maar al zoekende kwam ik dit veulentje tegen. Ik was gelijk verliefd op de foto's hoewel ik dus eigenlijk niet van plan was nog een groot paard erbij te nemen. Toen ik ben gaan kijken had ik de vader zo wel willen meenemen in mijn binnenzak, wat een beauty.
Het veulentje is ook qua karakter een schatje; lief, aanhankelijk, relaxed. Maar ik ben geen paints en quarters gewend (dit zou mijn eerste worden). En ik had in mijn hoofd een eleganter veulen verwacht. Ze is al enorm gespierd, en eerder enorm stoer te noemen. Vorig jaar heb ik ik een heel elegant veulen aangeschaft (heel ander ras) en dat is zo'n elegante verschijning. Ze viel dus niet tegen, maar ze is gewoon heel anders dan ik had ik m'n hoofd had zitten en gewend ben.
En bij champagne kleurige paarden is het zo dat de ogen en de sproetjes pas na weken/maanden verkleuren. Waarschijnlijk heeft zij dus over een half jaartje diezelfde wauw-factor die haar vader meteen bij me opriep. Maar dat echt "hebben hebben" gevoel had ik dus vooral bij de vader en niet zozeer bij het veulen.

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:54

als ik je antwoord lees dan zou ik als advies geven..niet doen..je twijfelt nog teveel en elke post die je neerzet geeft meer twijfel weer...
Succes met beslissen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:56

Wat je in je hoofd hebt zitten en gewend bent is aan verandering onderhevig en een kwestie van wat je vaak ziet.
Maar als je niet op zoek was naar een groter paard zou ik dit veulen niet doen.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 19:21

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt, en ben toch maar gegaan voor het gevoel wat ik krijg als ik naar haar foto's zit te kijken.

Ik ben dus nu trotse eigenaar van "CR risk my jacit" *\o/*

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:29

Gefeliciteerd hoor! Veel succes met deze prachtige stoere dame :)

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:52

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
wanneer komt deze mooie dame bij jou? Of heb je haar ook al opgehaald (heb geen idee eigenlijk hoe oud ze op dit moment al is)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:49

Wat leuk :D
Het is echt een plaatje!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:08

Gefeliciteerd met de aankoop, en aan het formaat en de maat wen je snel genoeg....

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 07:58

Ze blijft voorlopig nogal wat maandan bij mama, dus pas volgend jaar komt ze deze kant op. Gelukkig heeft de fokker dezelfde ideeen over laat afspenen als ik.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:43

Gefeliciteerd met deze ontzettend mooie dame ( :wow: )en veel plezier samen.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:26

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:52

Geweldig mooi paard!!! :~

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 19:43

Jammer genoeg ben ik een beetje voorbarig geweest, want uiteindelijk is de koop toch niet doorgegaan. (om persoonlijke omstandigheden)

Wel jammer, want het is echt een gave merrie..

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:56

Ow, wat jammer.
Je had je zo verheugd op deze aparte merrie als ik dit topic zo lees...

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:52

idd jammer voor je..je was zo enthousiast..
ik hoop dat je misschien in de toekomst alsnog een mooi en leuk paardje tegenkomt..en wie weet..kom je deze dame ook weer tegen..