[WN] Quarter/Paint/Appaloosa Taxatie-Topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Re: Quarter Horse Taxatie-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:34

Thanks Mod!

Het is nu al een tof topic. Weer erg leerzaam!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:41

Toch ben ik het daar niet mee eens, ik heb bij geen enkele handelsstal een 2 jarige gevonden met een redelijk papier voor 4000 euro. Ik denk persoonlijk dat een twee jarige meer dan 4000 op zou moeten kunnen leveren, mits zijn beweging en bouw goed is.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:44

Op een goede stal betaal je wel zo 6/7.000 euro mits niet meer voor een 2jarige die potentie heeft om hoog in de sport te lopen + een super papier heeft. Kijk maar voor quarter veulens daar betaal je bij een goede fokker al gauw 5/6.000 euro.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:47

Dat is idd het verschil tussen een paard kopen op een handelsstal en bij een particulier. Bij een handelsstal/fokker betaal je ook voor de naam... Daar vind je geen enkele QH met degelijke afstamming voor 4000 of minder. Daarom komen al onze paarden van bij particulieren ;)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:50

Ik heb voor Morris als baby ook in die Prijsklassr betaald.

Nou ben ik op de hoogte van de kredietcrisis maar dan nog.

Een leuke quarter is vaak niet goedkoop...

En die van mij had natuurlijk ook nog zijn kleurtje en snoet mee...

Maar ik ben misschien ook weer zon muts dat ik mezelf niet landjes af zie struinen voor een quarter bij particulieren, tenzij het paard me echt in het oog zo springen...

Algoed ik heb mijn paard met het volste vertrouwen gekocht van Evelien geerlof, en als er ooit weer een paard komt na Morris, dan zal ik haar zeker weer in gedachten houden.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:55

Ik ga ook niet het hele land afrijden hoor. Jinx viel mij meteen op, ben gaan kijken en hij beviel mij enorm dus meteen gekocht. Toeval eigenlijk.
Bij een handelsstal heb je meer zekerheid dan bij een particulier, dat is zeker een voordeel. Nee, een goeie Quarter is zeker niet goedkoop!

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:35

Ik vind "Mr Tidy Top" behoorlijk onderschat. Het was echt een goed paard, en ik heb er heel zuivere nakomelingen van gezien. Ik zou die tussen de 6K en 7K schatten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:30

@Seppe :+: Idd Mr Tidy Top wordt (eehh ik moet zeggen werd, hij is nl overleden) zwaar onderschat. Hij heeft in de USA wedstrijden gelopen, en het een en ander gewonnen. Helaas heeft hij in Duitsland een ongeluk gehad waardoor hij niet meer inzetbaar was in de sport. Moeder is nooit geshowd, maar de kinderen ervan lopen weer wel in de sport. Op het moment niet op NRHA niveau, maar alle nakomelingen zijn in amateur handen. Was bv mijn draak pro getraint geweest, was die veel verder geweest dan ze nu is ;) (Draak is overigens Clips, is een halfzus van Felix en foto ervan vind je in mijn profiel, net als van mams).

@Quarter H hij zet z'n nek erop op die foto's ;) Als hij normaal staat is zijn halsaanzet normaal tot laag. Veel lager dan die van zijn zus. Stops trekt deze vriend ook al, en beste. Hij gaat er super bij zitten dus hij beloofd veel goeds voor de toekomst. [Edit: ik heb nog even een fotootje gezocht van Lix in normale stand. Deze foto is van vorig jaar http://i71.photobucket.com/albums/i141/clipsje/Felix/felix91.jpg

Kwa prijs ja dat is maar net of iemand er voor valt ;) En nee hoor ik ben niet boos of beledigd als iemand hier het er niet voor zou willen geven. Het is een taxatie topic en had ik zulke dingen niet willen horen had ik em er niet in moeten zetten of wel ;) :D :D Het is idd wel zo dat je bij een handelsstal veel meer voor zoeen zou moeten geven dan particulier, mocht ik hem dus willen verkopen zou ik em beter naar een handelsstal kunnen doen. Nu zit hij gelukkig niet op de schopstoel :D En hij mag verkocht maar moet niet. Maar kwa prijs die ik in gedachte heb, zitten jullie er niet eens zoveel naast ;)

@Jaycee, doe mij een plezier zet even 2 foto's van die van jou hier in het topic. Mijn verbinding vind foto topics niet grappig, lees dat trekt hij niet. Ik heb de jouwe dus nog niet kunnen bekijken.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:45

Leuk topic! ik ben benieuwd hoe jullie mijn paarden zouden 'taxeren' }:0

Lizzy, Quarter Horse merrie 10 jaar oud. Cutting getraind, word nu allround gereden.
Braaf op de trailer, kan wel eens een keertje moeilijk doen met erop gaan, maar dat is maar een minuutje. Enkele keren mee geweest op buitenrit. Alert, maar wel braaf.
Erg lieve merrie in de omgang, maar niet altijd even makkelijk. Dient met respect behandeld en gereden te worden, onterecht afstraffen pikt ze niet. Verder een schat van een paard! Geen gebreken oid.
http://www.allbreedpedigree.com/silver+bleu+hatchet
Afbeelding

CJ, Quarter Horse ruin van 1 jaar oud. (pas gecastreerd en enorm in de groei, dus lekker lelijk op t moment :D :o)
Word op dit moment halter en showmanship al halter mee getraind. Braaf op de trailer, nog niet op wedstrijd uitgebracht.
pedigree http://www.allbreedpedigree.com/c+this+invitation
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mloez op 25-05-10 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:02

Ik weet niet of paint ook morgen maar ben toch wel benieuwd;
Naam; Indian miss rocky
Geboortedatum; 25-01-2008
Dam; Indian miss nordfleet. (Met o.a count charger)
Sire; Indian jetset rocker. (met o.a Jetalito jet set, Dirty rocki, Dirty sonny)
Ze kent trailer enzo. Is al een keer op wedstrijd mee geweest deed ze erg braaf. Gedeeltelijk verkeersmak ik kan samen met haar naar het bos lopen enzo allemaal geen probleem.
Kent longeren en een dekje met longeersingel.

Begin dit jaar;
Afbeelding

Vorig jaar Augustus;
Afbeelding

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:43

rina: op die foto ziet ie er inderdaad een heel stuk beter uit!!!
Mloes: lizzy vind ik heel moeilijk. durf ik niks op te zeggen.
CJ heeft echt een mooi papiertje! jaarling vind ik moeilijk.. 5000-6000?
InvianVegas: je paint heeft heeeeeeel veel wit. dit is eigenlijk niet zo gewenst dus dat zal de prijs drukken (in usa worden ze zo wit bijna weggegeven maar hier is het niet zo erg volgens mij) dus ik denk.. 3000 ofzo?

? omdat ik echt geen expert ben in dit soort dingen maar het gewoon leuk vind :-)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:03

Rumpleteaser schreef:
Thanks Mod!

Het is nu al een tof topic. Weer erg leerzaam!

Ik vind dit een grappig topic maar ook wel behoorlijk vaag....

Het is toch bij paarden wat een gek er voor geeft? De één heeft het er wel voor over en de ander niet. Hoezo zou je hier dan wat van kunnen leren?

Om hier te horen van een of andere 'deskundige' dat je paard waar jij 8000 euro voor betaalt hebt 4000 'waard' is of andersom?

Elk paard is een individu, niet een auto waar je boekjes voor hebt met km standen en jaartallen en richtprijzen etc....

En dan iets zeggen/beoordelen vanaf een statische foto? Misschien kan hij/zij wel helemaal niet fatsoenlijk lopen.... en wat is dán de waarde...

Of is dit gewoon bedoeld als fun-topic ? ;)

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:08

quarterH schreef:
InvianVegas: je paint heeft heeeeeeel veel wit. dit is eigenlijk niet zo gewenst dus dat zal de prijs drukken (in usa worden ze zo wit bijna weggegeven maar hier is het niet zo erg volgens mij) dus ik denk.. 3000 ofzo?

Ik ben juist gevallen voor dat vele wit ik dacht eens wat anders ;)
maar zo iedereen zijn smaak natuurlijk ;)
Wist trouwens niet eens dat ze niet van veel wit hielden..
Niet dat dat mijn keuze had veranderd..

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:11

storrum schreef:

Het is toch bij paarden wat een gek er voor geeft? De één heeft het er wel voor over en de ander niet. Hoezo zou je hier dan wat van kunnen leren?

Ik denk dat dit ook de insteek is.. Gewoon voor de fun om te kijken wat een gek voor je paard zou geven ;) Voor mij is het in ieder geval niet serieus, ik vind t gewoon grappig :)

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:14

Mloez schreef:
storrum schreef:

Ik denk dat dit ook de insteek is.. Gewoon voor de fun om te kijken wat een gek voor je paard zou geven ;) Voor mij is het in ieder geval niet serieus, ik vind t gewoon grappig :)

IDD. bij mij precies hetzelfde vind het namelijk wel grappig ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:18

hier ook grappig.
IV: die info over het wit komt uit usa, daar is het in de showwereld niet gewenst nee. heb daar een hele mooie goede pleasure prospect gezien met goed papier voor een habbekrats puur omdat ie heeeel veeeeel wit had. maar weet niet of deze 'hype' ook al hier is, zit niet in die paintwereld

TurdusMerula

Re: Quarter/Paint/Appaloosa Taxatie-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:41

Ods en ik willen niemand voor het hoofd stoten, dus de titel is iets gewijzigd. :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:38

Tja, hier toch ook leerzaam hoor :D
Vooral naarmate dit topic zich zal vullen, zal denk ik (voor mij als leek!) wel wat meer duidelijk worden.
Wat een paard waard zou kunnen zijn en waarom.
Maar ik besef me zeker wel dat geldt: 'wat de gek ervoor geeft' *D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:56

Kom nu op experts (afgezien van QH die al een stuk of wat taxaties heeft gedaan)!! Ik ben leek en wil graag hiervan leren (kan zelf wel wat roepen maar of dat echt wat toevoegt).

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:13

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:19

@ Mloez
Jouw Lizzy vind ik ook moeilijk... Ik doe een gokje, rond de 5000 euro?
CJ heeft een super pleasure papier, ik zou zeggen tot 6000 euro.
@IndianVegas,
Ik denk max 3500, misschien 4000 als de speciale aftekeningen erg gewild zijn (Ben niet zo thuis in de paints). Maar ik ken paints met minder goed papier die als veulen voor meer verkocht zijn. Bij paints is het (omwille van de kleur) vaak nog meer dan bij quarters wat de gek ervoor wil geven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:04

Elliebelle schreef:
spatter schreef:
elliebelle wat is het geslacht?
zitten er amerikaanse papieren bij?

Hij heeft nu een nederlands papier maar mag hiermee ook gewoon op de appaloosa shows lopen.
En omdat hij een ruin is kun je ook een amerikaans papier aanvragen.

sorry elliebelle maar zolang jij er zelf geen papier bij regelt blijft het een nederlandse appie en dan zit de prijs ergens rond de 1500 a 2000 euro denk ik
hij mag niet mee doen op amerikaanse appaloosa shows in nederland
ik zou als ik jou was er papieren bij gaan regelen
als pa en moe ingeschreven staan in het amerikaanse stamboek kun je ze volledig op papier er bij gezet krijgen
het kost jou lidmaatschap à 55 dollar plus 35 dollar om de papieren te regelen, lijkt me de moeite waard

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:45

Het is wat een gek er voor geeft maar geinig toch om eens te horen wat een ander vind van je paard? Vind het wel grappig.
Neem aan dat de meeste paarden niet eens te koop zijn, dusse....;-)
@Mloez : Lizzy 4250 en CJ 5000,-
(wel erg mooi papier voor de liefhebber!)
@Indian Vegas: Indian miss Rocket 4500
@ rina: 2 jarige 4500 euro

Wat denken jullie dat een hengstveulen van Gunners Crome Son x Teedona Step waard is?
Dubbele registratie AQHA + APHA. Sorrel (mogelijk chestnut).
Geen wit (behoudens 3 haren op zijn hoofd... :+ )
Weet niet hoe ik fotos moet plaatsen, maar er is wel recent een topic geweest met wat fotos van hem
(zoek op KWQ gunners red jack).

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:34

@cooks rond de 3500 euro zou ik zeggen met name om zijn pedigree, had ie een paar vlekken gehad kwam er nog wel een 1000 euro overheen.

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:45

@ crazycactus: ja zonde he? geen wit te vinden op mijn veulens...alleen de iceediamonds heeft een witte pluk in zijn staart...JIPPPIEE! }:0