Tinniie schreef:Idd heel overbouwd ook hè, Gunner is van ‘93 dus zo heel ver kan je nog niet teruggaan hè, is niet vergelijkbaar met een Doc Bar uit ‘56 vind ik wel..
Ik vind het toch straffe cijfers op 30 jaar tijd hoor..
En eigenlijk Katie Gun vooral hè, als je de broers Spooks Gotta Gun, Dun Gotta Gun, No Guns Please,.. er gaat bijtellen met hun nakomelingen.
Maar idd de hippe lijnen die gaan hard, maar dat zie je in alle disciplines wel terugkomen hè.. in de reining heeft alles wel een smart, Lena, spark, wimpy, Chex, gun, dun it,… in de lijn zitten.
In de pleasure zijn het allemaal zip, radical, invitation, lazy, investment, krymson,..
Cutting : Cat, Lena, Pep,..
hahaha Tinniee, van de pleasure weet ik helemaal niks

Op 30 jaar kun je veel vermeerderen hoor. En idd als je vanaf Katie Gun vertrekt, dan krijg je een heel breed veld paarden. Je kunt Doc Bar uit mijn voorbeeld gerust vervangen door bv Hollywood Dun It. Hoeveel quarters hebben HDI in hun voorouders? Ook massaal veel.
Eigenlijk is dit onrustwekkend. Dat wil zeggen dat we eigenlijk met een heel smalle basis aan het fokken zijn. Net als bij de honden veroorzaakt dit heel wat genetische defecten.
Gunner is niet alleen overbouwd, hij heeft een karperrug en ook niet de rechtste poten en ronduit slechte voeten. Als je de filmpjes ziet van hoe hij destijds liep, daar word je ook niet wild van. Met weggedrukte rug en blokken vanvoor in de stop.
Moest Gunner nu als nieuwe hengst opkomen, denk dat de boer er nog niet zijn ezel zou willen laten van dekken.
Maar gelukkig was het vroeger anders, want hij heeft absoluut zeker zijn nut bewezen.